Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen, surfen, downloads, beetje Photoshop
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de $1600 is wel aardig mijn max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Beetje slechte ervaring met een Corsair voeding gehad een paar jaar geleden. Voeding ging kapot en trok het hele systeem mee. Daarom neig ik nu naar een EVGA voeding, maar sta open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Leuk systeem waar ik 4 a 5 jaar mee vooruit kan, moet niet teveel herrie maken, RGB verlichting zit er hier en daar op maar interesseert me niet zo.
Ga je overklokken?
Wellicht
Configuratie
PCPartPicker part list / Price breakdown by merchant
CPU: AMD - Ryzen 7 2700X 3.7GHz 8-Core Processor ($319.99)
Motherboard: MSI - X470 GAMING PRO ATX AM4 Motherboard ($139.99)
Memory: G.Skill - Flare X Series 16GB (2 x 8GB) DDR4-3200 Memory ($219.99)
Storage: Samsung - 970 Evo 500GB M.2-2280 Solid State Drive ($199.99)
Storage: Seagate - Barracuda 3TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive ($84.88)
Video Card: MSI - GeForce GTX 1070 Ti 8GB Titanium Video Card ($499.99)
Case: Fractal Design - Define C TG ATX Mid Tower Case ($89.99)
Power Supply: EVGA - SuperNOVA G3 650W 80+ Gold Certified Fully-Modular ATX Power Supply ($69.99)
Total: $1624.81 - https://pcpartpicker.com/list/RkLqRJ
Mijn gedachten:
- de keuze voor X470 moederbord vind ik erg lastig. Het is allemaal nog erg nieuw, waardoor ik met moeite goede reviews kan vinden. Ik denk er over om StoreMi te gaan gebruiken. De X470s zijn veelal prijzig, weet niet of ik zin heb om op B450 te wachten.
- de Gigabyte X470 Ultra Gaming (die hier in Tweakers Pricewatch hoog staat) wordt op Amazon en Newegg nogal afgefikt. Issues met VRM temperatuur, ouderwetse bios etc.
- de MSI 470 Gaming Pro Carbon ziet er aardig uit, wel een stukje duurder
- de Asus 470 modellen zijn meteen een stuk duurder
- met ASRock heb ik geen ervaring, krijg het idee dat je of helemaal fan ervan bent of het haat, weet niet waarom
- de voeding keuze twijfel ik nog een beetje over. De EVGA ziet er goed uit, maar hoe vergelijkt die met bijv. de Corsair RM650x
- de Ryzen 2700X is wat heftig voor een game systeem, maar ik vind de extra single core kracht wel prettig die ik ermee krijg t.o.v. 2600X. Daarnaast schijnt de meegeleverde Wraith Prism koeler best goed te zijn. Met de Wraith Spire zou ik waarschijnlijk toch een andere gekocht hebben (= extra kosten). Voor overklokken zou ik vast naar waterkoeling moeten kijken, maar dat is niet mijn eerste prio.
Wat verwacht je van ons?
Graag jullie feedback!
Gamen, surfen, downloads, beetje Photoshop
Wat mag het systeem gaan kosten?
Zo rond de $1600 is wel aardig mijn max
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor, muis, toetsenbord
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Zijn twee videokaarten en drie voedingen wel genoeg? 16 SSD's in RAID-5? Vertel ons meer over het systeem van je dromen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Beetje slechte ervaring met een Corsair voeding gehad een paar jaar geleden. Voeding ging kapot en trok het hele systeem mee. Daarom neig ik nu naar een EVGA voeding, maar sta open voor suggesties.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Leuk systeem waar ik 4 a 5 jaar mee vooruit kan, moet niet teveel herrie maken, RGB verlichting zit er hier en daar op maar interesseert me niet zo.
Ga je overklokken?
Wellicht
Configuratie
PCPartPicker part list / Price breakdown by merchant
CPU: AMD - Ryzen 7 2700X 3.7GHz 8-Core Processor ($319.99)
Motherboard: MSI - X470 GAMING PRO ATX AM4 Motherboard ($139.99)
Memory: G.Skill - Flare X Series 16GB (2 x 8GB) DDR4-3200 Memory ($219.99)
Storage: Samsung - 970 Evo 500GB M.2-2280 Solid State Drive ($199.99)
Storage: Seagate - Barracuda 3TB 3.5" 7200RPM Internal Hard Drive ($84.88)
Video Card: MSI - GeForce GTX 1070 Ti 8GB Titanium Video Card ($499.99)
Case: Fractal Design - Define C TG ATX Mid Tower Case ($89.99)
Power Supply: EVGA - SuperNOVA G3 650W 80+ Gold Certified Fully-Modular ATX Power Supply ($69.99)
Total: $1624.81 - https://pcpartpicker.com/list/RkLqRJ
Mijn gedachten:
- de keuze voor X470 moederbord vind ik erg lastig. Het is allemaal nog erg nieuw, waardoor ik met moeite goede reviews kan vinden. Ik denk er over om StoreMi te gaan gebruiken. De X470s zijn veelal prijzig, weet niet of ik zin heb om op B450 te wachten.
- de Gigabyte X470 Ultra Gaming (die hier in Tweakers Pricewatch hoog staat) wordt op Amazon en Newegg nogal afgefikt. Issues met VRM temperatuur, ouderwetse bios etc.
- de MSI 470 Gaming Pro Carbon ziet er aardig uit, wel een stukje duurder
- de Asus 470 modellen zijn meteen een stuk duurder
- met ASRock heb ik geen ervaring, krijg het idee dat je of helemaal fan ervan bent of het haat, weet niet waarom
- de voeding keuze twijfel ik nog een beetje over. De EVGA ziet er goed uit, maar hoe vergelijkt die met bijv. de Corsair RM650x
- de Ryzen 2700X is wat heftig voor een game systeem, maar ik vind de extra single core kracht wel prettig die ik ermee krijg t.o.v. 2600X. Daarnaast schijnt de meegeleverde Wraith Prism koeler best goed te zijn. Met de Wraith Spire zou ik waarschijnlijk toch een andere gekocht hebben (= extra kosten). Voor overklokken zou ik vast naar waterkoeling moeten kijken, maar dat is niet mijn eerste prio.
Wat verwacht je van ons?
Graag jullie feedback!
[ Voor 6% gewijzigd door Zyphrax op 27-05-2018 09:59 ]
Any sufficiently advanced technology is equivalent to magic.