Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM2an
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 27-05-2018
Mijn vraag
,
Hoe kan/moet ik 1 Harman Kardon AVR 347 RDS aansluiten /koppelen met 1 Sony TV 50W 815b

Relevante software en hardware die ik gebruik
,TV is up2 date.HK weet ik niet heb hem gebruikt gekocht en ben hem aan sluiten maar kom er niet uit hoe ik dit moet doen. Ik maak gebruik van de Media Box xl van ziggo die er tussen zit of hoe dat men dat noemt.
Ik ben 70 dus... aub in gemakkelijke taal.

P.S.

Op de AB zit geen aparte knop voor TV wel dvd ,cd, video1,2,3,4,. enz.

Heeft 2 x HDMI ingangen en 1 x HDMI out

Hoe krijg ik dit werkend en te gebruiken als Home Audio voor TV?

Alvast Heel erg bedankt die mij hierbij wil/kan helpen.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Meerdere HDMI aansluitingen combinatie's

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

492828

Mij is niet helemaal duidelijk wat je precies wil.

Ik gok er maar op dat je de Ziggobox met HDMI rechtstreeks op de tv hebt aangesloten en dat je geluid vanaf de tv via je versterker wil weergeven?
In dat geval kun je een geschikte kabel (aan de tv kant past een 3,5 mm stekker, de kabel moet verlopen naar 2 cinch of tulpstekkers) op de "audio out" van de tv aansluiten naar de "dvd ingang" of de "cd ingang" van je versterker. In dat geval zet je de versterker dus naar de gewenste ingang om het geluid van je tv te horen. Het maakt niet uit dat er geen ingang voor de tv is, cd of dvd kun je ook gebruiken.

Je probleem is dat je versterker geen HDMI-arc (audio return channel) ondersteunt, in dat geval kan het geluid met het beeld via een geschikte HDMI kabel worden verzonden. In jouw geval moet je een aparte aansluiting maken voor het geluid.

[ Voor 11% gewijzigd door 492828 op 28-05-2018 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servpage
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-07 18:31
Gewoon Ziggo box op de Harman Kardon aansluiten op HDMI 1of 2, een HDMI kabel op HDMI Out van de HK en een HDMI ingang van de TV, normaal gesproken zou je HDMI2 op de tv gebruiken want deze heeft ARC maar deze word door de HK niet ondersteund dus maakt het niet uit welke.
Je kan de Ziggo box ook rechtstreeks op de tv aangesloten laten staan en het geluid via een optische kabel aansluiten op de HK.
In beide gevallen zal er in het menu van de HK een ingang moeten worden toegewezen aan b.v. vid1, vid2 of vid3.

Collectie