Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan128
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 30-05-2024
Ik zoek een?
Een gtx 1070ti, voor het gamen.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
De founders edition, want deze is veel goedkoper dan andere 1070ti's met een aftercooler erop.

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Ik ga het gebruiken in combinatie met een i5 4690 en 16gb ddr3, kan dit gaan bottlenecken? Ik ga hem in mijn kamer gebruiken.

Hij vervangt een kapotte R9 290 dus de upgrade gaat flink zijn. Nou ben ik benieuwd of het slim is om de founders edition te kopen, ik weet niet zeker of de koeling wel zo goed is aangezien hij in een kamer gaat staan waar het warm is. Maar hij is wel flink goedkoper vergeleken met andere 1070ti's. Mijn budget ligt rond de 500 euro.

Beste antwoord (via Roan128 op 26-05-2018 23:59)

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Je CPU zal in sommige games een bottleneck zijn, maar dat zijn er niet veel. Dat zegt ook niet dat je het spel niet goed zou kunnen spelen. Een Founders Edition zal niet de meest stille oplossing zijn, maar koel genoeg zal ie zeker zijn. Als je het geluid geen probleem vind is er niets mis met zo'n kaart.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Je CPU zal in sommige games een bottleneck zijn, maar dat zijn er niet veel. Dat zegt ook niet dat je het spel niet goed zou kunnen spelen. Een Founders Edition zal niet de meest stille oplossing zijn, maar koel genoeg zal ie zeker zijn. Als je het geluid geen probleem vind is er niets mis met zo'n kaart.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• grote_oever
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-09 22:35
Ik zal me niet druk maken om de CPU. Die kan nog prima mee. FE is prima in je pc. Vaak is de koeler is slechter bij een FE of maakt de fan iets meer lawaai. Sommige merken dat geeneens. En je oude GPU is toch kapot en dan moet je toch. Dan is een 1070Ti prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan128
PilatuS schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:11:
Ah oke, ik vind geluid niet zon heel groot probleem aangezien ik al een R9 290 met coil whine gewend ben. Maar ik denk dat de fan usage niet zo heel hoog gaat zijn aangezien ik alleen in full hd ga gamen. Ik ga er waarschijnlijk wel mee streamen maar dat zal eerder impact hebben op mijn cpu. Ook heb ik 2 schermen verbonden maar een GTX 1070 ti moet dat makkelijk aan kunnen lijkt mij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Met V-Sync aan zal die kaart op Full-HD inderdaad niet zo snel op 100% draaien. Zonder V-Sync maakt het niet uit en zal ie gewoon voluit lopen om zoveel mogelijk frame's te geven. Een extra scherm maakt sowieso vrijwel niets uit met welke kaart dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

Streamen en gamen met deze setup wordt een lastige gezien je cpu, kan ik uit ervaring vertellen, daar gaat een goede GPU geen verandering in brengen ;)

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roan128
millman schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:59:
Streamen en gamen met deze setup wordt een lastige gezien je cpu, kan ik uit ervaring vertellen, daar gaat een goede GPU geen verandering in brengen ;)
720p 60fps werkt prima bij mij bij lichtere games zoals fornite, voor zware games zal het wel wat lastiger gaan worden inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SilverRST
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 25-07-2023
Je CPU kan nog wel even mee, hoor. Die is nog snel genoeg. En als je je CPU wil gaan upgraden, moet je dan ook moederbord upgraden én je ook nog eens groen uitgeven aan de belachelijke DDR4 RAM prijzen dat het simpelweg niet waard is. Ik zit overigens op hetzelfde bootje als jij maar ik hou mijn GTX780 nog wel lang tot die prijzen terug in hun normale staat zijn. Als het 3 jaar duurt, then so be is, hou ik mijn GTX780 nog eens 3 jaar.

Mijn CPU is overigens i7-4770, doet nog steeds goed waar het voor bedoeld is.

En het is overigens zomer en geloof me, je wilt je GPU echt wel koel houden. Als FE versie te warm wordt door het warme weer, kan ie zichzelf eventueel terugclocken en verlies je performance indien daarvoor een profile is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
SilverRST schreef op zondag 27 mei 2018 @ 00:24:

En het is overigens zomer en geloof me, je wilt je GPU echt wel koel houden. Als FE versie te warm wordt door het warme weer, kan ie zichzelf eventueel terugclocken en verlies je performance indien daarvoor een profile is.
Ook tijdens de zomer blijft een FE kaart echt wel koel genoeg. Anders zou ie met een beetje stof ook gaan throttelen wat niet zo is. De spullen zijn echt wel zo gemaakt dat ze zelfs met een kamertemp van 40 graden geen problemen geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• millman
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 05-09 00:12

millman

6708Mhz @ -185c

De huidige nvidia kaarten throttlen in die zin altijd, de turbostraps zitten in eerste instantie gelinkt aan temperatuur. Als je de 73c bereik zal de kaart en stukje terug clocken, als je de 80 bereikt weer een stuk enz enz..

'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'

Pagina: 1