PC build, geen bios, zwarte scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baky007
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 27-12-2022
Beste Tweakers (leden),

Mijn zoektocht naar een nieuwe pc die ik zelf ging bouwen begon bij Tweakers waar ik met de advies van forum leden best ver ben gekomen. Inmiddels alle onderdelen binnen, PC inklaar gezet en spannende moment "to flip the switch" vol anticipatie, NOTHING!

Ontzettend voorzichtig mijn nieuwe PC in elkaar gezet. Alle kabeltjes en aansluiting voor de zekerheid gecontroleerd. Tijdens het opstarten gebeurt er niet veel op mijn scherm. Ik zie netjes de fans en de RGB van de motherboard aan gaan, ook de fan van de videokaart draait. Alleen geen stroom naar mijn muis, toetsenbord en scherm. Ik maak gebruik van een USB met windows 10 erop om windows 10 op te zetten.

Ik heb behoorlijk rond gekeken voor oplossingen maar niks lijkt te werken. Alles eraf gehaald en weer geïnstalleerd, zonder videokaart, zonder RAM niks lijkt iets op het scherm te toveren.

De moederboard heeft 4 ledjes (EZ debug LED) voor CPU,RAM,VGA en BOOT. Bij het opstarten gaan de eerste twee aan en weer uit. Volgens wat ik gelezen heb in de handleiding is dat prima.

Waar ik misschien aan denk is dat de BIOS van de moederboard de CPU niet herkend. Dus mogelijk dat ik dat moet updaten. Echter heb dat nog nooit gedaan, dus voordat ik daaraan begin wil ik alle andere opties uitsluiten.

Wie komt met de briljante oplossing??

#ProductPrijsSubtotaal
1AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed€ 181,05€ 181,05
1MSI B350 Tomahawk€ 87,81€ 87,81
1EVGA GeForce GTX 1050 Ti 4GB GAMING€ 199,95€ 199,95
1Seagate Desktop HDD, 1TB€ 60,98€ 60,98
1Phanteks Eclipse P400S Tempered Glass Wit€ 84,-€ 84,-
1G.Skill Ripjaws 4 F4-3000C15D-16GRBB€ 181,-€ 181,-
1Seasonic M12II Evo 520W€ 61,-€ 61,-
1Sandisk SSD Plus (TLC) 240GB€ 60,50€ 60,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 916,29

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 12:20
BIOS is een voor de hand liggende oorzaak met een B350 icm een Ryzen 5 2600. Daarom dien je bij bestellen van het moederbord te vermelden dat je het meest recente BIOS erop wil hebben. Achteraf zelf doen is nogal omslachtig namelijk. Je kan het bord terug sturen naar de winkel met de vraag of ze alsnog het BIOS willen flashen. Andere mogelijkheid is naar een lokale shop gaan en vragen of zij de mogelijkheid hebben dat te doen. Je kunt ook tweakers in de buurt vragen of er iemand een cpu heeft die het moederbord vanaf de 1st release ondersteunt of je koopt zelf zo'n cpu pricewatch: AMD A6-9500 Boxed

Off topic: De M12II EVO is een slechte voeding keuze. Waarom deze voeding ipv de veel betere Seasonic Focus Plus die je eerst in je lijst had?