Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Compleet nieuw systeem - Gaming - € 1800

Pagina: 1
Acties:

• ericjoussie
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-03-2023
Dames und herren! Wie kan mij helpen om een mooi systeem samen te stellen? Ik ga bijna verhuizen met mijn vrouw naar ons nieuwbouwhuis en de zolder is voor mij om een mancave to bouwen. Hier hoort natuurlijk een gaming PC bij :)

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga deze PC enkel gebruiken voor gamen. Game die ik nu speel is Path of Exile maar wil ook de games van nu lekker kunnen spelen op high quality. Daarnaast wil ik soms een beetje streamen met OBS en Twitch.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Laten we de max op € 1800,00 zetten, minder is natuurlijk altijd mooi :). Gaarne 2 monitors meenemen in de totale prijs.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Heb enkel een muis (Logitech G903)

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik wil in ieder geval 2 monitors aan kunnen sluiten.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren, heb ik veel te weinig verstand van

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Enige eis/wens is 2 beeldschermen. Sta open voor suggesties welke hetzelfde resultaat bieden.

Ga je overklokken?
Liefst alles op high indien mogelijk binnen budget.

Wat verwacht je van ons?
Een goed advies wat mij het meeste kan brengen voor mijn doeleinden (puur gaming). Ik ben echt een totale leek dus als er een plek is waar je een PC kunt samenstellen en laten bouwen dan zeer graag, daar vertrouw ik mezelf niet mee.

Hier mijn wensenlijst, advies en suggesties zijn welkom:
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-8400 Boxed€ 176,80€ 176,80
1Gigabyte B360M D3H (rev 1.0)€ 76,96€ 76,96
1XFX Radeon RX 580 GTS XXX Edition 8GB€ 320,27€ 320,27
1Fractal Design Define C TG€ 83,01€ 83,01
2Acer KG281K Zwart€ 269,-€ 538,-
1Corsair Gaming K70 LUX RGB (Qwerty US, Cherry Red)€ 139,90€ 139,90
1Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3200C16€ 199,-€ 199,-
1Corsair RM550x Zwart€ 86,50€ 86,50
1Samsung 860 EVO 500GB€ 113,90€ 113,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.734,34

[ Voor 52% gewijzigd door ericjoussie op 27-05-2018 17:57 ]

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Je topicstart is nu al vrij compleet, maar we verwachten hier ook al een eigen opzetje. Zie ook de volgende passage uit het DAA beleid.
3. Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Als je zelf al een configuratie hebt bedacht, post deze dan met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten. Je kan in dat geval contact opnemen met de moderator die je topic gesloten heeft om te vragen of hij weer open mag, mits je natuurlijk wijzigingen hebt aangebracht zodat het geheel wel aan de eisen voldoet.

Een simpel antwoord als 'Ik heb heb er niet veel verstand van!' óf 'Ik ben veel sneller klaar als jullie het doen!' is uit den boze.
Dit lijkt flauw, maar enerzijds doen we dit om ervoor te zorgen dat je zélf inzicht krijgt in wat er mogelijk is en anderzijds om de kwaliteit van de topicstarts hier te bewaken. Anders vervalt dit subforum in een "ik wil een pc voor x euro, mkay dank je doei" niveau, en dat is iets dat niemand wil :). Je eerste opzet hoeft niet top te zijn, we willen alleen graag dat je er eerst over nadenkt.

Om inspiratie op te doen kun je de verschillende topics in dit subforum en de best buy guides doorzoeken.

Met de Handleiding Pricewatch dien je vervolgens een mooi lijstje te maken (dus géén copy-paste lijsten van andere sites bijv.). Met die informatie kan vervolgens gericht advies gegeven worden om het helemaal aan jouw wensen aan te passen.

Succes!

• ericjoussie
Ik ga mijn best doen haha, al ben ik geen expert op dit gebied.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 17:20

br00ky

Moderator Harde Waren
Geen enkel probleem; dan is er in ieder geval een startpunt vanuit jouw kant en kun je je hopelijk ook wat beter mengen in de discussie die volgt :).

• ericjoussie
Die best buy topics zijn een goede helper. Ik heb nu een lijst samengesteld. Ben benieuwd naar het advies en de suggesties :)

• ericjoussie
Iemand nog advies over de setup?

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-09 20:25

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Waarom 2x 4k monitor terwijl een RX580 niet echt heel 4k proof is, eerder 1080p.

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 17:07
3200 MT/s geheugen is dikke onzin op B360. Sneller dan 2666 gaat het nooit lopen op die chipset. Bespaar 4 tientjes en neem een 16GB 2666 kit.
De voeding is niet leverbaar of duur. Pak een Bitfenix Whisper BWG450M of be quiet! Strait Power 11 450w. 450w heb je meer dan genoeg aan gezien je niet gaat overklokken.
De behuizing kan door het mATX bord naar een Define Mini C of Meshify Mini C.

• Ayme
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 28-11-2019
Ik maak me ook een beetje zorgen over 4k gaming op een RX580. Ik zou in dit geval aanraden om het dure toetsenbord voor een maandje te vervangen met een goedkoop model en een van de monitors te droppen om voor een beefy videokaart te gaan. Voor nieuwe games heb je voor 4k gaming echt wel een 1080ti nodig.
Pagina: 1