Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Platenspeler Thorens TD160 laag volume Sonos Play5

Pagina: 1
Acties:

• SamuraiP1zzaCat
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 07-04 20:21
Hi,

Ik heb een Thorens TD160 platenspeler, en die is aangesloten op een Sonos Play5. Echter is het volume erg zacht/laag.

Wat heb ik al gedaan?
  • De Line-In input verhoogd op mijn Play5, die staat nu op de hoogste waarde van 10.
  • Een extra pre-amp tussen de platenspeler en Sonos gehangen. Geluid wordt al harder, maar ik krijg dan toch wel storing/ruis te horen, alsof ik het te hard overstuur.
  • De coax tulp kabels vervangen op de platenspeler, die kraakte nogal. Nu niet meer.
Nu twijfel ik om een nieuw element te kopen, maar voordat ik 100+ euro uitgeef aan een platenspeler van 40-50 jaar oud ben ik benieuwd of jullie nog tips hebben om te controleren?

Hoor het graag.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

Voor een platen speler heb je meestal een voorversterker nodig (of een phono ingang).

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• SamuraiP1zzaCat
DukeBox schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:26:
Voor een platen speler heb je meestal een voorversterker nodig (of een phono ingang).
Dit is bij een Sonos Play 5 niet nodig.

• rubbish1973
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 10-03-2024
Wat voor element zit er in de platenspeler ?
Als er een MC-element in zit zal het inderdaad zacht zijn. Die hebben een uitgangsspanning die een factor 10 lager ligt dan de meer gangbare md-elementen.

RUB

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

loves wheat smoothies

SamuraiP1zzaCat schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:31:
Dit is bij een Sonos Play 5 niet nodig.
Volgens de handleiding wel:
To connect the Play:5 to your turntable or phono preamp, you’ll need a 3.5mm male to RCA cable, which is more commonly referred to as an RCA y-cable. The y-cable will connect to the RCA Out on either the turntable with a built-in phono preamp (shown below) or the RCA Out of the standalone phono preamp. The 3.5mm end will then be connected to the Line-In port located on the back of the Play:5. Although they are not seen all that often, there are some phono preamps that include a 3.5mm out. In this scenario, you’ll want to use an aux cable, which is 3.5mm male to 3.5mm male.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• SamuraiP1zzaCat
DukeBox schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:59:
[...]

Volgens de handleiding wel:

[...]
Je hebt gelijk, ben in de marketing praat getrapt van Sonos waarin ze zeiden dat je direct je platenspeler kon aansluiten. Maar ze praten over pre-amped platenspelers als voorbeeld.

Thanks, dan maar een losse kleine phono preamp halen bestellen uit China :p

• TMon
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 20-11 16:55
kijk eens bij Shiit. Die hebben erg goede apparatuur voor relatief mooie prijzen.
http://www.schiit.com/products/mani

hmm toch tikkie prijzig zie ik.

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 00:30

Jag

Shiit probeert no nonsens over te komen, maar de site staat vol (prijzige) nonsens :).
Pagina: 1