Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC Upgrade: Nieuwe Videokaart, maar wat nog meer?

Pagina: 1
Acties:

• Yea.rupie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 23-04-2021
Mijn huidige videokaart is vandaag tijdens het gamen uitgevallen en sindsdien wordt hij niet meer herkend door mijn desktop. Het lijkt mij dus een geschikt moment om na te gaan denken over een upgrade van mijn PC. De laatste weken viel mij op, dat de ventilatoren van mijn pc erg veel geluid maakte. Dit was dus waarschijnlijk de Videokaart, waar iets mis mee was.

Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn vernieuwde systeem wil ik gebruiken om te gamen. Ook moet die krachtig genoeg zijn voor het ontwikkelen/compilen van grotere applicaties.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik heb niet echt een maximumprijs, zolang de prijs voor een bepaald component maar niet exorbitant hoog is.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Dit is mij huidige setup (sinds September 2014, +- 1.200 euro):
#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i5-4690 Boxed€ 249,-€ 249,-
1MSI H97 GUARD-PRO€ 0,-€ 0,-
1MSI GeForce GTX 970 GAMING 4G€ 0,-€ 0,-
1Cooler Master CM 690 III Closed€ 84,-€ 84,-
1Crucial Ballistix Tactical (4x 4GB)€ 79,-€ 79,-
1Seasonic S12II-Bronze 520W€ 48,-€ 48,-
1Crucial M550 2,5" 512GB€ 0,-€ 0,-
1Samsung 850 EVO 500GB€ 121,-€ 121,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 581,-

Hierbij wil ik ten minste de videokaart vervangen, eventueel de processer en als het nodig is ook nog andere onderdelen.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ten minste een nieuwe videokaart:
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI GeForce GTX 1080 GAMING X 8G€ 683,-€ 683,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 683,-

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen specifieke voorkeuren

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het zou fijn zijn als hij weer minstens 2 jaar vooruit kan.

Ga je overklokken?
Nee

Wat verwacht je van ons?[i]
Mijn vraag: Hebben jullie een advies over de samenstelling mijn PC?
Zou het verstandig zijn om ook meteen de CPU te vervangen? Of past deze videokaart helemaal niet bij de rest van mijn pc? Of zeggen jullie, gooi alles weg en koop een hele nieuwe samenstelling?

• SpeedQber
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 26-11 21:16
Welke games, resolutie, texture kwaliteit en fps? Voor 1080p 60fps heb je meestal genoeg aan een 1060 6GB of RX580.
Lees ook:
https://nl.hardware.info/...fee-lake-de-upgrade-waard

• Yea.rupie
Misschien was het van mij verstandig om erbij te vermelden dat ik op dit moment 2 QHD beeldschermen heb waarbij ik op de hoogste resolutie en kwaliteit zou willen spelen. Daarnaast heb ik tijdens het gamen vaker sport streams op mijn tweede scherm staan. Ik wil het ook niet uitsluiten dat ik op termijn over ga stappen op 4k monitoren.

• Philip Ross
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:44
De prijzen van gpu's zijn momenteel erg hoog en een 1080 gaat 4k niet redden. Zelfs een 1080ti heeft daar moeite mee.

De 970 kan nog wel een half jaartje door tenzij er ehtt problemen mee zijn in de hoop dat je daarna een 1180 kan krijgen voor de prijs van een 1080 nu en dat die wel fatsoenlijke op 4k kan.

Heb je getest of de 970 het probleem ?

[ Voor 12% gewijzigd door Philip Ross op 27-05-2018 11:50 ]

• Yea.rupie
Ja het probleem is dat de 970 niet meer gevonden wordt, terwijl het lampje van msi wel nog vrolijk licht geeft. En dit alles nadat hij tijdens het gamen opeens poef zei en zwart beeld gaf.

Is er een manier op te controleren aan de hand van software of hij nog werkt? Of heeft het zin om hem eruit te trekken en opnieuw aan te sluiten? Persoonlijk verwacht ik dat ik er niet onderuit kom om een nieuwe te kopen.

• Uszka
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 13:27
Test de 970 in een ander systeem. Doet ie het daar wel dan is de voeding of het moederbord het probleem.
Pagina: 1