Bekant bureau tafelblad beschadiging

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 14:11
Hallo medetweakers,

Weet iemand hoe ik onderstaande beschadiging kan herstellen?
Moet ik daarvoor speciaal verf of lak kopen?
Product: https://www.ikea.com/nl/n...cts/S39006355/#/S69006349

Foto: Afbeeldingslocatie: http://oi68.tinypic.com/2zthicy.jpg

Alvast bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Heb je het al met een doekje en wat water geprobeerd? Wellicht veeg je het lichte eraf en valt ie daarna niet meer zo op. Je kunt ook het burea 180 graden draaien om zo de beschadiging uit beeld te helpen.

[ Voor 11% gewijzigd door Room42 op 27-05-2018 20:28 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
Room42 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:27:
Heb je het al met een doekje en wat water geprobeerd? Wellicht veeg je het lichte eraf en valt ie daarna niet meer zo op. Je kunt ook het burea 180 graden draaien om zo de beschadiging uit beeld te helpen.
Heb al geprobeerd met water om het eraf te krijgen. Blijkbaar is de verf/lak eraf. Heb het bureau niet heel lang en ik ben heel zorgvuldig ermee en snap niet hoe dit heeft kunnen gebeuren. Nu kijk ik op internet of er lak of verf hiervoor beschikbaar is wat ik kan gebruiken, aangezien IKEA dit zelf ook gebruikt om het tafelblad bruin te krijgen zoals op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 05-06 20:17
Met een potlood oid even inkleuren zodat je het minder ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
gewoon terug gaan, heb al nieuwe keukenkastdeurtjes van ze gehad en nieuwe bankhoezen. allemaal binnen paar jaar gaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraInstinct
sugarlee89 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:01:
gewoon terug gaan, heb al nieuwe keukenkastdeurtjes van ze gehad en nieuwe bankhoezen. allemaal binnen paar jaar gaar.
Het valt blijkbaar niet onder garantie omdat ik het zelf heb gedaan ;(
Ik kan overigens bijna zweren dat de verf af is gekomen nadat ik het had schoongemaakt met een natte doek... er is nooit iets scherps erop gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leecher
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 13:40
Tafelblad:
spaanplaat, essenfineer, Beits, Blanke acryllak, folie, Blanke acryllak, ABS (kunststof)
Als dat een een indicator is van de kwaliteit die je ook bij de folie keukendeurtjes van Ikea vindt dan wens ik je veel succes. Er naar kijken = schade en over 3 jaar is je bureau aan gort.

Maar geen nood. Voor €50 kan je op elke hoek van de straat (plaatselijke bouwmarkt/plaatselijke houthandel/internet/whatever) een massief gevingerlast hardhouten paneel kopen (bijv 18mm dik, 200x60cm). Oude blad eraf, nieuwe massieve blad erop. Behandelen met (kleur)olie/hardwax. Dan heb je opeens een écht bureaublad, geen spaanplaat met een plaatje van hout erop. Een echt houten blad kan je onderhouden en repareren, je hele leven lang. Best duurzaam enzo.

Ikea doet ook wel aan duurzaamheid maar dan wel in wegwerp context. Duurzaam beheerde grondstoffen, makkelijk recyclebare spullen. Wel zo handig als je elk jaar een nieuwe moet :+
Pagina: 1