109 GB 'Systeem' opslag

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SenorCaca
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 06-05-2021
Hallo,

Ik checkte net mijn beschikbare opslag en zag dat er 109 GB onder de naam 'Systeem' (ook wel 'overige') staat opgeslaan op mijn macbook... Ik heb Disk Inventory X gedownload en laten scannen. Nu heeft die een map gevonden 'iCloud Drive' genaamd met een grootte van 30GB, ik heb echter geen idee of ik dit mag verwijderen? Ik sla alle notities van lessen en dergelijke op in iCloud, alsook foto's, etc. Maar waarom neemt dit dan nog steeds 30GB in beslag op mijn macbook? Dit zou toch moeten opgeslaan zijn in de cloud? Ik snap dit niet helemaal...

Ook vind ik 16GB aan Caches, mag ik die verwijderen of beter niet?

Dank bij voorbaat!

[ Voor 7% gewijzigd door SenorCaca op 27-05-2018 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:36 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eitot
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
iCloud slaat de gegevens ook lokaal op, ze zijn dus niet alleen online opgeslagen. Soms kun je daarvoor kiezen, zoals in het geval van de iCloud-fotobibliotheek.

Het verwijderen van caches is doorgaans niet verstandig of nuttig, omdat programma’s deze nu eenmaal aanleggen om niet steeds dezelfde gegevens te moeten downloaden of verwerken. Dweilen met de kraan open dus.