TV automatisch naar juiste HDMI kanaal laten gaan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 27-08-2023
Hallo allemaal,
Ik heb een LG43UJ670V TV. Ik heb er een dvdspeler en mediaplayer op aan gesloten.
Is het mogelijk om als je de dvdspeler aanzet, dat de tv dan automatisch de juiste HDMI ingang selecteert? Nu moet ik met de afstandsbediening de juiste source kiezen.
Ik kan er niets over vinden online.
Hier zijn de specificaties van de TV: https://www.coolblue.nl/p...cB#product_specifications

Johanna

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Major_ton
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 21:44

Major_ton

Shoot!

Dat is inderdaad wel groot probleem! Je kan proberen om op beide apparaten alle HDMI link en CEC gerelateerde functies aan te zetten.

Don't feel bad for the suicidal cat. | Denon AVC-X4800H - JBL 4309 - Arendal 1723 S1 - LG 77G2 - LG 65B6 - Sony PS5 - Nintendo Switch 1 & 2

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Major_ton schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:59:
Dat is inderdaad wel groot probleem! Je kan proberen om op beide apparaten alle HDMI link en CEC gerelateerde functies aan te zetten.
Moeten ze dat wel ondersteunen, en je TV dat ook ondersteunen op alle interfaces (niet alle TV's hebben dat op alle HDMI ingangen).

Je zou ook een HDMI switch kunnen overwegen. Sommige hebben de functie dat ze detecteren of er een apparaat achter één van de ingangen actief is en dan automatisch daar naartoe schakelen.

[ Voor 20% gewijzigd door McKaamos op 26-05-2018 13:07 ]

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
McKaamos schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:06:
[...]

Moeten ze dat wel ondersteunen, en je TV dat ook ondersteunen op alle interfaces (niet alle TV's hebben dat op alle HDMI ingangen).

Je zou ook een HDMI switch kunnen overwegen. Sommige hebben de functie dat ze detecteren of er een apparaat achter één van de ingangen actief is en dan automatisch daar naartoe schakelen.
Ik heb even in het menu van de dvdspeler en de mediaplayer gekeken, maar ik kan daar niets vinden over CEC e.d. Het zijn al wat oudere apparaten.
Maar zo'n HDMI switch, dan moet je dus al je apparaten op die switch aansluiten en dan zou het kunnen werken? Maar ja weer een apparaat erbij. Ik voel daar niet veel voor.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 17:27

FeaR

In GoT we trust

HDMI CEC wordt in het gros van de gevallen niet zo benoemd door de fabrikant. Haast elk merk heeft er een eigen naam voor. Zonder merk en type van de DVD speler dan wel Mediaspeler kunnen we ook niet zeggen in welke richting je moet zoeken. Vanaf HDMI 1.3 is HDMI CEC beschikbaar, als je oudere apparatuur hebt dan zit je al over de tien jaar. Staar je overigens niet te blind op HDMI CEC, in theorie klinkt het leuk maar het kan in de praktijk heel anders uitpakken.

Anders wordt het toch iets van een Harmony waarop je macro's kan maken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
FeaR schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:55:
HDMI CEC wordt in het gros van de gevallen niet zo benoemd door de fabrikant. Haast elk merk heeft er een eigen naam voor. Zonder merk en type van de DVD speler dan wel Mediaspeler kunnen we ook niet zeggen in welke richting je moet zoeken. Vanaf HDMI 1.3 is HDMI CEC beschikbaar, als je oudere apparatuur hebt dan zit je al over de tien jaar. Staar je overigens niet te blind op HDMI CEC, in theorie klinkt het leuk maar het kan in de praktijk heel anders uitpakken.

Anders wordt het toch iets van een Harmony waarop je macro's kan maken.
Ik heb een LG RH387H dvdspeler en ik zie dat die inderdaad een Simplink heeft (HDMI-SEC).
En een AC Ryan Playon!HD Mini 2.

Kun je een voorbeeld geven van een Harmony die zou kunnen werken? Geen idee wat macro's zijn, maar daar zak ik wel uit kunnen komen. Maar een HDMI switch is dan waarschijnlijk goedkoper.

Link naar LG RH387H dvdspeler: http://www.lg.com/nl/video/lg-RH387H-dvd-hdd-recorder
AC Ryan Playon!HD Mini 2: pricewatch: AC Ryan Playon!HD Mini 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 24-10 15:31

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

@johanna52 Heb zelf ervaringen met de Logitech Harmony 650, deze werkt goed tot redelijk met mijn LG Tv.
Het instellen van de Harmony heeft wel wat voeten in aarde. Mijn vorige Samsung tv luisterde beter. :+
Via de Harmony software kan je extra opties aan het schermpje toevoegen, heb zelf input als optie 4 er tussen staan, mocht de tv niet luisteren dan heb ik een alternatief.

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Harmen schreef op maandag 28 mei 2018 @ 13:47:
@johanna52 Heb zelf ervaringen met de Logitech Harmony 650, deze werkt goed tot redelijk met mijn LG Tv.
Het instellen van de Harmony heeft wel wat voeten in aarde. Mijn vorige Samsung tv luisterde beter. :+
Via de Harmony software kan je extra opties aan het schermpje toevoegen, heb zelf input als optie 4 er tussen staan, mocht de tv niet luisteren dan heb ik een alternatief.
Bedankt Harmen. Ik hou het in gedachte. Ik zie eigenlijk een beetje op tegen het programmeren van zo'n ding.
Ik heb inmiddels mijn dvdspeler wel werkende. Ik heb de HDMI-CEC (simplink) op mijn LG tv aangezet. En als ik nu mijn LG dvdpspeler aanzet, schakelt de tv automatisch naar die HDMI. :)
Maar mijn AC Ryan mediaplayer heeft helaas geen cec, dus daar werkt het niet voor.
En ik heb ook nog een Humax 5050c die ik af en toe gebruik om wat op te nemen en die werkt ook niet automatisch.

Een HDMI switch is natuurlijk een mogelijkheid, maar mijn tv heeft 4 HDMI ingangen, dus eigenlijk is dat zonde. Ik ben er nog niet uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Hier gaat het switchen 9 van de 10 keer goed. (LG tv, Humax 5200c, Chromecast en Denon soundbar)
Harmony wisselt automatisch de input op de volgende manier:
input, aantal keer pijltje naar benenden, ok voor bevestigen
Heb helaas nog geen andere manier gevonden

Whatever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Harmen schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:25:
Hier gaat het switchen 9 van de 10 keer goed. (LG tv, Humax 5200c, Chromecast en Denon soundbar)
Maar ik zie dat de Logitech 650 al een wat oudere is. Kan ik dan niet beter een wat nieuwere versie nemen? Of juist niet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Goede vraag, deze werkt nog steeds goed. Lekker veel knopjes en een lcd scherm.
Kan niet veel zeggen over de nieuwe varianten.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronvgs
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:00
Zorg ook voor een goede HDMI kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hulleman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:09
Harmen schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:25:
Jouw Harmony werkt niet met activiteiten, waarbij een activiteit een bepaalde HDMI input toegewezen krijgt?

LG OLED C3 65" | Marantz SR5010 | Focal Aria 926 | Focal Aria CC900 | Boston Acoustics A25 | SVS PB-1000 | Nvidia Shield 2017 | Playstation 5 | Playstation Portal | Xbox Series X |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harmen

Harmen

⭐⭐⭐⭐⭐⭐

Jawel, maar soms springt hij niet op de juiste input. HDMI 1 ipv HDMI 3.
En vice versa.

Whatever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

johanna52 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 14:27:
[...]

Maar ik zie dat de Logitech 650 al een wat oudere is. Kan ik dan niet beter een wat nieuwere versie nemen? Of juist niet?
Zelf gebruik ik deze: pricewatch: Logitech Harmony Companion

https://www.logitech.com/nl-nl/product/harmony-companion

Samen met de software voor het instellen werkt dat prima.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2018 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Bedankt. Ik zit zelf te denken aan de 665. Die is nu bij Logitech zelf maar 60 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Audi-Arjan
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19:40

Audi-Arjan

★★★★★

ac ryan ondersteund dat idd niet en de humax ook niet.
Maar als je die incidenteel gebruikt zou ik het lekker zo laten.
Die switches zijn ook niet alles. Dat het met de dvd werkt is mooi meegenomen.

Zoek maar eens op google naar cec troubles, ik heb juist mijn blu-ray speler momenteel niet aangesloten staan wegens gezeik in het cec-netwerk dat alle apparaten maken.
Mijn blu-ray en tv zijn notabene allebei van LG en heb niks als gezeik.

Wat zo'n logitech doet (macro's) is eigenlijk hetzelfde als wat jij nu met de verschillende afstandsbedieningen doet.
Je kiest op de logitech afstandsbediening voor DVD-kijken en je tv schakelt dan naar de bijbehorende input.
De knoppen op je logitech worden ingesteld op die van je dvd speler muv volume.

De logitech is een zogenaamde alles-in-een afstandsbediening. en vervangt dus alle afstandsbedieningen die je nu hebt voor 1 exemplaar.
Heb er ooit 1 gehad en werkte top, nu werkt tv, mediaplayer (intel NUC) en surroundset via CEC en dus met de afstandsbediening van mijn tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMarcie
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 14:03

MrMarcie

CFMoto 650MT

Nou die Logitech Harmony 665 is er bij mij na 5 maanden al mee gestopt. Moet er ongeveer elke 2 weken nieuwe batterijen in stoppen. Dat is niet fijn. Maar eens een ander merk zoeken.

For sale | "Goodbyes are only for those who love with their eyes. Because for those who love with heart and soul there is no such thing as separation" Rumi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johanna52
Ja ik zit zelf nu te denken aan de Companion. Die is nieuwer en heeft ook een hub. Dan kun je ook apparaten die in een kast staan bedienen.
Pagina: 1