Mijn vraag
Ik heb twee vloerventilatoren van de Praxis (Sensys):

Ik vind het verschil tussen de standen minimaal, kan ik dit makkelijk aanpassen? Door een extra of andere condensator ergens tussen te plaatsen?
Ook ben ik van plan om ze "slim" te maken en de mechanise schakelaar te vervangen door een esp, paar mooie druk knoppen en schakelrelais erin te maken (maar dat staat even los van dit topic).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de schakeldoos open gemaakt en de schema gemaakt hieronder:
Alleen tussen de ader van stand 3 zit een condensator naar een aparte draad. Dus op standen 1 en 2 wordt er geen gebruik gemaakt van een condensator.
Heb deze schema op internet gevonden wat hetzelfde is:

Ik heb geen ervaring/verstand met dit soort motoren. Het aanpassen naar een esp zal geen probleem zijn, maar ik hoop dat ik ze op stand 1 langzamer kan laten draaien.
Ik heb hier al iets gevonden.
Ik heb twee vloerventilatoren van de Praxis (Sensys):

Ik vind het verschil tussen de standen minimaal, kan ik dit makkelijk aanpassen? Door een extra of andere condensator ergens tussen te plaatsen?
Ook ben ik van plan om ze "slim" te maken en de mechanise schakelaar te vervangen door een esp, paar mooie druk knoppen en schakelrelais erin te maken (maar dat staat even los van dit topic).
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb de schakeldoos open gemaakt en de schema gemaakt hieronder:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
| (1,5uF) --||-- | | | +---+ +---[3] ---| M | |---[2] ---| O | |---[1] ---| T | [Fase]-------|---[0] | O | [Null]--------------------| R | [Aarde]-------------------| | +---+ |
Alleen tussen de ader van stand 3 zit een condensator naar een aparte draad. Dus op standen 1 en 2 wordt er geen gebruik gemaakt van een condensator.
Heb deze schema op internet gevonden wat hetzelfde is:

Ik heb geen ervaring/verstand met dit soort motoren. Het aanpassen naar een esp zal geen probleem zijn, maar ik hoop dat ik ze op stand 1 langzamer kan laten draaien.
Ik heb hier al iets gevonden.
[ Voor 9% gewijzigd door iMars op 26-05-2018 21:12 ]