Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe Mini game pc +/- 1500

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ga eigenlijk alleen maar gamen op deze pc, 1080 voor nu en even een maandje of 2 sparen voor een mooie 1440p monitor. Dus uiteindelijke doel is 1440p 60fps+ te halen

Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst 1500, maar max 1600.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee, volledig nieuwe build.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
De standaard componenten: moederbord, cpu, gpu, psu, ram, cpu cooler, behuizing, windows, ssd

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb een voorkeur voor intel cpu en een gtx gpu

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Alleen dat de pc goede prestaties levert met een kleine vormfactor.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Ik hoop dat jullie wellicht een aantal verbeteringen kunnen bedenken binnen hetzelfde budget.
Ik hoop ook dat iemand mij kan vertellen dat het systeem niet zal gaan thermal throttlen.

Nu dat ik de vragenlijst heb ingevuld kan ik wat verder op mijn keuzes ingaan.
CPU
Ik heb voor de i7 8700 boxed gekozen omdat ik niet van plan ben te overclocken, de cpu goedkoper is dan de k versie.
Omdat ik met de silverstone raven (behuizing) niet heel veel ruimte heb om een grote cpu cooler te plaatsen is de i7 8700k + OC (daar koop je het ten slotte voor) ook geen optie, ik heb gelezen dat de i7 8xxx serie nogal heet word en zou graag thermal throttling voorkomen.

CPU koeler
Ik heb gekozen voor de Crosair hydro series h60, maar is voor mij toch een echt twijfel geval.
Ik vraag me hierbij af of de h60 een i7 8700 aankan, meningen/ervaringen lees ik hierover graag.

GPU
voor een 1070TI gekozen omdat dit wederom past in de behuizing en volgens mij een 1080 niet.
Mocht iemand kunnen bevestigen dat een 1080 past kan dit gewoon aangepast worden.

Moederbord
voor een GIGABYTE B360N WiFi, ik ga niet overclocken dus ik zie geen meerwaarden in een 370 chip vs een 360. Mocht iemand dit wel zien/weten (ik ben ook maar een feut) hoor ik het graag.

Ram
16gb 2666 werkgeheugen gekozen, volgens de specificaties van het moederbord gaat het niet hoger dan 2666, daarnaast is ram gewoon veelte duur (pricefixing zal me niet verbazen)

Behuizing
Ik heb voor een prachtige kast gekozen, het moet in mijn kleine appartement op mijn eettafel staan, dus een beetje stylish mag zeker. Mijn keuze is gevallen voor de SilverStone Raven RVZ03B + het is een kleine behuizing waar ik erg fan van ben. Mijn vorige pc was nogal bulky.

Voeding
een 450 leek mij voldoende, maar toch voor een be quiet! System Power 9, 500W gekozen, wederom mocht iemand een beter voorstel hebben hoor ik het graag.

SSD
Veel goede reviews gelezen voor de samsung 860 evo 500gb, ik was aangenaam verrast met de prijzen van ssd's tegenwoordig.

Slot
Ik heb een vorige topic aangemaakt, maar werd daar toch op wat fouten gewezen door fora-leden (verkeerde topic, niet genoeg info, ect).
Hopelijk heb ik zo voldoende informatie gegeven.

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7-8700 Boxed€ 269,-€ 269,-
1Gigabyte B360N WIFI (rev 1.0)€ 96,-€ 96,-
1EVGA GeForce GeForce GTX 1070 Ti FTW ULTRA SILENT GAMING€ 564,50€ 564,50
1Silverstone RAVEN RVZ03€ 114,90€ 114,90
1Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit ESD€ 95,59€ 95,59
1Corsair Hydro Series H60 (2018)€ 64,90€ 64,90
1Crucial Ballistix Sport LT BLS16G4D26BFSB€ 167,50€ 167,50
1be quiet! System Power 9 500W€ 50,-€ 50,-
1Samsung 860 EVO 500GB€ 113,90€ 113,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.536,29

• reinsmallegange
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-12-2023
Kijk hier is naar: https://tweakers.net/productcollectie/wijzig/1562399/

Dit is wat mijn setup is op de M.2 SSD na die komt binnenkort. Met deze setup kan je alle spelen op high/ultra spelen in 1440p. Heb sinds februari dit systeem draaiend zonder enig probleem! en dat voor mijn eerste build!

Even terug naar jou lijst, mijn aanmerkingen zijn:
-I7 is echt zwaar overkill een I5 heeft 6 cores wat bijna maar dan ook echt bijna het zelfde presteert in gaming (zie benchmarks op bijv. YouTube)
-MoBo is ITX verder niks mis mee hou alleen rekening dat dit ten koste gaat van 2 dimms extra, RGB en een hoop andere opties zoals SLI. Niks mis mee ivm je bewuste keuze voor ITX, zelf heb ik micro atx zeker aan te raden.
-Koeler zou een goede lucht koeler nemen is goedkoper en stiller, in jou geval ivm je behuizing goed zoeken ik weet dat noctua de NH-L9i heeft (een low profile luchtkoeler).
-PSU zou ik een betere voeding als je zulke componenten neemt moet je niet willen besparen op de voeding, kijk naar deze: pricewatch: Corsair RM550x Zwart

[ Voor 13% gewijzigd door reinsmallegange op 27-05-2018 17:42 ]

• mszwolle
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 13-11 15:18
@Verwijderd Ik zou je geheugen in ieder geval aanpassen naar deze kit, is precies hetzelfde, alleen 2 van 8GB i.p.v. 1 x 16GB. Verder zelfde CAS en True Latency, en ook een 10tje goedkoper. :)

Voor de rest niet veel op aan te merken. 1440p moet mogelijk zijn op 60FPS, waarschijnlijk richting de 90-100, ligt natuurlijk aan welke game en op welke settings je speelt.

@reinsmallegange Die inventarislijst is niet toegankelijk, voor mij in ieder geval..

Verwijderd

Topicstarter
reinsmallegange schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:34:
Kijk hier is naar: https://tweakers.net/productcollectie/wijzig/1562399/

Dit is wat mijn setup is op de M.2 SSD na die komt binnenkort. Met deze setup kan je alle spelen op high/ultra spelen in 1440p. Heb sinds februari dit systeem draaiend zonder enig probleem! en dat voor mijn eerste build!

Even terug naar jou lijst, mijn aanmerkingen zijn:
-I7 is echt zwaar overkill een I5 heeft 6 cores wat bijna maar dan ook echt bijna het zelfde presteert in gaming (zie benchmarks op bijv. YouTube)
-MoBo is ITX verder niks mis mee hou alleen rekening dat dit ten koste gaat van 2 dimms extra, RGB en een hoop andere opties zoals SLI. Niks mis mee ivm je bewuste keuze voor ITX, zelf heb ik micro atx zeker aan te raden.
-Koeler zou een goede lucht koeler nemen is goedkoper en stiller, in jou geval ivm je behuizing goed zoeken ik weet dat noctua de NH-L9i heeft (een low profile luchtkoeler).
-PSU zou ik een betere voeding als je zulke componenten neemt moet je niet willen besparen op de voeding, kijk naar deze: pricewatch: Corsair RM550x Zwart
Hey reinsmallegange,

Bedankt voor het advies, ik ga zeker de psu aanpassen, heb je volkomen gelijk in op een psu moet je niet besparen.

een i7 is waarschijnlijk wel overkil, maar of dat in de toekomst ook nog is (het liefst zou ik hebben dat mijn systeem 10 jaar mee gaat) weet ik niet. Ik heb hier en daar gehoord dat in de toekomst games steeds meer zullen vragen van je cpu. Maar mocht ik mijn build gaan bestellen en toch wat besparen gaat die i5 er wel in een i5 8600 (zonder k) denk ik dan, scheelt ook weer 60 euro. (ik ga me hier ook even op inlezen)

Qua koelers weet ik dat noctua een geweldig merk en ga dit waarschijnlijk ook aanpassen in de final build, vooral als je denkt dat een luchtkoeler beter zou zijn.

Mobo, yes bewust voor een itx gekozen groter past ook niet in de raven behuizing (een matx ook niet).

En dat brengt mij ook meteen op de behuizing, ik overweeg dit aan te passen omdat ik voor een paar tientjes meer gewoon een gtx 1080 heb. Mocht ik dit aanpassen ga ik de itx vervangen voor een matx.

Verwijderd

Topicstarter
mszwolle schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:58:
@Verwijderd Ik zou je geheugen in ieder geval aanpassen naar deze kit, is precies hetzelfde, alleen 2 van 8GB i.p.v. 1 x 16GB. Verder zelfde CAS en True Latency, en ook een 10tje goedkoper. :)

Voor de rest niet veel op aan te merken. 1440p moet mogelijk zijn op 60FPS, waarschijnlijk richting de 90-100, ligt natuurlijk aan welke game en op welke settings je speelt.

@reinsmallegange Die inventarislijst is niet toegankelijk, voor mij in ieder geval..
Hey MsZwolle,

Bedankt voor je reactie, onderdelen die nagenoeg hetzelfde zijn maar goedkoper zijn is altijd gewaardeerd.
Ram zal dan ook worden vervangen.

Ik maak later vannacht even een aangepaste build en post die hier.

• reinsmallegange
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 04-12-2023
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 21:19:
[...]

Hey reinsmallegange,

Bedankt voor het advies, ik ga zeker de psu aanpassen, heb je volkomen gelijk in op een psu moet je niet besparen.

een i7 is waarschijnlijk wel overkil, maar of dat in de toekomst ook nog is (het liefst zou ik hebben dat mijn systeem 10 jaar mee gaat) weet ik niet. Ik heb hier en daar gehoord dat in de toekomst games steeds meer zullen vragen van je cpu. Maar mocht ik mijn build gaan bestellen en toch wat besparen gaat die i5 er wel in een i5 8600 (zonder k) denk ik dan, scheelt ook weer 60 euro. (ik ga me hier ook even op inlezen)

Qua koelers weet ik dat noctua een geweldig merk en ga dit waarschijnlijk ook aanpassen in de final build, vooral als je denkt dat een luchtkoeler beter zou zijn.

Mobo, yes bewust voor een itx gekozen groter past ook niet in de raven behuizing (een matx ook niet).

En dat brengt mij ook meteen op de behuizing, ik overweeg dit aan te passen omdat ik voor een paar tientjes meer gewoon een gtx 1080 heb. Mocht ik dit aanpassen ga ik de itx vervangen voor een matx.
Betreft de videokaart: als je hier naar kijkt https://tweakers.net/pric...re/547969;1107485;553773/ zie je dat de 1070ti 3x slots zijn en de 1080 gelijk is aan de 1070. Kijk ook is naar Asus die kaarten zijn net iets korter en hebben ook de 0 DB modus en zien er naar mijn mening dikker uit ;)
Misschien is het overwegen voor de i5 6800k het wel waard! Ik heb nu voor het eerst een pc gebouwd en zat ook met het punt overklocken ga ik toch niet doen, maar als ik je vertel dat ik zonder enig verstand van overklocken hem op 5.0 G/Hz heb gekregen door alleen op de de knop "auto OC" de drukken is het wel indrukwekkend. Het verschil is aanzienlijk!

Mocht je er zijn gekomen zie ik graag het eindresultaat tegemoet!!

Groetjes,
Rein
Pagina: 1