Toon posts:

Regels flitspalen België?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik zat met een vraag die betrekking had op de regels in belgie die gelden voor flitspalen.
Ik reed in Lommel Belgie (Luikersteenweg) dit is een 70km/u weg, nu stond er na de 70 weg een 30 of 50 km/u bord weet niet zeker door de vermoeidheid. Maar na dit bord stond al op een hele korte afstand (eigenlijk meteen er achter al een flitspaal)

Nu was mijn vraag wat de regels zijn in belgie betreffend de flitspalen.

Ik reed op dit stuk weg tussen de 75/80 km/u (ik weet dat ik hier fout ben, ik praat dit ook helemaal niet goed.)
Ik reed rond 22:00 uur op deze weg (donker en de straatverlichting was niet aan).
Ik was op dit moment ook erg vermoeid van een nachtdienst die ik die afgelopen nacht had en had daarna een afspraak in Arnhem (ik zelf kom van maastricht) ik heb na mijn nachtdienst die dag dat ik er uit kwam 8 uur in de auto gezeten en de afspraak zelf duurde 4 uur en 30 min. Toen ik op de terug weg naar huis reed via belgie was ik door de vermoeidheid erg onoplettend.

Ik weet dat ik hier fout in ben geweest dat ik vermoeid achter het stuur zat en ook nog 5/10km te hard reed.

Maar ik zat dus met die vraag of ze zomaar een flitspaal meteen achter een snelheidsbord kunnen zetten?
Omdat ik weet dat hier in Nederland bepaalde regels voor zijn.

Zou iemand mij hier mee kunnen helpen?

Mvg.
Jeroen :X

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-11 21:39

-36-

Trust me. I'm an amateur

Als ik het goed begrijp ging de maximum snelheid omlaag. Dan mogen ze in NL ook gewoon flitsen.

Ik zie het verweer al voor me:
Ja edelachtbare, mijn snelheid was te hoog. Ik gaf namelijk alvast wat extra gas bij omdat verderop de toegestane max. snelheid omlaag ging... :F.

[ Voor 66% gewijzigd door -36- op 27-05-2018 01:25 ]

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-11 18:04
-36- schreef op zondag 27 mei 2018 @ 00:56:
Als ik het goed begrijp ging de maximum snelheid omlaag. Dan mogen ze in NL ook gewoon flitsen.

Ik zie het verweer al voor me:
Ja edelachtbare, mijn snelheid was te hoog. Ik gaf namelijk alvast wat extra gas bij omdat verderop de toegestane max. snelheid omlaag ging... :F.
Er zijn wel regels dat flitsen pas vanaf een bepaalde afstand mag. Je moet natuurlijk ook je snelheid veilig kunnen minderen.

Zou wat zijn, weg van 80, gaat naar 50, en 2 meter na het 50 bord zetten ze een flitspaal neer. Dat kan natuurlijk niet.

https://www.advocaat-verk...snelheid-snelheidslimiet/

Hoe het in Belgie zit weet ik niet, en kan er zo snel eigenlijk ook niets over terugvinden.

[ Voor 5% gewijzigd door WEBGAMING op 27-05-2018 01:19 ]

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

[quote]WEBGAMING schreef op zondag 27 mei 2018 @ 01:18:
[...]
[/quote]

Klopt, maar volgens mij is bedoeld TS dus dat hij nog in het 70 gedeelte met 70 geflitst is dan gaat dat natuurlijk niet op.

Laat maar lees het verkeerd. Dacht dat er voor het bord werd geflitst

[ Voor 62% gewijzigd door -36- op 27-05-2018 01:42 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:52
-36- schreef op zondag 27 mei 2018 @ 01:20:
[...]

Klopt, maar volgens mij is bedoeld TS dus dat hij nog in het 80 gedeelte geflitst is dan gaat dat natuurlijk niet op
Dat haal ik er niet uit. Volgens mij zegt 'ie dat 'ie 75-80 reed op een 70-weg, een 30- of 50-bord tegenkwam en direct daarna een flitspaal zag:
nu stond er na de 70 weg een 30 of 50 km/u bord weet niet zeker door de vermoeidheid. Maar na dit bord stond al op een hele korte afstand (eigenlijk meteen er achter al een flitspaal)
Maar aangezien TS letterlijk 4 keer benoemt dat 'ie (erg) vermoeid was, kan het ook nog wel zo zijn dat 'ie een eerdere 50-bord gemist had...

The devil is in the details.

• WEBGAMING
Hoe ik het lees is dat hij net voorbij het 30 of 50 bord was, en een paar meter daarna de flitspaal stond.
Hahn schreef op zondag 27 mei 2018 @ 01:25:

Maar aangezien TS letterlijk 4 keer benoemt dat 'ie (erg) vermoeid was, kan het ook nog wel zo zijn dat 'ie een eerdere 50-bord gemist had...
Ook een goeie inderdaad. Want van wat ik zo zie, moet snelheidsvermindering 2x aangegeven worden in Belgie. (kan het fout hebben hoor) Even nakijken op google maps?

[ Voor 66% gewijzigd door WEBGAMING op 27-05-2018 01:29 ]

• -36-

-36-

Trust me. I'm an amateur

Volgens dit berichtje mogen ze in Belgie meteen na het bord flitsen:
https://www.hln.be/regio/...rsbord-geflitst~a5e77111/

bevestiging:
http://www.autoforum.be/f...lheidsbeperking-wettelijk

[ Voor 39% gewijzigd door -36- op 27-05-2018 01:40 ]

• stefan3006
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10:18
Ze mogen direct na het bord flitsen.
Waarom: omdat je geacht wordt dat op het moment dat je het bord met 50km/u voorbij komt die snelheid zou moeten hebben, het is niet de bedoeling om dan pas te beginnen afremmen.

Bij een snelheidsverhoging mag je uiteraard pas versnellen vanaf het bord.

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

WEBGAMING schreef op zondag 27 mei 2018 @ 01:18:
[...]

Er zijn wel regels dat flitsen pas vanaf een bepaalde afstand mag. Je moet natuurlijk ook je snelheid veilig kunnen minderen.

Zou wat zijn, weg van 80, gaat naar 50, en 2 meter na het 50 bord zetten ze een flitspaal neer. Dat kan natuurlijk niet.

Hoe het in Belgie zit weet ik niet, en kan er zo snel eigenlijk ook niets over terugvinden.
Anderzijds is dat geen 'aanbevolen' snelheid, als het bord 50 zegt moet je afremmen tot 50 vóór het bord. Niet erna.

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

[...]

Ts heeft het over BE en jij komt met een bron die van toepassing is in NL :9

Hoi!

• EdjeCageman
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07:56
En zo was ik in Duitsland geflitst. Voor het ingaan van een scherpe bocht van 'onbeperkt' naar 120 (2×) naar 100 en direct na 100 de flitspaal. Ik rol altijd uit, maar ging nog een tikkie te hard (+11) langs de flitspaal.
Voor mijn gevoel zorgt dit voor meer gevaar dan als ik uitrol. Aangezien ik dus hard in de remmen moet, er zal maar iemand achter je zitten.

Maar goed, wat hier in NL geldt hoeft niet ergens anders ook te gelden.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Die 30 borden is meestal alleen tijdens schooltijd, je ziet dan wel een einde 30 bord, maar het 30 bord is electronisch en staat uit. Meestal mag je dan daarvoor al een tijdje 50, door de lintbebouwing begint dat vaak al voor de bebouwde kom borden.

Je zou op streetview kunnen kijken, maar kan ook zijn dat daar een oudere situatie staat omdat er de afgelopen twee jaar veel is veranderd. Er zijn wegen waar je twee jaar geleden nog 90 mocht en nu nog 50 (die 90 was ook veel te hard).

[ Voor 32% gewijzigd door Marzman op 27-05-2018 09:07 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

Wanneer de daling van de snelheid meer dan 20km/h bedraagt zal dit vooraf aangekondigd worden. Een daling met max. 20 kan onmiddelijk ingaan omdat deze borden in principe van ver genoeg zichtbaar zijn.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Hahn
EWK schreef op zondag 27 mei 2018 @ 08:45:
[...]

Daarom zegt 'ie ook "Hoe het in Belgie zit weet ik niet, en kan er zo snel eigenlijk ook niets over terugvinden."...

• EWK
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Hahn schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:59:
[...]

Daarom zegt 'ie ook "Hoe het in Belgie zit weet ik niet, en kan er zo snel eigenlijk ook niets over terugvinden."...
Dan kun je er toch ook een Amerikaanse bron bij halen en daarna zeggen dat je niet weet hoe het in België zit?

Hoi!

• Hahn
EWK schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:01:
[...]

Dan kun je er toch ook een Amerikaanse bron bij halen en daarna zeggen dat je niet weet hoe het in België zit?
Want jouw posts voegen zoveel toe aan dit topic nu :z

Hij geeft zelf al aan dat zijn bron niet voor BE geldt, dus dat jij dat nog een keer benoemt heeft geen nut. Verder geeft 'ie aan dat hij geen goede bron voor BE heeft kunnen vinden, dus dat helpt inzicht te geven dat het misschien niet heel makkelijk te vinden is.

[ Voor 32% gewijzigd door Hahn op 27-05-2018 10:12 ]

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
[...]

Op de URL die je aanhaalt is men een stuk genuanceerder dan "dat kan natuurlijk niet". Het kan prima, justitie meent ook dat de lagere snelheid direct ingaat vanaf de plaats waar deze aangekondigd wordt maar het OM is coulant en maakt gebruik van minimum afstanden.
Dit is geen recht, maar een beleidsregel van het Openbaar Ministerie. Justitie meent de betrokken bestuurder vanaf de plaats waar een lagere limiet gaat gelden al met de juiste snelheid behoort te rijden. De minimumafstanden die worden gehanteerd zijn echter een vorm van coulance vanuit het OM.
Waarom zou je overigens voor de aankondiging van een lagere snelheid niet in staat zijn om veilig je snelheid te minderen? Zo moeilijk is dat niet.

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Blokker_1999

Full steam ahead

De vraag is natuurlijk k: wat is veilig? Mijn rijinstructeur drukte mij op het hart dat ik van hem niet mocht remmen voor snelheidsverlagingen maar moest uitbollen. Maar dat vereist natuurlijk wel dat je het bord op tijd ziet staan daar je al snel 200m nodig hebt om 20kph te verliezen. Hoewel het me ooit een flitsboete heeft opgeleverd probeer ik vandaag evenwel nog altijd zoveel mogelijk mijn snelheid te doen dalen zonder rem.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
EWK schreef op zondag 27 mei 2018 @ 08:45:
[...]

Is toch handig voor degenen die in Nederland rijden?
ninjazx9r98 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:33:
...
Waarom zou je overigens voor de aankondiging van een lagere snelheid niet in staat zijn om veilig je snelheid te minderen? Zo moeilijk is dat niet.
Afhankelijk van de situatie wel, alleen zou ik als CJIB/OM ook pas willen beboeten vanaf een bepaalde afstand. Dat voorkomt in ieder geval een boel bezwaren en is dus efficienter.

[ Voor 48% gewijzigd door Roenie op 27-05-2018 10:48 ]

• WEBGAMING
EWK schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:01:
[...]

Verschil is dat dit een Nederlands forum is. Die regels zijn toepasselijk voor 90% (oke, misschien minder ;)) van de mensen op dit forum.

Ook kan ik die afstanden voor Nederlandse wetten in 2 seconden google vinden. Voor Belgie kan je dat niet zo snel vinden, en dan zullen die wetten daar waarschijnlijk niet gelden.

@ninjazx9r98 In Principe heb je natuurlijk gelijk. Zodra je het bord ziet kan je snelheid minderen, en dan zal je ter plekke van dat bord inderdaad wel ongeveer 20 geminderd zijn. Vind het nog steeds een beetje een lullige actie om er dan heel kort op een flitspaal neer te zetten. Als je slechter ziet, of gewoon niet 100% op de weg zit te letten, is het heel makkelijk om een bord te missen, of tenminste pas later te zien. Een beetje speling mag wel vind ik. En in Nederland zijn ze het daar dus mee eens.

• viper-srt10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-07 19:45
In België komt dat helaas vaker voor dat er vlak na een snelheidsbord een flitspaal staat. Weet zo nog wel enkele plaatsen...

Ik heb altijd al geweten dat je aan het snelheidsbord de snelheid moet hebben die er vermeld staat (alleen kan ik hier niet zo direct een bron van vinden).

• pacificocean
  • Laatst online: 11-11 22:05
Dit dus. Rijden met slaaptekort is vaak gevaarlijker dan rijden met alcohol.
https://www.geenkwats.com...20202828_1700918356614811

Waar wil nu precies mee geholpen worden? Moeten wij helpen zodat jij onder de boete uitkomt, terwijl jij als een zombie over de weg rijdt?

Had je dit ook geschreven als je alcohol op had ipv van slaapgebrek?

[ Voor 17% gewijzigd door pacificocean op 27-05-2018 14:20 ]

• Foxl
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Dat is daar bij die school? Daar heb je eerst een gewoon 50 km bord en daarna, afhankelijk van het tijdstip nog een led-scherm met 30/50 én nog een soort van drempel.

Die kast staat ook niet net achter de borden, daar zitten nog tientallen meters tussen. (zie https://www.google.nl/map...gjSkkw!2e0!7i13312!8i6656 , die kast staat nog voorbij die vrachtwagen in de verte. Vanuit de andere kant hetzelfde verhaal)

I'm really easy to get along with, once you people learn to worship me...

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:40
WEBGAMING schreef op zondag 27 mei 2018 @ 13:50:
[...]
Als je slechter ziet, of gewoon niet 100% op de weg zit te letten, is het heel makkelijk om een bord te missen, of tenminste pas later te zien. Een beetje speling mag wel vind ik. En in Nederland zijn ze het daar dus mee eens.
Dat is trouwens wel een hele vreemde redenatie; dan zou je gewoon niet moeten rijden.. O-)

Verder vind ik die coulance prima hoor, alleen moeten we niet denken dat je dan niet de aangegeven snelheid dient te rijden wanneer je het bord passeert...

• viper-srt10
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15-07 19:45

• WEBGAMING
eric.1 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:23:
[...]

Dat is trouwens wel een hele vreemde redenatie; dan zou je gewoon niet moeten rijden.. O-)
Dat is natuurlijk ook wel zo, maar ik denk dat iedereen achter het stuur wel eens een bord gemist heeft, of een bord pas gezien heeft als ze er voorbij rijden.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

WEBGAMING schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:27:
[...]

Dat is natuurlijk ook wel zo, maar ik denk dat iedereen achter het stuur wel eens een bord gemist heeft, of een bord pas gezien heeft als ze er voorbij rijden.
Iedereen kan ook wel eens door rood rijden, maar dat maakt de bekeuring dan niet meteen onterecht.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• pacificocean
WEBGAMING schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:27:
[...]

Daarom is het ook belangrijk dat de weginrichting overeenkomt met de geplaatste borden.

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Dat mag (en gebeurd) ook gewoon. Wordt meestal geplaatst op rechte, brede stukken weg die door een dorp gaan. Vaak wordt de verminderde snelheid naar 50 km/u genegeerd. Met een flitspaal kort na het bord "bebouwde kom" motiveer je mensen na een paar keer wel om trager te gaan rijden.

Tegenwoordig is het snelheid verminderen van 70 km/u, maar vorig jaar was dit dus nog 90 km/u. Kan je voorstellen wat voor lelijke ongevallen er gebeurden met 90 door een bebouwde zone.

Yes, but no.

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10 18:32
mieJas schreef op zondag 27 mei 2018 @ 15:42:
Dat mag (en gebeurd) ook gewoon. Wordt meestal geplaatst op rechte, brede stukken weg die door een dorp gaan. Vaak wordt de verminderde snelheid naar 50 km/u genegeerd. Met een flitspaal kort na het bord "bebouwde kom" motiveer je mensen na een paar keer wel om trager te gaan rijden.
Alleen zijn sommige snelheidsverminderingen te idioot voor woorden, zoals hier: (https://www.google.be/map...tJjUyg!2e0!7i13312!8i6656 )
Zo'n 300 meter mag je hier slechts 50 km/u. Ervoor en erna mag je 70 km/u. Dat is toch echt de moeite niet om van de cruisecontrol af te gaan. (Bovendien onnodig vervuilend door afremmen & accelereren, maar dat terzijde.)

Sinds Ben Weyts minister is geworden wordt autorijden alleen maar triester in Vlaanderen. Er zijn veel trajectcontroles bijgekomen én de maximumsnelheid op gewestwegen is verlaagd van 90 km/u naar 70 km/u, onder het mom van verkeersveiligheid. Maar volgens mij beginnen chauffeurs op brede doorgaande wegen zoals deze: (https://www.google.be/map...8INgRw!2e0!7i13312!8i6656 ) uit verveling op hun telefoon te tokkelen, aan de instellingen van het infotainmentsysteem te prutsen etc wat de verkeersveiligheid ook niet ten goede komt.

[ Voor 27% gewijzigd door Mylan Piron op 27-05-2018 16:33 ]

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
Hier is t ook niet beter hoor, alle wegen moeten hier anti auto worden waarbij de fietser als extra struikelblok de dupe dient te zijn. Wie het heeft bedacht om veilige 80 wegen met gescheiden fietspaden om te toveren in 60km dodenwegen met fietspaden op de weg. Dat vraagt om problemen. Mij zie jer als fietser niet meer op,

En dan vragen ze zich af waarom het dodental in Nederland aan het stijgen is.

Verwijderd

Topicstarter
pacificocean schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:16:
Dit dus. Rijden met slaaptekort is vaak gevaarlijker dan rijden met alcohol.
https://www.geenkwats.com...20202828_1700918356614811

Waar wil nu precies mee geholpen worden? Moeten wij helpen zodat jij onder de boete uitkomt, terwijl jij als een zombie over de weg rijdt?

Had je dit ook geschreven als je alcohol op had ipv van slaapgebrek?
Nou Beste pacificocean,

Mijn vraag staat er toch echt minimaal 3 keer in.
En nee ik probeer niet onder de boete uit te komen, als ik de boete op de vloer krijg betaal ik hem meteen en als het nodig is om voor te komen zal ik dat ook doen.

Maar mochten er in belgië regels voor zijn dan moet men zich hier ook aan houden net zo als dat wij ons Bv aan de snelheid officieel moeten houden.
En op het moment dat hier geen regels voor zijn in belgië prima dan doe ik gewoon wat er van mij gevraagd wordt.

mvg :)

Verwijderd

Topicstarter
Foxl schreef op zondag 27 mei 2018 @ 14:22:
Dat is daar bij die school? Daar heb je eerst een gewoon 50 km bord en daarna, afhankelijk van het tijdstip nog een led-scherm met 30/50 én nog een soort van drempel.

Die kast staat ook niet net achter de borden, daar zitten nog tientallen meters tussen. (zie https://www.google.nl/map...gjSkkw!2e0!7i13312!8i6656 , die kast staat nog voorbij die vrachtwagen in de verte. Vanuit de andere kant hetzelfde verhaal)
Hallo,

Dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd gezien, want dat 50 bord op de link van google maps heb ik niet eens gezien :F.
En voor mijn gevoel stond die flitspaal er meteen achter toen ik langs dat bord reed. De persoon naast mij had dit bord ook niet gezien (hij keek mee).

Maar toch bedankt voor de uitleg.

mvg

• mieJas
  • Registratie: April 2005
  • Niet online

mieJas

Ja, maar nee.

Mylan Piron schreef op zondag 27 mei 2018 @ 16:27:
Alleen zijn sommige snelheidsverminderingen te idioot voor woorden, zoals hier: (https://www.google.be/map...tJjUyg!2e0!7i13312!8i6656
Zeker? Opritten, zebrapaden en een bushalte over een kort stuk weg niet nuttig om te vertragen?

Yes, but no.

• vivenator
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10:58
Als dat inderdaad de plek is waar je wellicht geflitst bent heb je ook wel aardig zitten slapen (pun intended). Afhankelijk van de rijrichting heb je er ook nog een stevige drempel bij die, als je die met 50 al neemt, vrij abrupt duidelijk maakt dat 70 niet de bedoeling is. Van de andere kant gezien krijg je eerst een snelheidsheuvel (kruising) die je prima met 70 kan nemen, dan het 50 bord, en dan loopt het asfalt over in eerder genoemde stenen. Ook dat zou een aardige hint moeten zijn dat 70 te hard is, los van het opdoemende zebrapad tussen de twee flitspalen. Desalniettemin, ik gok dat je aan beide zijdes waar de stenen beginnen je nog een meter of 100 hebt om af te remmen voor die flitspalen - eentje voor elke richting. Let wel: de 50 borden staan dus nog een meter of 200 eerder. Er is in dit geval geen sprake van flitspalen die te dicht op borden staan :)

• vdbeke
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-11 13:55
@TS: ik ben zelf van lommel en ik weet waar je bedoeld. dit is idd een weg van 70 met een stukje van 50/30 (schoolomgeving), dus tijdens schooltijd is dit 30. Vreemd als je hier met 70 door kan rijden want is gelegen op een verhoogd plateau (en dat kan pijn doen als je er hard over rijd). jouw "korte afstand" is ongeveer 400m en nog eens herhaald met elektronisch bord op 200m afstand van de flitspaal. mogelijk heb je een bord gemist.
dusja kort is relatief. ik kan je vertellen dat die flitspalen werken (al iemand zien geflitst worden (wij hebben geen infrarood flitsers)).
Maar terzijde jouw vraag, waarom rijd je zo? ja kan toch beter de noord-zuid nemen, daar kan je 120 rijden.
EdjeCageman schreef op zondag 27 mei 2018 @ 08:59:
En zo was ik in Duitsland geflitst. Voor het ingaan van een scherpe bocht van 'onbeperkt' naar 120 (2×) naar 100 en direct na 100 de flitspaal. Ik rol altijd uit, maar ging nog een tikkie te hard (+11) langs de flitspaal.
Voor mijn gevoel zorgt dit voor meer gevaar dan als ik uitrol. Aangezien ik dus hard in de remmen moet, er zal maar iemand achter je zitten.

Maar goed, wat hier in NL geldt hoeft niet ergens anders ook te gelden.
zo hebben ze me ook altijd in de omgeving van duisburg, gaat van onbeperkt, naar 120, 100 en dan bordje 80 of was het 60 en direct erna bord met radar, voor een bocht die je doet wisselen naar andere snelweg... nuja laatste keer was het flits, maar nog niets ontvangen. Ook leuk zo'n flits in je gezicht als je een bocht in gaat als het pikke donker is.
en ik bol ook graag uit en rem op motor :)

De bouw van een (bijna) passief offgrid huis

• Borromini
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Borromini

Mislukt misantroop

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:09:
[...]
Maar mochten er in belgië regels voor zijn dan moet men zich hier ook aan houden net zo als dat wij ons Bv aan de snelheid officieel moeten houden.
En op het moment dat hier geen regels voor zijn in belgië prima dan doe ik gewoon wat er van mij gevraagd wordt.

Regels hebben we genoeg, ze spreken mekaar alleen maar tegen :+

Got Leenucks? | Debian Bookworm x86_64 / ARM | OpenWrt: Empower your router | Blogje

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Verwijderd ik denk dat je door je vermoeidheid niet goed de afstand hebt ingeschat. Dat de flitser dus niet direct na het verkeersbord stond

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• pacificocean
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:09:
[...]

Nou Beste pacificocean,

Mijn vraag staat er toch echt minimaal 3 keer in.
En nee ik probeer niet onder de boete uit te komen, als ik de boete op de vloer krijg betaal ik hem meteen en als het nodig is om voor te komen zal ik dat ook doen.

De maximum snelheid is er zeker in dit geval niet om boetes te kunnen uitschrijven. Deze maximum snelheid is er omdat harder rijden gevaarlijk is. Nu rijd jij als een sombie 30km te hard door bewoont gebied in het donker met slechte verlichting. Er zat ook nog iemand naast je die dit allemaal laat gebeuren.

En nu vraag je ons om te helpen om de maatschappij op te laten draaien voor extra kosten, omdat die paal misschien een metertje vekeerd staat. Jij was fout daar zijn we het allemaal over eens, maar je wil hulp om te bepalen of de manier om dit te bepalen wel juist gedaan is.

Wat was er gebeurd als je iemand aangereden had? Had je dan ook alle jurische mogelijkheden aangegrepen om jouw onschuld aan te tonen?

• Mylan Piron
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-10 18:32
mieJas schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:23:
[...]

Zeker? Opritten, zebrapaden en een bushalte over een kort stuk weg niet nuttig om te vertragen?
Genoeg plaatsen waar er ook gewoon 70 km/u gereden wordt en die dingen ook aanwezig zijn toch? Dit was misschien niet het beste voorbeeld, maar tegenwoordig wordt er gewoon overal van 70 km/u naar 50 km/u omgeschakeld. Vaak door klagende buurtbewoners (vaak mensen die er pas gaan wonen zijn en beginnen te klagen maar wel goedkope bouwgrond kochten en de nadelen er niet bij willen nemen), en dan gaan de plaatselijke politici hierop in omdat ze bang hebben stemmen te verliezen.
In m'n eigen straat mocht er vroeger 70 km/u gereden worden, en er gebeurden geen ongevallen. Nu mag er 50 km/u gereden worden en staan er 'bloembakken' om het verkeer te doen vertragen. Bij die bloembakken moet de ene rijrichting voorrang verlenen aan de andere rijrichting. Gevolg: dit gebeurt niet altijd en nu gebeuren er meer ongelukken dan wanneer er 70 km/u gereden mocht worden. Is het hier dan veiliger? Nee, naar mijn mening niet.

Maar dit is natuurlijk ook het gevolg van ondoordachte Vlaamse lintbebouwing helaas...

[ Voor 3% gewijzigd door Mylan Piron op 27-05-2018 18:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
pacificocean schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:59:
[...]

De maximum snelheid is er zeker in dit geval niet om boetes te kunnen uitschrijven. Deze maximum snelheid is er omdat harder rijden gevaarlijk is. Nu rijd jij als een sombie 30km te hard door bewoont gebied in het donker met slechte verlichting. Er zat ook nog iemand naast je die dit allemaal laat gebeuren.

En nu vraag je ons om te helpen om de maatschappij op te laten draaien voor extra kosten, omdat die paal misschien een metertje vekeerd staat. Jij was fout daar zijn we het allemaal over eens, maar je wil hulp om te bepalen of de manier om dit te bepalen wel juist gedaan is.

Wat was er gebeurd als je iemand aangereden had? Had je dan ook alle jurische mogelijkheden aangegrepen om jouw onschuld aan te tonen?
ik heb nooit en te nimmer gezegd dat ik met 30 te hard hier heb gereden, want ik heb afgeremd voor de vluchtheuvel.Als ik met 80 over die drempel was gereden zat ik hier niet meer te typen.

• pacificocean
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 18:45:
[...]

ik heb nooit en te nimmer gezegd dat ik met 30 te hard hier heb gereden, want ik heb afgeremd voor de vluchtheuvel.Als ik met 80 over die drempel was gereden zat ik hier niet meer te typen.
Ik reed op dit stuk weg tussen de 75/80 km/u
Dan heb ik het waarschijnlijk verkeerd gezien, want dat 50 bord op de link van google maps heb ik niet eens gezien :F.

[ Voor 15% gewijzigd door pacificocean op 27-05-2018 18:51 ]

Verwijderd

Topicstarter
op de 70 weg ja.

Verwijderd

Topicstarter
En ik stel gewoon een vraag als je het antwoord niet weet/wilt geven dan reageer je niet. Ik heb niet gevraagd om door iemand beschuldigd te worden. voor iets waarvan ik weet dat ik het verkeerd heb gedaan. :)

• pacificocean
Waarbij je zelf aangeeft dat je het 50km bord niet gezien hebt.
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:27:
[...]

En ik stel gewoon een vraag als je het antwoord niet weet/wilt geven dan reageer je niet. Ik heb niet gevraagd om door iemand beschuldigd te worden. voor iets waarvan ik weet dat ik het verkeerd heb gedaan. :)
Je start zelf een discussietopic. Ik vind het niet kunnen dat je hulp vraag om onder de boete uit te kunnen komen. En daarmee de maatschappij voor extra kosten te laten opdraaien. Dat is mijn mening die ik deponeer in het discussietopic. Daar kun je het mee oneens zijn of niet, maar dat is waar een discussietopic voor is.

[ Voor 17% gewijzigd door pacificocean op 27-05-2018 19:51 ]

• Tokkes
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12-12-2022
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:27:
[...]

Pas je reactie aan als je de laatste bent in de thread. Topic schoppen is niet heel hard geapprecieerd hier.

Kwa verkeerscode en wetgeving in Belgie: De laatste paar ministers/staatssecretarissen op Federaal en Gewestelijk niveau hebben er in Vlaanderen een potje van gemaakt. Alles moet wijken voor 'Go for Zero' (0 verkeersdoden) en de meest belachelijke dingen worden bedacht en doorgedrukt - terwijl de gemiddelde Belg gewoon helemaal niet zou mogen rijden als je ze bezig ziet. Begin daar eens mee.... Nieuwe (aspirant) chauffeurs moeten tegenwoordig door een hel om hun examen te doen en te slagen, maar de babyboom generatie mag gewoon hun gang gaan. Of de generatie ervoor, die letterlijk het gemeentehuis konden binnenstappen in hun tijd en wegwandelen met hun geldig en PERMANENT rijbewijs.

En ja, een flitsbak mag heel kort na een verkeersbord staan. In Belgie is het namelijk zo dat de maximumsnelheid geldt vanaf het bord. 'Uitbollen' doe je op voorhand.

Maar heel veel verkeersborden staan slecht (zichtbaar) opgesteld (boomtakken ervoor enz, en er mag x-aantal meter voor dat verkeersbord geen hindernis zijn die het zicht kan belemmeren): een potje dus.

GoTBF3 Race topic! -- Battlelog - Battalion'44 Servers :10Slots Wartide 213.32.98.194:7777 - TDM = 213.32.98.194:7781

Pagina: 1