• TweakTweet
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 18:19
Ik heb onlangs Windows 10 geïnstalleerd op een externe portable harde schijf van WD (500GB).
Windows 10 gebruik ik maximaal 1x per week en verder gebruik ik altijd gewoon MacOS.

Nu zou ik graag de externe harde schijf ook deels willen gebruiken voor het oorspronkelijke doel; back-up van mijn MacBook maken. Ik weet dat ik deze schijf dan moet partitioneren maar vraag mij af of ik dat kan doen zonder dat ik mijn Windows 10 'corrupt' maak. Ik kon dit niet vinden op Google namelijk.

Ik hoor het graag!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Stuk ruimte vrijmaken met een partitieprogramma en die formatteren voor de Mac.

• TweakTweet
PilatuS schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 17:42:
Stuk ruimte vrijmaken met een partitieprogramma en die formatteren voor de Mac.
Hmm, ik heb het zojuist geprobeerd maar ik kan niet op + klikken in Schijfhulpprogramma bij partitioneren.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

mischien eerst een bestaande partitie verwijderen of kleiner maken

Iperf

• Will_M
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Will_M

Intentionally Left Blank

Is het niet handiger om die disk gewoon helemaal door je MB(P?) te laten managen en dan Windows 10 als VM (Disk IMage) daarop te zetten zodat je die kan booten vanuit MacOS / VMWare Fusion (bijvoorbeeld)?

[Voor 8% gewijzigd door Will_M op 30-05-2018 13:17]

Boldly going forward, 'cause we can't find reverse

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
TweakTweet schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:08:
[...]

Hmm, ik heb het zojuist geprobeerd maar ik kan niet op + klikken in Schijfhulpprogramma bij partitioneren.
Ik denk dat je er een los partitieprogramma voor nodig hebt.

• TweakTweet
PilatuS schreef op woensdag 30 mei 2018 @ 13:30:
[...]

Ik denk dat je er een los partitieprogramma voor nodig hebt.
Excuus voor de zeer late reactie. Even geen tijd gehad maar wil het nu toch even fixen.

Heb je een voorbeeld van een los partitieprogramma die dit kan? Want ik kan eigenlijk niets vinden...

Even voor de duidelijkheid van dit topic, twee screenshots van Schijfhulpprogramma;
https://tweakers.net/ext/f/vXpIivwBOBtEV9LDJxCACFB5/thumb.png

Hier kan ik dus niet op '+' klikken omdat het waarschijnlijk een verkeerde indeling heeft;
https://tweakers.net/ext/f/vE4Swl3pakTdpLt4bRcDoKfT/thumb.png

Acties:
  • +1Henk 'm!

• SacredRose
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:03
Misschien is het beter om de schijf in windows kleiner te maken. Ik dacht dat dat windows die mogelijkheid had.
dan wordt het of niet toegewezen ruimte of een partitie voor windows. in beide gevallen zou je die partitie dan in macos kunnen formatteren naar de juiste indeling.

Dit lijkt me ook beter dan de partitie zomaar aanpassen vanuit de mac omdat windows in die sotuatie meer rekening zal houden met alle bestanden.

• TweakTweet
SacredRose schreef op woensdag 13 juni 2018 @ 22:02:
Misschien is het beter om de schijf in windows kleiner te maken. Ik dacht dat dat windows die mogelijkheid had.
dan wordt het of niet toegewezen ruimte of een partitie voor windows. in beide gevallen zou je die partitie dan in macos kunnen formatteren naar de juiste indeling.

Dit lijkt me ook beter dan de partitie zomaar aanpassen vanuit de mac omdat windows in die sotuatie meer rekening zal houden met alle bestanden.
Dank _/-\o_
Dat was de oplossing. Moest hem overigens wel meteen in Windows formatteren naar exFat maar het werkt nu!
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee