Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Laptop uit de VS; ervaringen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• MarkCW36
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 06-10-2024
Naar aanleiding van lyrische reviews is m'n oog gevallen op de Huawei Matebook X Pro. Helaas niet in ons landje verkrijgbaar, wel in andere EU landen maar enorm duur. In de VS echter bijzonder scherp geprijsd:

https://www.microsoft.com...-laptop/8n4k86d4j006/4X0P

Nou komt er toevallig familie van me uit de VS hierheen over een maand en overweeg ik om te vragen of ze deze Huawei voor me kunnen meenemen. Ik twijfel vanwege de volgende vragen die rondspoken in m'n hoofd:

1) Wat als er iets mee mis is? Hoe pak ik dat aan vanuit Nederland?
2) Kan ik gewoon een oplader ervoor kopen met Europese stekker?
3) Je krijgt een $300 giftcard voor de Microsoft Store erbij. Zou ik die ook kunnen gebruiken in Nederland?

Als iemand hier er iets van af weet, ik hoor het graag :) Alvast bedankt!

Beste antwoord (via MarkCW36 op 27-05-2018 13:58)

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
MarkCW36 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:03:
1) Wat als er iets mee mis is?
Dan heb je pech en moet je waarschijnlijk betalen voor reparatie.
Hoe pak ik dat aan vanuit Nederland?
Jouw familielid dat ding laten kopen, uit de doos halen en mee laten nemen alsof het zijn eigen laptop is. (edit na posts onder mij:) Maar jouw familielid (en jij ook???) pleegt dan wel belastingfraude.
Ja.
3) Je krijgt een $300 giftcard voor de Microsoft Store erbij. Zou ik die ook kunnen gebruiken in Nederland?
Nee.

[ Voor 20% gewijzigd door BFmango op 27-05-2018 13:23 ]

Alle reacties

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15
Vergeet de lokale BTW, maar ook importkosten niet; je familie zal hem moeten aangeven gezien het danwel een gift, danwel een aankoop van jou is. Als ze dat niet doen en ze worden gepakt zijn zij in de (flinke) problemen.

Als er iets mis mee is, is er een mogelijkheid dat je hem in de VS retour moet brengen / sturen, zekerheid heb je niet dat MS NL hem accepteert (of Huawei NL for that matter)
De oplader zal werken; alleen een verloopstekker nodig
De giftcard; moet je de voorwaarden bekijken; ik gok MS Store VS only.

• MarkCW36
Bedankt voor je reactie.

Kunnen ze niet gewoon doen alsof het een laptop voor hen zelf is? Ik bedoel, het is in principe best mogelijk dat je een nieuwe laptop koopt en op reis meeneemt toch? Kan ze eventueel ook vragen of ze hem al uitpakken voor me, dan lijkt het me al helemaal niet dat ze hier in Nederland kunnen weten dat ie voor mij is.

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:41
Punt 3:
Offer valid from May 21, 2018 to June 10, 2018, while supplies last. Available only in Microsoft retail stores in the United States (including Puerto Rico) and Canada.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• .Maarten
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 23:42
MarkCW36 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:31:
Bedankt voor je reactie.

Kunnen ze niet gewoon doen alsof het een laptop voor hen zelf is? Ik bedoel, het is in principe best mogelijk dat je een nieuwe laptop koopt en op reis meeneemt toch? Kan ze eventueel ook vragen of ze hem al uitpakken voor me, dan lijkt het me al helemaal niet dat ze hier in Nederland kunnen weten dat ie voor mij is.
Dat is belastingfraude.

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Reken jezelf niet rijk. Er moet nog twee keer belasting betaald worden.

1500$ * 8% sales tax is 1620$. (kan varieren per staat).
1680$ ~= €1390.

Hierover zal invoerrechten en BTW betaald moeten worden.
Voor computer onderdelen zijn de invoerrechten 0%.

Dus 21% op 1390 is in totaal €1682.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:10

DarkSide

theres no place like ::1

Hou ook rekening mee dat er aangeraden wordt om met computer spullen de originele bon mee te nemen zodat je kunt aantonen dat hij uit NL komt.
Wordt niet altijjd gevraagd maar kan wel. Ook kunnen ze vragen om de laptop open te doen en in te loggen volgens mij. Als je dan de OOBE ziet weten ze ook dat hij niet gebruikt is.

En idd houdt rekening met de belastingen in de US en de invoerrechten

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • Beste antwoord

• BFmango
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15-12-2024
MarkCW36 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:03:
1) Wat als er iets mee mis is?
Dan heb je pech en moet je waarschijnlijk betalen voor reparatie.
Hoe pak ik dat aan vanuit Nederland?
Jouw familielid dat ding laten kopen, uit de doos halen en mee laten nemen alsof het zijn eigen laptop is. (edit na posts onder mij:) Maar jouw familielid (en jij ook???) pleegt dan wel belastingfraude.
Ja.
Nee.

[ Voor 20% gewijzigd door BFmango op 27-05-2018 13:23 ]

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

BFmango schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:55:
[...]
Je pleegt geen fraude zoals sommige zeggen, maar het is wel belastingontduiking als jij of jouw familielid het niet aangeeft bij inklaren.
TS pleegt inderdaad geen fraude, maar het familielid wel.
Als het familielid van plan is om de laptop achter te laten in Nederland (dan wel doorverkopen, dan wel als gift) zal het familielid de laptop moeten invoeren.

Als het familielid de laptop niet invoert, mag hij de laptop niet achterlaten in Nederland en zal hij deze mee terug moeten nemen naar huis.

Als het familielid de laptop niet invoert, maar wel achterlaat, is er zeker wel belastingfraude gepleegd, wat een misdrijf is.

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

• Rannasha
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 25-11 17:56

Rannasha

Does not compute.

BFmango schreef op zondag 27 mei 2018 @ 12:55:

Jouw familielid dat ding laten kopen, uit de doos halen en mee laten nemen alsof het zijn eigen laptop is. Je pleegt geen fraude zoals sommige zeggen, maar het is wel belastingontduiking als jij of jouw familielid het niet aangeeft bij inklaren.
Belastingontduiking is een vorm van fraude. Volgens Wikipedia zijn belastingontduiking en belastingfraude zelfs synoniem:
Belastingfraude, ook wel bekend als belastingontduiking [...]

|| Vierkant voor Wiskunde ||

• MarkCW36
Dank Mango en de rest!

Verwijderd

Ik zou toch eens in Duitsland kijken als je persé een Huawei laptop wilt hebben.

Volgens mij is het prijsverschil het risico niet waard.

http://www.mediamarkt.de/...i-matebook-x-2292154.html

Ik heb trouwens deze laptops bekeken in DLD, en ik vond ze niet bepaald stevig aanvoelen, dus ik zou je adviseren ze toch eens in het echt te bekijken.

• MarkCW36
Dat is niet dezelfde laptop ;)

De X Pro wordt overigens juist ook zeer geprezen om de gebruikte materialen en premium stevige feel.
Pagina: 1