moederbord + cpu vervangen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hallo.

ik heb nu in mijn pc de asus h110m m.2 moederbord met een i5 6500 cpu

ik wil mijn cpu upgrade naar een i7 8700.
maar mijn moederbord ondersteund dit niet. hiervoor wil ik mijn moederbord ook upgrade.

kan ik mijn moederbord en cpu gewoon vervangen voor de oude zonder dat dit problemen geeft aan andere hardware en aan windows en de files op de pc?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -36-
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 17-09 09:04

-36-

Trust me. I'm an amateur

Nee, Simpel gezegd: nieuwe chipset is opnieuw windows installeren.

[ Voor 51% gewijzigd door -36- op 27-05-2018 00:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spNk
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 05-09 08:50
-36- schreef op zondag 27 mei 2018 @ 00:21:
Nee, Simpel gezegd: nieuwe chipset is opnieuw windows installeren.
Mwa, met Windows 10 gaat dit een stuk gemakkelijker hoor, 9 van de 10 keer werkt het gewoon.
Ik denk alleen dat Windows moeilijk gaat doen met activeren.

Verder vertelt de TS niet precies wat voor "andere" hardware hij heeft, misschien wel handig ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boyette
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08:49
spNk schreef op zondag 27 mei 2018 @ 00:55:
[...]

Mwa, met Windows 10 gaat dit een stuk gemakkelijker hoor, 9 van de 10 keer werkt het gewoon.
Ik denk alleen dat Windows moeilijk gaat doen met activeren.

Verder vertelt de TS niet precies wat voor "andere" hardware hij heeft, misschien wel handig ;).
Juist
Windows 10 past zich wel aan bij het opstarten maar het activeren is idd een ander verhaal en je verliest wel de licentie maar die kan je wss wel heractiveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hoe kan ik deze heractiveren? of moet ik die eerst deactiveren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Ligt er aan welke WIndows 10 je hebt.
Heb je een Retail variant gekocht (versie op DVD, met boekjes en een mooi hoesje) en deze gekoppeld aan een Microsoft account? Dan heb je een persoonlijke Windows 10 licentie die je kan deactiveren en heractiveren via je Microsoft account.

Heb je een OEM versie gekocht of heb je een Windows 7 of 8 installatie ge-upgrade naar Windows 10 (danwel Windows 10 geinstalleerd en een key van Win7/8 gebruikt om te activeren, das t zelfde), dan is de licentie gekoppeld aan de 'digitale vingerafdruk' van het moederbord en kan die daar niet van worden losgekoppeld.
Je zal dan een nieuwe Windows 10 moeten kopen.

Dat laatste is het geval bij 90% van de mensen, omdat ze meestal een PC kopen met Windows voorgeinstalleerd, of een goedkopere OEM licentie kopen bij de aanschaf van de PC in onderdelen.

[ Voor 15% gewijzigd door McKaamos op 27-05-2018 09:26 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
lk heb mijn pc zelf gebouwd. ik heb een windows key gekocht en de installatie setup op een usb in de pc geplugd eb zo windows geinstalleerd. het sit echter volgensmij wel aan men microsoft account vast die moest ik dacht ik ook ingeven

ik heb windows 10 proffesional OEM key

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 27-05-2018 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:27:
lk heb mijn pc zelf gebouwd. ik heb een windows key gekocht en de installatie setup op een usb in de pc geplugd eb zo windows geinstalleerd. het sit echter volgensmij wel aan men microsoft account vast die moest ik dacht ik ook ingeven

ik heb windows 10 proffesional OEM key
Die OEM doet het 'm.
Die key zit vast aan het moederbord sinds de eerste keer dat je 'm hebt geactiveerd. Dus je moet bij een nieuw moederbord ook een nieuwe key kopen. De key die je hebt kan je niet activeren op een nieuw moederbord.

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dec0de
  • Registratie: Oktober 2017
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 00:19:
hallo.

ik heb nu in mijn pc de asus h110m m.2 moederbord met een i5 6500 cpu

ik wil mijn cpu upgrade naar een i7 8700.
maar mijn moederbord ondersteund dit niet. hiervoor wil ik mijn moederbord ook upgrade.

kan ik mijn moederbord en cpu gewoon vervangen voor de oude zonder dat dit problemen geeft aan andere hardware en aan windows en de files op de pc?
Mogelijk, maak eerst een backup, en dan de backup bewaren. Zet de nieuwe pc in elkaar, zet de hdd er in, meestal doet die het gewoon, ik zou proberen alle drivers te deleten, dan is het een stuk lastiger voor Windows om het te onthouden, wat je ook kunt doen is: terug naar fabrieksinstellingen en bestanden behouden, dan start je de pc opnieuw op, dan start die op en kom je niet in Windows, dan zit je goed. Dan haal je de hdd uit je pc, bouwt de pc om en zet de hdd er in, dan installeer en Windows, heb je nog steeds je licentie en is er niks aan de hand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrmrmr
  • Registratie: April 2007
  • Niet online
McKaamos schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:42:
Die OEM doet het 'm.
Die key zit vast aan het moederbord sinds de eerste keer dat je 'm hebt geactiveerd. Dus je moet bij een nieuw moederbord ook een nieuwe key kopen. De key die je hebt kan je niet activeren op een nieuw moederbord.
Dat klopt, maar je kunt Windows 10 ook zonder key gebruiken. Windows 10 kun je zonder key installeren door die vraag over te slaan. Er zijn wel een aantal beperkingen. Bijvoorbeeld achtergronden instellen gaat niet meer zo makkelijk.
Pagina: 1