Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 07:35
Al heel lang heb ik een google-account en sinds een paar uur heb ik een Chromebook. Voor dat Google account heb ik een best gecompliceerd wachtwoord (veilig!) dat 1password voor mij onthoudt.

Het is best vervelend dat ik juist dat wachtwoord moet gebruiken om in te loggen op mijn Chromebook.
Ben op zoek geweest naar een makkelijkere manier en gevonden: Smart Lock. Alleen kan ik deze optie nergens meer terugvinden na de laatste update.

Het inloggen op een Chromebook, dan moet toch makkelijker kunnen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• efan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR2032
  • Registratie: Juli 2016
  • Niet online
Een goed wachtwoord hoeft helemaal niet gecompliceerd te zijn, zie onder. En zet 2-factor authenticatie ook aan. Verder kun je op een Chromebook ook een security key gebruiken zoals een Yubikey.

Afbeeldingslocatie: https://cdn-images-1.medium.com/max/740/1*7v6djGHv-AC6Jeg9I5Eamg.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Bedoel je trusted places? Dat was inderdaad tijdelijk (?) uitgeschakeld door Google, waarschijnlijk vanwege bugs/onbetrouwbaarheid in gebruik. Ik zou het gebruik sowieso afraden (want vrij makkelijk te misbruiken), maar dat terzijde.

En inderdaad, DI^*@E^sd is niet per se beter dan 'Voet bla bla stroopwafel Koe' met spaties en al. Goed onthoudbaar en typebaar, lastig kraakbaar

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poes
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-09 07:35
Thanks, dat is opgelost.