iPhone X batterijconditie gezakt naar 97% in 3 maanden

Pagina: 1
Acties:
  • 42.375 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1069769

Topicstarter
Mijn vraag
Ik heb een Iphone X gekocht 256gb maar na 3 maand is mijn batterijconditie gezakt naar 97% is dit normaal ??
(volgens mij niet) ben ik de enige die dit voor heeft ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
11.3
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
niets gevonden wel battery life gedownload en daar gaf hij ook een slijtage van 4% aan |:(

Beste antwoord (via Daedalus op 28-05-2018 17:09)

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Ja, dat is normaal. Batterijen slijten als je ze gebruikt.

The devil is in the details.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuusj
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:33

Kuusj

Ofwel varken in 't Limburgs

Dit is vrij normaal ja, een accu gaat maar een x aantal keer volledig laden (0 tot 100) mee, door ze van 20 tot 80 te laden kun je de levensduur vrij dramatisch verlengen. Maar ja, wie kan met 60% batterij een dag overleven.

9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
kuusj98 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:35:
Maar ja, wie kan met 60% batterij een dag overleven.
iPhone 5 hier uit 2013. Gaat nog steeds 1,5 dag mee op een lading *O*

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McKaamos
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

McKaamos

Master of the Edit-button

Dit is vrij normaal ja, een accu gaat maar een x aantal keer volledig laden (0 tot 100) mee, door ze van 20 tot 80 te laden kun je de levensduur vrij dramatisch verlengen.
True, volledig laden en ontladen is niet gezond voor een accu/batterij. Niet aan de oplader laten hangen overnacht is ook een goeie. Constant vol geladen houden is ook niet fijn voor de accu.
Maar ja, wie kan met 60% batterij een dag overleven.
Uhm, ja, ik kan dat :P
Ligt er aan hoe veel je gebruik maakt van je telefoon en de accu (capaciteit en staat er van versus zuinigheid van de hardware).
Niet iedereen is vergroeid met z'n telefoon :+

Iemand een Tina2 in de aanbieding?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:23

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

3% is heel gewoon.. waarschijnlijk zal die (bij goed gebruik) ook heel lang tussen de 92-97% blijven hangen. Dat is tenminste mijn ervaring bij goed gebruikte Apple batterijen.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Anoniem: 1069769 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:32:
Mijn vraag
Ik heb een Iphone X gekocht 256gb maar na 3 maand is mijn batterijconditie gezakt naar 97% is dit normaal ??
(volgens mij niet) ben ik de enige die dit voor heeft ?

Relevante software en hardware die ik gebruik
11.3
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
niets gevonden wel battery life gedownload en daar gaf hij ook een slijtage van 4% aan |:(
Buitenom dat het de Beta versie is van Apple zelf, is slijtage normaal toch ? Ik zou ook geen andere battery life (shit) gebruiken dat is gewoon onzin. Als je oa een MacBook hebt kun je ook in CoconutBattery aflezen. anders maak je niet druk en hou het bij de versie van Apple in je toestel.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-05 12:56

Saven

Administrator

Gewoon niet elke keer helemaal leeg laten lopen en dan pas opladen. Gewoon elke avond op de lader :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:53
Dit is vrij normaal ja, een accu gaat maar een x aantal keer volledig laden (0 tot 100) mee, door ze van 20 tot 80 te laden kun je de levensduur vrij dramatisch verlengen. Maar ja, wie kan met 60% batterij een dag overleven.
Ik heb m'n android toestel zo ingesteld dat hij bij 80% stopt met laden. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hahn schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:34:
een batterij van 3 maand ? are you serious ? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hackus schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:59:
[...]

Buitenom dat het de Beta versie is van Apple zelf, is slijtage normaal toch ? Ik zou ook geen andere battery life (shit) gebruiken dat is gewoon onzin. Als je oa een MacBook hebt kun je ook in CoconutBattery aflezen. anders maak je niet druk en hou het bij de versie van Apple in je toestel.
die battery life "shit" dat je zegt is echt wel goed op mijn ihpone 6 had hij al gezegt slijtage hoog veranderen terwijl ik er niks van merkte... guess what paar weken later had ik prijs batterij versleten :) is echt wel een goeie app

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 12:24
McKaamos schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:45:
[...]

True, volledig laden en ontladen is niet gezond voor een accu/batterij. Niet aan de oplader laten hangen overnacht is ook een goeie. Constant vol geladen houden is ook niet fijn voor de accu.
Gelukkig gebeurt dat ook helemaal niet met een accu van een telefoon :). 0% != helemaal leeg. 100% != helemaal vol.

Het is ook niet zo dat je accu blijft opladen wanneer je je telefoon in het stopcontact houdt, hooguit het gedeelte wat je telefoon weer verbruikt - al zal dat minimaal zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 1069769 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:26:
[...]

De leeftijd van de batterij maakt niet uit, het gaat om hoeveel laadcycles je hebt. Als jij iedere dag je telefoon leeg trekt en weer oplaadt, zit je na 3 maanden op 90 cycles. Bij 500 cycles zou je rond de 80% moeten zitten, dus 20% / 500 * 90 = 3,6% capaciteitsverlies in 3 maanden.

Acties:
  • +5 Henk 'm!
Met dat 20/80% regeltje heb ik mij nou nog nooit bezig gehouden.

Ik laad hem op wanneer ik naar bed ga en in de auto hangt hij aan de radio. De ene keer is dat met 3% de andere keer met 99%

Gaat al jaren goed. Niet te zwaar aan tillen OP’er. Gewoon lekker gebruiken dat ding.

(Ik heb een X sinds Launch. Staat ook op 97%. Al sinds de eerste beta van deze software.)

[ Voor 13% gewijzigd door Donstil op 26-05-2018 14:55 ]

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malt007
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:32
Vanaf de launch en heb nog 99%. Nog nooit ergens rekening mee gehouden qua laden. Gewoon erin gooien als er een beschikbaar is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:17

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

98% en twee weken na launch gekocht (dammit, was te laat :P). Ik heb een vrij vaste cyclus; elke 48 uur gaat 'ie (bij naar bed gaan, voor de nacht) aan de lader. Maar ik snap dan ook niet dat mensen maar een halve dag op een accu doen. En ik zit hier nu toch ook gewoon vrolijk in een JumpXL m'n tijd te doden op dat ding; het is niet alsof ik 'm niet gebruik. Anderzijds ben ik er dan ook weer niet mee vergroeid zoals sommigen. Either way; dit doe ik al vanaf de iPhone 3S zo (4,5,6,7plus) en nu dus met de X. Nog nóóit een slechte batterij gehad. (Hoewel bij de 3S de cyclus wel elke 24 u was, de 4 misschien ook nog, weet ik niet meer).

[ Voor 27% gewijzigd door RobIII op 26-05-2018 16:27 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpoekGTi
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-05 20:11
[...]

Ja je batterij slijt ook die van 3 maanden niets nieuws aan, sterker nog als we 3 maanden rekenen en je laad hem elke dag op omdat het moet bijv zou je nu al ongeveer 90 cycles hebben.

Always tell people you have a plan even if you don't. People will always love to hear that you have a plan. It gives hope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Nu online
[...]

Ja. Wat verwacht jij dan? Dat je telefoon eerst een jaar 100% is en dan opeens 90% wordt? Slijtage gaat altijd geleidelijk natuurlijk.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Zonnetje83
  • Registratie: Januari 2011
  • Niet online
Anoniem: 1069769 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:31:
[...]

die battery life "shit" dat je zegt is echt wel goed op mijn ihpone 6 had hij al gezegt slijtage hoog veranderen terwijl ik er niks van merkte... guess what paar weken later had ik prijs batterij versleten :) is echt wel een goeie app
kan iemand dit ondertitelen? |:(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
mijn iPhone ritueel al jaren:

Ik slapen, dan iPhone gezellig "naast" mij slapen...aan de prik.
Zo ook mijn iPhone X
Staat dan op 98, dan 99 en soms 100%.
Zo lang het in die buurt blijft, vind ik 't wel best.

Ik hoef in principe nooit bij te laden gedurende de dag.

[ Voor 51% gewijzigd door _Bailey_ op 26-05-2018 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jimijames75
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:26
Het gezegde ‘Alles weten maakt niet gelukkig’ is hier wel van toepassing. Die van mij staat op 96% (gekocht sinds launch) en naar mijn idee staat ie daar op op sinds de optie het te checken er is.

Het enige wat ik niet doe is draadloos opladen, wordt toch allemaal wel vrij warm. En volgens mij is dat ie niet heel gezond voor een batterij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heb hem sinds begin Februari, staat nog op 100%. Die van mij gaf ook een stuk meer mAh aan dan de “design capacity”, daar zit ie nu pas nét onder.

Laad hem meestal 1x per dag op, gaat bijna nooit helemaal leeg; lager dan 30% is zeldzaam. Soms wordt ie bijgeladen in de auto. Ik laad hem uitsluitend draadloos op.

Capaciteit en slijtage is een shitfest met statistieken waar geen touw aan vast te knopen is.

Geen quote of mention @WhatsappHack? Dan niet raar opkijken als je geen reactie krijgt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-05 21:36

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

97% zou ik me absoluut niet druk om maken. zoals hier eerder gezegd kan het best zijn dat hij hier heel lang op blijft staan. als hij nu snel naar 90% en daaronder duikt dan zou ik me er druk om gaan maken. Het is geen exacte wetenschap.

Laden gewoon wanneer het kan. zeker niet steeds helemaal leeg laten lopen en dan pas laden.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdhoe
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 17:10
Op zich is 97% niet iets om je zorgen over te maken. Langs de andere kant, ik heb de mijne sinds de launch en nog steeds 100%. Wordt elke nacht draadloos opgeladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

461943

Lekker gebruiken dat ding en er niet over nadenken. Over twee jaar heb je toch een nieuwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adjego
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 12:40
Ik heb hem sinds launch en staat op 100%. Ik laad voornamelijk draadloos.

Home Assistant | ☀️ 2900 Wp PVOutput | 🔋 Tesla Model 3 RWD 2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Dat percentage zegt me niet zoveel. Heb een iPhone 6 (en staat op 86% capaciteit) van misschien twee jaar oud, maar als het heel warm of koud is zie je gewoon dat er 'gaten' in de accu zitten en dan zie je hem letterlijk achteruit lopen in batterijpercentage.

Binnenkort maar even voor 29 euro laten vervangen denk ik.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 28-05-2018 09:14 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 13:17
Een batterij slijt nou eenmaal. En een batterij slijt sneller als je hem helemaal leeg laat lopen en vervolgens volledig oplaad (al zitten er in iOS wel beveiligingen dat de batterij nooit volledig leeg kan raken).
Tsunami schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:55:
[...]

De leeftijd van de batterij maakt niet uit, het gaat om hoeveel laadcycles je hebt. Als jij iedere dag je telefoon leeg trekt en weer oplaadt, zit je na 3 maanden op 90 cycles. Bij 500 cycles zou je rond de 80% moeten zitten, dus 20% / 500 * 90 = 3,6% capaciteitsverlies in 3 maanden.
En dit inderdaad!

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:11
Op mijn X al enkele maanden 97%

Geen zorgen over maken, lekker gebruiken, en als je binnen de 2 jaar onder de 80% komt gewoon onder garantie een nieuwe accu erin, of voor die €29,95 een nieuwe kopen bij apple.

3% is een 18 minuten (minder) gebruik als je je telefoon 10 uur (600 minuten) gebruikt op een dag.

Heb het wel méér gezien met accu's dat ze vrij snel dalen naar een bepaald percentage en daar (lang) blijven hangen.

Bij een vroegere MBPr 2013 stond hij na 3 jaar nog op 95% (300+ cycli) en bij een model uit 2015 na 3 jaar en 200 cycli al op 90%, bij beide modellen bleef het percentage ruim 100 cycli gelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 20:21
Mar.tin schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:11:
Op mijn X al enkele maanden 97%

Geen zorgen over maken, lekker gebruiken, en als je binnen de 2 jaar onder de 80% komt gewoon onder garantie een nieuwe accu erin, of voor die €29,95 een nieuwe kopen bij apple.
Die €29 bij Apple is een actieprijs (t/m 31-12-2018) en geldt niet voor de X.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Volkan1984 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:45:
[...]

Jawel; https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mar.tin
Volkan1984 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:45:
[...]

Volgens onderstaande prijs geldt dit ook gewoon voor de X ;).

https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

Edit, ik was niet snel genoeg :9

[ Voor 5% gewijzigd door Mar.tin op 28-05-2018 09:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volkan1984
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07-05 20:21
Mar.tin schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:47:
[...]

Volgens onderstaande prijs geldt dit ook gewoon voor de X ;).

https://support.apple.com...ne/repair/service/pricing

Edit, ik was niet snel genoeg :9
Weer wat geleerd. Anyways, maakt niet echt uit want is toch maar t/m 31-12-2018.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mar.tin
Volkan1984 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 09:56:
[...]

Weer wat geleerd. Anyways, maakt niet echt uit want is toch maar t/m 31-12-2018.
Daar heb je dan wel weer gelijk in, hoewel ik eigenlijk verwacht dat ze deze prijs definitief gaan maken.

Echter is dat gewoon speculatie O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Mar.tin Een batterij wordt niet klakkeloos vervangen. eerst wordt het toestel uitgelezen, en bij de X zal het ook onder garantie vallen.

offtopic:over het opladen; dat doe ik bij 20%.
(meestal is dat in de avond) Komt maar weinig voor dat ie in de ochtend lager dan 40% staat en ik de hele dag weg ben,

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Niet naar kijken, hoe meer je kijkt hoe sneller het lijkt te gaan.

Ik heb heen iPhone 7, sinds 1,5 jaar in gebruik. Gaat vrijwel iedere nacht aan de oplader. En mijn batterij is momenteel op 90%,

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ex87
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 07-05 10:35
Sinds launch en nog 100% hier. Ik laad hem elke avond (draadloos) en pak hem er 's ochtends weer van af. Hij is bij mij meestal op zo'n 30/40% als ik naar bed ga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mijn X is inmiddels op 96% zie ik :)

Maar ben wel een groot gebruiker. Moet hem regelmatig halverwege de dag even bijladen.

My thirsty wanted whiskey. But my hunger needed beans

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Bailey_
  • Registratie: Oktober 2012
  • Niet online
heerlijk.... hoe je op een prachtige zonnige maandagmorgen kan praten over een paar procentjes erbij en eraf.

Wij hebben het echt niet makkelijk hier op Tweakers....ik voel de zorgen rustend op een ieders schouders

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:17

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

Geert1976 schreef op maandag 28 mei 2018 @ 12:07:
heerlijk.... hoe je op een prachtige zonnige maandagmorgen kan praten over een paar procentjes erbij en eraf.

Wij hebben het echt niet makkelijk hier op Tweakers....ik voel de zorgen rustend op een ieders schouders
Fijn dat je ook wat nuttigs toevoegt d:)b

Ah, wacht, je komt voor de karmapunten ;)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Hmmm mijn iPhone 8 zit op 94% :X :X :X

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelis19821
  • Registratie: Augustus 2015
  • Laatst online: 21-06-2018
Mijne sinds het uitkomen pas 1% gezakt maar goed volledig ontladen doe ik dan ook niet al te vaak en verder gewoon veelvuldig in gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agaron
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-05 21:11
Heb em sinds launch en staat nu op 99%. Valt wel mee gelukkig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tom.cx
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 16-04 09:08
Ik denk dat het heel weinig zal zeggen. Mijn iPhone 8 Plus zit nu op 93% en heb deze nu bijna 8 maanden. Mijn iPad Pro heeft overigens geen optie Batterij Conditie merk ik nu. Maar verwacht dat dit hier geen issue op zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcmd
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 21:18
Dacuuu schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 12:14:
[...]

Ik heb m'n android toestel zo ingesteld dat hij bij 80% stopt met laden. ;)
Hoe doe je dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:53
Deze app installeren op je android telefoon met root.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Aangezien de originele vraag inmiddels is beantwoord, en voor dat dit topic nog verder verzand in een opsomtopic, kan deze wel op slot :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.