Toon posts:

Geluid van mijn tv naar speakers overbrengen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb dus een Samsung ue40b8000 tv met een hele home cinema set van Samsung ht thx25,
Deze heeft analoge poorten en een HDMI. Maar geen opticalpoort. Ik wil het geluid van me tv overbrengen naar me speakers. Niet altijd dan soms kijk ik wel zonder de speakers ik wilde dit alleen doen voor programma’s. Maar ja ik doe dit omdat tv’s die steeds dunner worden maar wel minder geluid opleveren. Maar nu is de vraag kan het geluid naar me speakers ook zonder optical? Als het met analoog of HDMI werkt hoor ik het graag hier beneden en ook wat je precies moet doen.

Bedankt alvast!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:37
Zo te zien heeft die TV een koptelefoonaansluiting.
Die zou je op de analoge poorten van je homecinema-set aan kunnen sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:06

FeaR

In GoT we trust

Of een simpele DAC om de S/PDIF van de tv om te zetten naar stereo RCA. Zodra een TV een input voelt op de hoofdtelefoon worden veelal de interne speakers gedempt. Dan moet je telkens de kabel uit de TV halen of in het menu de hoofdtelefoon in- dan wel uitschakelen (mits mogelijk). SCART verloopje kan je ook proberen, maar die manier zie ik vaker fout gaan (als in niet- of niet optimaal werken) op diverse fora. DAC werkt altijd, SCART is een gok van een paar euro.

Let wel, 5.1 geluid kan je niet de home cinema invoeren, je zal het altijd met 2.0 stereo moeten doen.

Edit:
Voor in het vervolg, de template die naar voren komt bij het openen van een topic is er niet voor niets. Ik mis in dit topic dan ook de eigen inzet en wat zelf al gevonden is. Zoals gezegd komt dit issue vaker voorbij op GoT en had je dit met een search en een simpele Google ook kunnen vinden. GoT is geen simpele helpdesk, we verwachten eigen inzet. Een kreet als "...en ook wat je precies moet doen" zal niet opgaan. Omdat er reeds een antwoord was heb ik het topic open gelaten, in de toekomst krijgt een dergelijk topic een slotje.

[ Voor 33% gewijzigd door FeaR op 27-05-2018 01:55 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• planB
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-10 23:50
ik heb goede ervaringen met een kastje als https://www.allekabels.nl...f-coaxiaal-naar-tulp.html. De voeding trek ik vanaf de usb van mijn TV. Gaat hij ook netjes uit als mijn TV uitgaat. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor al jullie hulp! Ik had zelf geprobeerd om de Left en Right bij av aan te sluiten. Maar koptelefoon zal kunnen werken. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
O ja, Ik heb net het idee gekregen om HDMI 2 om te zeggen naar STB. Levert het wel iets op of heeft het geen nut want ik weet niet of het met HDMI werkt, geeft dit nog iets of niks?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:19:
O ja, Ik heb net het idee gekregen om HDMI 2 om te zeggen naar STB. Levert het wel iets op of heeft het geen nut want ik weet niet of het met HDMI werkt, geeft dit nog iets of niks?
Bedoel je dat je een digitaal signaal naar de analoge ingang van je speakers wil sturen? Gaat niet werken.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is wel waar, Wat ik bedoel is om HDMI 2 op HDMI 2 STB Te zetten.
Pagina: 1