Om geen goede reden, denk ik. Ik heb het ooit al eens eerder aangekaart. Ik meen dat het antwoord toen was "hoofdletters zien er raar uit" ofzo, en opzich vind ik dat niet eens helemaal onbegrijpelijk - maar vooral wel erg onpractisch. Soms moet duidelijkheid absoluut boven esthetiek staan. De betreffende redacteur zou eens een jaartje stage moeten gaan doen in Italië, daar zie je veel vaker afkortingen die niet alleen hoofdletters hebben maar soms zelfs nog puntjes.... Misschien zien afkortingen met correct hoofdlettergebruik er dan ineens niet meer raar uit

Duitsland is ook een aanrader, mixed-caps afkortingen geven ook een interessant woordbeeld.
P.S. het hele idee van "bekende afkortingen" is ook dubieus. Wat de een kent is voor de ander volstrekt onbekend. En als je zo'n regel maakt hoort daar minstens een uitzondering te zijn voor afkortingen die een woord spellen, zoals hier.
Gedachtenspeling: je kunt de filosofie ook gewoon doortrekken naar bekende merken, zoals apple en philips. Duidelijk merknamen, dus geen hoofdletter nodig.
[
Voor 31% gewijzigd door
mae-t.net op 27-05-2018 13:52
]