Mijn huidige videokaart is vandaag tijdens het gamen uitgevallen en sindsdien wordt hij niet meer herkend door mijn desktop. Het lijkt mij dus een geschikt moment om na te gaan denken over een upgrade van mijn PC. De laatste weken viel mij op, dat de ventilatoren van mijn pc erg veel geluid maakte. Dit was dus waarschijnlijk de Videokaart, waar iets mis mee was.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn vernieuwde systeem wil ik gebruiken om te gamen. Ook moet die krachtig genoeg zijn voor het ontwikkelen/compilen van grotere applicaties.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximumprijs, zolang de prijs voor een bepaald component maar niet exorbitant hoog is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mij huidige setup (sinds September 2014, +- 1.200 euro):
Hierbij wil ik ten minste de videokaart vervangen, eventueel de processer en als het nodig is ook nog andere onderdelen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ten minste een nieuwe videokaart:
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als hij weer minstens 2 jaar vooruit kan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag: Hebben jullie een advies over de samenstelling mijn PC?
Zou het verstandig zijn om ook meteen de CPU te vervangen? Of past deze videokaart helemaal niet bij de rest van mijn pc? Of zeggen jullie, gooi alles weg en koop een hele nieuwe samenstelling?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn vernieuwde systeem wil ik gebruiken om te gamen. Ook moet die krachtig genoeg zijn voor het ontwikkelen/compilen van grotere applicaties.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximumprijs, zolang de prijs voor een bepaald component maar niet exorbitant hoog is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mij huidige setup (sinds September 2014, +- 1.200 euro):
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Intel Core i5-4690 Boxed | € 249,- | € 249,- |
| 1 | MSI H97 GUARD-PRO | € 0,- | € 0,- |
| 1 | MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Cooler Master CM 690 III Closed | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Crucial Ballistix Tactical (4x 4GB) | € 79,- | € 79,- |
| 1 | Seasonic S12II-Bronze 520W | € 48,- | € 48,- |
| 1 | Crucial M550 2,5" 512GB | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 500GB | € 121,- | € 121,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 581,- | |
Hierbij wil ik ten minste de videokaart vervangen, eventueel de processer en als het nodig is ook nog andere onderdelen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ten minste een nieuwe videokaart:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G | € 683,- | € 683,- |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 683,- | |
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als hij weer minstens 2 jaar vooruit kan.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag: Hebben jullie een advies over de samenstelling mijn PC?
Zou het verstandig zijn om ook meteen de CPU te vervangen? Of past deze videokaart helemaal niet bij de rest van mijn pc? Of zeggen jullie, gooi alles weg en koop een hele nieuwe samenstelling?