Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio1997
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-02 13:28
Zou het veel prestatie winst geven als ik 2x asus gtx 660ti in sli gebruik op een G970A-UD3 mobo met een amd fx8350? En zou een corsair vs650 voeding dit trekken?

[ Voor 16% gewijzigd door Julio1997 op 27-05-2018 19:52 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ja / nee / misschien.

- welke games?
- welke resolutie?
- welke benchmarks gelezen?

Je huidige wattage met 1 660Ti kan je meten; tel daar ongeveer 120W bij op voor een extra 660Ti.

Even ter info/insight; je hebt nu in 1 maand meerdere "vergelijkbare" korte vragen gesteld. Ik neem aan dat alles bij elkaar tot een bepaalde opstelling moet komen zodat je ermee kan/wil doen wat je in gedachten hebt. Zou het dan eens een idee zijn om iets meer eigen inzet te tonen om informatie op te zoeken over, bijvoorbeeld, wat elk afzonderlijk onderdeel van jouw / een PC verbruikt?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
Eh, niet.

https://www.gigabyte.com/.../GA-970A-UD3-rev-10-11#sp

Geen ondersteuning voor SLI.

Had je zelf ook makkelijk kunnen vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Julio1997
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 21-02 13:28
Ik zie het inderdaad, ik had ergens anders gelezen dat dit mobo er ook is met de Nvidia sli functie maar blijkbaar die van mij niet inderdaad. Ik ben er sinds kort pas mee bezig dus hier leer ik van maar dan weet ik hoe ik dat uitreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aminam
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 10-10 15:21
Julio1997 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:21:
Ik zie het inderdaad, ik had ergens anders gelezen dat dit mobo er ook is met de Nvidia sli functie maar blijkbaar die van mij niet inderdaad. Ik ben er sinds kort pas mee bezig dus hier leer ik van maar dan weet ik hoe ik dat uitreken.
Sommige borden zijn hetzelfde, de ene bios/uefi heeft dan een sli licentie de ander niet. Eerder flashten sommige mensen dan de bios van het andere bord om sli funtionaliteit te krijgen. Tricky maar misschien kun je kijken of dit ook mogelijk is voor jouw bord.

B550 | R7 5800x3d | RX6950XT | Formd T1 | AW3423DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:07
aminam schreef op zondag 27 mei 2018 @ 20:37:
[...]

Sommige borden zijn hetzelfde, de ene bios/uefi heeft dan een sli licentie de ander niet. Eerder flashten sommige mensen dan de bios van het andere bord om sli funtionaliteit te krijgen. Tricky maar misschien kun je kijken of dit ook mogelijk is voor jouw bord.
Dat gaat eigenlijk alleen als het bord ook ondersteuning biedt om de 16 pci-e lanes te splitsen in 2x 8 lanes. Dan is het enige verschil tussen een bord met en zonder SLI de bios met SLI-ondersteuning. Er moeten namelijk royalty's betaald worden aan Nvidia om SLI te mogen gebruiken. Dan werden/worden er vaak 2 in bios verschillende, maar hardwarematig gelijke borden uitgebracht.

Dit bord heeft geen mogelijkheid tot splitsen van de lanes (2e Pci-e 16x slot krijgt 4 lanes uit de chipset).
Dat is een voorwaarde voor SLI. En als je het kan omzeilen, dan wil je dat alsnog niet omdat je dan micro-stottering krijgt zoals bij zoveel Crossfire setups.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 13:37

nelizmastr

Goed wies kapot

Met een AMD FX ga je niet veel winst zien. Het is net als de 660Ti een verouderde generatie. Vooral niet teveel geld in stoppen. Rustig sparen voor een zinnige upgrade naar Ryzen (een Ryzen 3 is immers al sneller dan een FX8300).

Ook is de SLI ondersteuning anno 2018 bar slecht in spellen, dus zonde van je tijd.

[ Voor 15% gewijzigd door nelizmastr op 28-05-2018 21:43 ]

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1