Atmos speakers wel of niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-10 17:56
Beste tweakers.

Ik wil me gaan oriënteren op atmos speakers. Maar deze moeten achter tegen de muur komen. (Plafond is geen optie).

Nou heb ik al wat speakers hangen, en ik ben benieuwd of dit voor mij wel zin gaat hebben.
Ten eerste zal ik even opnoemen van wat ik nu heb.

Ik heb een Marantz SR7011 met Klipsch R-28F front speakers, een Klipsch rp 250C, 2x Klipsch R-14S luidsprekers achter (oor hoogte) En recht en links boven de klipsch 2x wharfedale 10.1 Diamond. Daar zit ook nog een JBL Northridge E250P subwwofer bij. (ben lang bezig geweest voor foto's te plaatsen maar lukt me steed niet)

De Kamer is 4 meter breed en 6 meter lang. Alle spekesr staan in die 4x4 meterDe bank staat tegen de muur met links en rechts de Klipsch R-14S (3 meter uit elkaar). Nou wil ik waar ik zit boven mij 2x atmos speakers kopen voor boven geluid. Welke weet ik nog niet klipsch, teufel of elac. Nou is mijn vraag alleen.. Gaat dit zin hebben om die speakers te kopen, of wordt het teveel???

[ Voor 64% gewijzigd door harley2009 op 27-05-2018 08:22 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

Verwijderd

Wat denk jij dat atmos speakers zijn ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Teufel Reflekt. Klipsch RP-140sa, ELAC TS-3030

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 10-10 20:01
Gewoon doen, voegt veel toe.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 10:33

Mikayu

.srt

Neem er 4 en hang ze aan het plafond voor en achter de surrounds. Dus geen twee en al helemaal niet reflecterend via het plafond, want dat is nep
Haal ook je bank van de muur, want rears die horen achter de luisterplek plaats te vinden.

Stel het ongeveer redelijk precies zo op:
Afbeeldingslocatie: https://rbhsound.com/img/setups/mz-small/Std7-2-4DolbySetupColor.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
Aangezien jou versterker 9 kanalen versterkt en je persé(?) enkel achter tegen de muur speakers wil plaatsen zul je dus uit moeten breiden naar 7.1.2. (De 2 is het aantal hoogte kanalen.

Je kunt gewoon normale speakers pakken, je hebt absoluut geen "atmos" speakers nodig als je ze hoog tegen de muur plaatst achter je. Het is zeker niet ideaal zoals jij het nu wilt, maar het is iig een begin.

2 of nog beter vier boven je plaatsen is beter natuurlijk :) mocht je ooit naar 4 willen dan zul je een extra stereo versterker aan moeten sluiten.

Ik zou er nu gewoon voor gaan, mijn huidige opstelling werkt met 2 reflecterende hoogte kanalen en dat is ook alles behalve nep, maar beter kan altijd ;)

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Mikayu schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 22:55:
Neem er 4 en hang ze aan het plafond voor en achter de surrounds. Dus geen twee en al helemaal niet reflecterend via het plafond, want dat is nep
Haal ook je bank van de muur, want rears die horen achter de luisterplek plaats te vinden.

Stel het ongeveer redelijk precies zo op:
[afbeelding]
Bedankt voor je uitleg. Maar de bank van de muur kan (echt) niet. Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
LuisjeNL schreef op zondag 27 mei 2018 @ 03:00:
Aangezien jou versterker 9 kanalen versterkt en je persé(?) enkel achter tegen de muur speakers wil plaatsen zul je dus uit moeten breiden naar 7.1.2. (De 2 is het aantal hoogte kanalen.

Je kunt gewoon normale speakers pakken, je hebt absoluut geen "atmos" speakers nodig als je ze hoog tegen de muur plaatst achter je. Het is zeker niet ideaal zoals jij het nu wilt, maar het is iig een begin.

2 of nog beter vier boven je plaatsen is beter natuurlijk :) mocht je ooit naar 4 willen dan zul je een extra stereo versterker aan moeten sluiten.

Ik zou er nu gewoon voor gaan, mijn huidige opstelling werkt met 2 reflecterende hoogte kanalen en dat is ook alles behalve nep, maar beter kan altijd ;)
Ook bedankt voor je uitleg. Zoals a; gezegd is tegen de muur de enige optie. Ik heb ook nog geen plafond speakers gezien die ik zo kan ophangen. Dan zou het misschien nog een optie zijn om de 2 wharfedale 10.1 weg te doen, en dan 4 plafond speakers te plaatsen. Zijn er uberhaubt wel plafond speakers (niet te groot) die je niet hoeft in te bouwen, maar als het ware simpel kan bevestigen aan het plafond ?? Zou dat dan eigenlijk de beste optie zijn voor mij..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuisjeNL
  • Registratie: Augustus 2006
  • Nu online
@harley2009

Ja en ja 8)

Je kan natuurlijk bijna elke speaker ondersteboven hangen, maar ik ga er even vanuit dat je een redelijk platte zoekt.

Dan is dat het type speaker zoals de Teufel Reflect, die kun je ondersteboven aan het plafond hangen en zijn compact

Ik zou dan voor 5.1.4 gaan zodat het geluid boven je ook kan bewegen, de post van Mikayu laat dat mooi zien.

Overigens als je plek hebt voor een extra versterker dan kun je je wharfdale ook laten staan en creëer je 7.1.4 >:) ik heb van de week voor 80 euro op marktplaats een versterker gekocht voor deze opstelling (geen geld toch) en je huidige marantz kan ook 11 kanalen aansturen, enkel maar 9 versterken. ;) daarom de extra versterker

Lichtpuntje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
LuisjeNL schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:54:
@harley2009

Ja en ja 8)

Je kan natuurlijk bijna elke speaker ondersteboven hangen, maar ik ga er even vanuit dat je een redelijk platte zoekt.

Dan is dat het type speaker zoals de Teufel Reflect, die kun je ondersteboven aan het plafond hangen en zijn compact

Ik zou dan voor 5.1.4 gaan zodat het geluid boven je ook kan bewegen, de post van Mikayu laat dat mooi zien.

Overigens als je plek hebt voor een extra versterker dan kun je je wharfdale ook laten staan en creëer je 7.1.4 >:) ik heb van de week voor 80 euro op marktplaats een versterker gekocht voor deze opstelling (geen geld toch) en je huidige marantz kan ook 11 kanalen aansturen, enkel maar 9 versterken. ;) daarom de extra versterker
Nogmaal bedankt voor de uitleg. De teufel reflect zou dan het beste bij mij passen.. Dat idee had ik ook.
Ik ga nog eens rustig alles bekijken. die teufel is niet echt een groot ding aan het plafond. Dus dat zal niet zo lelijk staan..
En heb al meerdere dingen besteld via teufel, en die zijn mij ook altijd goed bevallen.

Edit. Net alvast een setje teufel reflect besteld. Was nu 60 euro korting.. Binnenkort gaan installeren, Komt mooi uit, binnen 2 weken krijg ik mijn Panasonic DP-UB824 binnen..

[ Voor 7% gewijzigd door harley2009 op 27-05-2018 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Ik heb nog 1 vraagje omtrent de Teufel Reflektt die ik heb aangekocht. Op de foto van MIKayu zie je de plafond speakers achter de bank. Maar zoals ik al zei kan de bank bij mij niet van de muur. in welke positie ka ik de speakers het beste monteren aan het plafond. Recht boven mij of wat voor mij positie van de bank naar voren ?? Zodat die dan 1 1/2 meter van af is en dan schuin naar mij toe gericht. Dit zeg ik Omdat de Teufel Reflekt niet recht tegen het plafond kan monteren. Ze komen iets wat schuin tegen het plafond aan.. (Zie foto op het inter net van de Teufel Reflekt).

[ Voor 14% gewijzigd door harley2009 op 28-05-2018 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
Heb V/d week de teufel reflekt speakers aan het plafond gemonteerd. Audyssey MultEQ ® XT32 door de SR7011 laten doen. Was in het begin er niet zo kapot van. Hoorde weinig verschil (Everest blu ray atmos).

Heb daar na de 2 plafond speakers flink omhoog gezet, Mat de Audyssey MultEQ ® XT32 werd deze gezet op -8.
Heb handmatig op +8 gezet en toen hoorde ik het luid en duidelijk. V/h weekend ga ik eens Mad max fury road 4k ultra hd opzetten. Van wat ik heb gelezen op het NET, is dit de beste Uhd voor atmos te testen..

• TheKerremenke
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:03
harley2009 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:48:
Heb V/d week de teufel reflekt speakers aan het plafond gemonteerd. Audyssey MultEQ ® XT32 door de SR7011 laten doen. Was in het begin er niet zo kapot van. Hoorde weinig verschil (Everest blu ray atmos).

Heb daar na de 2 plafond speakers flink omhoog gezet, Mat de Audyssey MultEQ ® XT32 werd deze gezet op -8.
Heb handmatig op +8 gezet en toen hoorde ik het luid en duidelijk. V/h weekend ga ik eens Mad max fury road 4k ultra hd opzetten. Van wat ik heb gelezen op het NET, is dit de beste Uhd voor atmos te testen..
Toevallig niet wat fotos van? Ben benieuwd hoe het eea er in werkelijkheid uitziet. ;)

iPad 12.9 Pro 2021  iPhone Air Cloud White  Apple Watch Ultra 2 Black  Apple TV 4K HDR & 4K & HD  HomePods & HomePods Mini’s  AirPods Max & Pro  MagSafe  HomeKit  CarPlay

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
[quote]TheKerremenke schreef op zaterdag 22 september 2018 @ 17:35:
[...]

Toevallig niet wat fotos van? Ben benieuwd hoe het eea er in werkelijkheid uitziet. ;)
[/quote

Krijg het niet voor elkaar om een foto toe te voegen.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy_JN
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 23-05 07:53

Speedy_JN

Gang is alles...

harley2009 schreef op dinsdag 12 juni 2018 @ 19:48:

En? Ik heb de MK40 en Onkyo receiver... klaar voor Reflekt. Wat zijn je ervaringen?

Voorwaarts!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley2009
In eerste instantie had ik het gevoel dat er geen verbetering in zat. De speakers waren ingesteld via audyssey. Heb ze toen handmatig omhoog gezet. (toen was het al beter). Toen heb ik the matrix in 4k dolby atmos opgezet. Eerst met atmos uit en toen met atmos aan. En ja dan hoor je toch wel verschillen. Dan kwam het echt van boven mij vooral de regen. Maar uiteraard is dat wat ik vind. En meningen zijn verschillend op tweakers. Ik heb wel de reflekt speakers op +12 gezet (marantz SR7011).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mikayu
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 06-10 10:33

Mikayu

.srt

Regen mag dan wel van boven komen, maar het maakt op de grond pas geluid. Stond de camera op zijn kop of is het slecht gemixt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-10 01:35
Ik heb zelf sinds een paar weken ook de Teufel Reflekt aangesloten staan. Deze zijn i.c.m Teufel Theater 500 5.1 set aangesloten op een Onkyo R1100 receiver.

Net als bij Audysee heeft ook de Onkyo (gebruikt een ander systeem) de Reflekt erg zacht ingesteld. Bij mij staan ze als indirecte speakers opgesteld en ingesteld. Het is nu een 5.1.4 opstelling.

Zoals gezegd werkt de indirecte manier maar matig tot slecht. Je hoort dat het geluid verder naar boven wordt getild maar van boven komt het nooit. Al heeft het de schijn dat in sommige spaarzame scene's de indruk wel heel licht gewekt wordt.

Ik hou het voorlopig op de indirecte manier. Nog eens met de vrouw gaan babbelen of ze toch niet aan het plafond kunnen. Dat zal waarschijnlijk niet zo'n probleem zijn. De kabels netjes wegwerken is veel meer werk. Wil dit het het liefst via sleuven in de muur en plafond doen. Kabelgoten zijn zo lelijk in dit geval
Pagina: 1