Toon posts:

PS4 Pro 4K Philips TV Fifa 18 hapert

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik heb afgelopen week een PS4 Pro aangeschaft voor mijn Philips 4K 43PUS6162/12 TV. Eenmaal al mijn settings goed gezet, ervaar ik een vervelende “stutter” hapering tijdens het spelen van FIFA 18. Op internet zie ik dat hier meer mensen met het zelfde probleem zijn. Ik kan alleen nergens een oplossing vinden. Het is ook alleen bij FIFA 18, bij andere mooie games heb ik er geen last van. Ik heb al geprobeerd de HDR functie uit te zetten maar dat werkt ook helaas niet. Verder staan alle beeldinstellingen op “Game”. Moet ik andere instellingen aanpassen om hier vanaf te komen?

Misschien weten jullie hier meer over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nieuwevolger
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-08-2023
Probeer eens een andere hdmi port?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 30-09 01:53
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:22:
Hallo, ik heb afgelopen week een PS4 Pro aangeschaft voor mijn Philips 4K 43PUS6162/12 TV. Eenmaal al mijn settings goed gezet, ervaar ik een vervelende “stutter” hapering tijdens het spelen van FIFA 18. Op internet zie ik dat hier meer mensen met het zelfde probleem zijn. Ik kan alleen nergens een oplossing vinden. Het is ook alleen bij FIFA 18, bij andere mooie games heb ik er geen last van. Ik heb al geprobeerd de HDR functie uit te zetten maar dat werkt ook helaas niet. Verder staan alle beeldinstellingen op “Game”. Moet ik andere instellingen aanpassen om hier vanaf te komen?

Misschien weten jullie hier meer over.
Misschien wel zo handig om te melden hoe al jij je instellingen van je tv en je ps4 hebt staan.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Qua beeld van de TV zelf gewoon alles op gamemodus. Van de PS4 Pro alles op “automatisch” resolutie, HDR etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:59:
Qua beeld van de TV zelf gewoon alles op gamemodus. Van de PS4 Pro alles op “automatisch” resolutie, HDR etc etc.
Een Philips heeft veel extra opties qua instellingen hoe staan deze allemaal....

Verder onder algemene instellingen in je Philips waarop staat HDMI Ultra HD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kleur: 65
Contrast: 80
Scherpte: 0
Helderheid: 50
Kleurverbetering: Maximum
Kleurtempratuur: Koel
Contrastmodus: Geoptimaliseerd voor beelden
Dynamisch contrast: Medium
Videocontrast: 100
Gamma: 0
Scherpte: Ultra resolution “AAN”
Ruisreductie: Maximum
MPEG: Maximum

HDMI Ultra HD: HDMI 2, UHD 4:4:4/4:2:2

Bedankt voor de reacties! Waardeer het enorm.

Bedankt alvast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:15:
Kleurverbetering: Maximum (UITZETTEN)
Contrastmodus: Geoptimaliseerd voor beelden (UITZETTEN)
Dynamisch contrast: Medium (UITZETTEN)
Scherpte: Ultra resolution “AAN” (UITZETTEN)
Ruisreductie: Maximum (UITZETTEN)
MPEG: Maximum (UITZETTEN)

Bedankt voor de reacties! Waardeer het enorm.

Bedankt alvast!
Beeldstijl "Game" heb je al geselecteerd geloof ik maar je hebt allemaal onnodige dingen aanstaan dus zet eens uit en dan weer testen :)

[ Voor 3% gewijzigd door beezjeh op 26-05-2018 22:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Er zit volgens mij een fout in de firmware van deze tv die er iets van twee firmware versies geleden in is gekomen. Een workaround die je kan gebruiken is om de tv even kort op een andere beeldmodus te zetten na fifa opgestart te hebben bijvoorbeeld even op hdr film. Als je dat gedaan heb kan je hem weer hdr game zetten en dan zou het weer vloeiend moeten lopen. Bij een normale PS4 werkt dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Is er een mogelijkheid dat ze die firmware kunnen fixen? (Heb daar zelf niet heel veel verstand van) Of als er echt een fout in zit gewoon contact opnemen met de Mediamarkt anders, waar ik hem vandaan heb?

Als ik inderdaad FIFA nu opstart, krijg ik de melding “HDR-Signaal” en veranderd hij in de HDR Gamemode (neem ik aan) is dat de bedoeling? Ik las ergens bij iemand die zei dat de HDR functie juist uit moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Kleurverbetering: Maximum (UITZETTEN)
Contrastmodus: Geoptimaliseerd voor beelden (UITZETTEN)
Dynamisch contrast: Medium (UITZETTEN)
Scherpte: Ultra resolution “AAN” (UITZETTEN)
Ruisreductie: Maximum (UITZETTEN)
MPEG: Maximum (UITZETTEN)

Dit doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Verwijderd schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:10:
Is er een mogelijkheid dat ze die firmware kunnen fixen? (Heb daar zelf niet heel veel verstand van) Of als er echt een fout in zit gewoon contact opnemen met de Mediamarkt anders, waar ik hem vandaan heb?

Als ik inderdaad FIFA nu opstart, krijg ik de melding “HDR-Signaal” en veranderd hij in de HDR Gamemode (neem ik aan) is dat de bedoeling? Ik las ergens bij iemand die zei dat de HDR functie juist uit moest.
De mogelijkheid dat er een fix komt in de firmware is zeker aanwezig maar wanneer dat is geen idee.

Klopt dat ie inderdaad op HDR game springt maar als die dan daar op gesprongen is moet je even naar de instellingen van de tv. In de plaats van waar dan HDR game geselecteerd staat even op HDR film zetten. Als ie dan op HDR film staat meteen weer op HDR game zetten maar dat zal je dan elke keer moeten doen als je fifa opstart en ook geen idee of dat op de 4K ps4 pro goed werkt want ik heb een normale ps4 dus 1080P. Waarschijnlijk is het handiger om de instellingen van @beezjeh te proberen en kijken of dat werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Even een update rondom mijn topic. Ik heb gister gelijk de instellingen van @beezjeh geprobeerd, heeft heel de avond goed gelopen zonder enige problemen. Nu zit ik weer met dezelfde instellingen te spelen en gaat hij vreemd genoeg weer uit het niets haperen. Op een gegeven moment zie je hem dan weer veranderen naar heel smooth, heel wisselvallend dus. Is er nog iets wat ik eventueel kan proberen qua instellingen bijwerken? Ik hoor het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Verwijderd schreef op zondag 27 mei 2018 @ 23:46:
Hallo,

Even een update rondom mijn topic. Ik heb gister gelijk de instellingen van @beezjeh geprobeerd, heeft heel de avond goed gelopen zonder enige problemen. Nu zit ik weer met dezelfde instellingen te spelen en gaat hij vreemd genoeg weer uit het niets haperen. Op een gegeven moment zie je hem dan weer veranderen naar heel smooth, heel wisselvallend dus. Is er nog iets wat ik eventueel kan proberen qua instellingen bijwerken? Ik hoor het wel.
Misschien is het firmware probleem zoals @ADDG aangaf dus dan toch even wachten of HDR uitschakelen en weer inschakelen via algemene instellingen van je Phillips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Typhone
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 15:00

Typhone

Who Dares Wins

Zet eens alle beeldverbeteraars die je actief hebt op je TV uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maukie
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13:43
Ik heb een soort gelijk probleem ook gehad. Dit was dan wel niet op een 4k tv maar een full hd tv.
Met het spelen van Fifa had ik ook last van soort ghosting. Wat ik toen heb gedaan is Motion Plus uitgezet wat ik me kan herinneren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Waar kan ik de motion plus vinden op een Philips 43PUS6162/12 4K TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• beezjeh
Verwijderd schreef op maandag 28 mei 2018 @ 10:25:
Waar kan ik de motion plus vinden op een Philips 43PUS6162/12 4K TV?
Motion plus staat uit in game modus en motion plus = perfect natural motion onder motion!

Dus wat je kan doen is beeldstijl "normaal" en pas instellingen toe die ik je had gegeven en onder motion perfect natural motion uitschakelen maar clear lcd wel aan doen en/of uitschakelen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een Philips PUS43 inch 4k, heb ook een ps4 pro aangeschaft, en wil dus in 4k hdr spelen.

Ik heb het probleem op talloze manieren proberen aanpakken, de resolutie aanpassen via playstation, motion stijlen staan uit, alle beeldverbeteraars staan uit, mijn ps4 is verbonden met poort HDMI 2 (staat aangegeven dat deze poort voor 4k dient) en mijn Ultra HDMI HD op de tv staat aan op UHD 4:4:4/4:2:2

Maar niets lijkt te helpen? Het beeld valt soms zelfs weg, of stottert enorm voor 5 minuten, dan weer 1 minuut vloeiend beeld. Bij Black ops 4 geen problemen, alleen de kleuren kan niet in “RGB” verzonden worden dus doen ze het via “YUV422” en Ik heb het probleem nu op Fifa 19 wel.
Pagina: 1