Usenet gebruik internet plat

Pagina: 1
Acties:
  • 1.798 views

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 18-03 11:33
Ik heb weer es geprobeert om via usenet een bestand binnen te halen. Het ging mooi vlot (110 megabyte/sec!!). Maar toen stopte alles ineens, ik kon geen meer internetverbinding krijgen. Gebeld met de provider die zei dat er ddos aanvallen waren geweest.
Wat heb ik gedaan/gebruikt
-nzb bestand binnengehaald van *knip*. Niet relevant.
-geopend met sabnzb de laatste versie welke samenwerkt in safari op mac osx, safari geeft wel een melding over privacy
-usenet: newsdemon via ssl poort 563 met 40 verbindingen geconfigureerd, pakket met onbeperkte snelheid
-provider : fiber glasvezel met 1000 mbits up/down

Kan de ddos hier iets mee te maken hebben of kan het misschien zijn dat de provider denkt dat het ddos is omdat het zo belachelijk snel ging met downloaden?

[ Voor 5% gewijzigd door rens-br op 28-05-2018 09:07 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:59
of kan het misschien zijn dat de provider denkt dat het ddos is omdat het zo belachelijk snel ging met downloaden?
Misschien kan je die vraag beter stellen aan je provider? Maar het lijkt me sterk dat jij in je eentje je provider DDoS't, 110MB/s is niks voor een provider, want dat is gewoon de snelheid van je verbinding ;)

[ Voor 36% gewijzigd door Hahn op 26-05-2018 10:44 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
De klantenservice vd provider kon mij hier niet eenduidig antwoord op geven. Ik zei; kan het wel het gebruik van usenet? Ik uitgelegd wat ik heb gedaan. Antwoord was probeer maar weer es als dan t zelfde gebeurt niet weer doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18-09 10:58

Oekol

waka waka hey hey

Maar heb je nu geen internet meer of ten tijde van het downloaden? Want dat laatste is heel logisch want usenet verbruikt al 't beschikbare brandbreedte die er is. Tenzij je een max instelt dan kan je de rest gebruiken om te surfen bijv.

Ik kan trouwens bij fiber niet het 1000mbit abbo vinden op de website? Was wel geïnteresseerd namelijk.

[ Voor 46% gewijzigd door Oekol op 26-05-2018 11:13 . Reden: Info stond er wel ]

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
Ik heb nu geen internet meer voor een x aantal uren ze sluiten automatisch bij ddos aanvallen.
Het pakket wat ik heb is regionaal geregeld. De glasvezel is van een onafhankelijk bedrijf, fiber en nog 2 anderen zijn aanbieders van.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nickertNL
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-09 20:38
Ik zou eerder vermoeden dat je misschien ergens een apparaat thuis hebt staan die lid geworden is van een botnet.

Scan je computers eens op virussen en controleer ook eens je andere netwerkapparatuur ( bijvoorbeeld een nas?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
Wat ik heb aan apparaten:
-macbook
-laptop
-ps4 pro
-rasberry pi
-iphone
-galaxy note
-lg oled smart tv
-tv ontvanger

Geen nas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
Tips voor een goede scanner voor mijn mac?

Ik heb avast (niet pro). Laten scannen. Hij heeft vandaag niks gevonden maar van een vorige periode nog iets in de kluis gezet

[ Voor 60% gewijzigd door timmey83 op 26-05-2018 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/PywFfX2yhVW7/360.jpg

Afbeeldingslocatie: https://myalbum.com/photo/4CK3wMkzgR7o/360.jpg

Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Meerdere posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet gewenst.

[ Voor 31% gewijzigd door rens-br op 28-05-2018 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Waarom vraag je het niet aan je provider ?

afsluiten zonddr te vertellen waarom is niet echt netjes

[ Voor 41% gewijzigd door Fish op 26-05-2018 14:02 ]

Iperf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmey83
Zie vorige reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-09 22:05
ik kwam deze topic toevallig tegen. Ik heb dat probleem ook wel, wanneer ik full speeds iets aan het afhalen ben, verlies ik mijn internetconnectie gedurende een minuut, en dan is het terug... ik weet niet hoe dat komt. Ik gebruik ook toevallig newsdemon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23:36

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@pina dat staat los van het probleem van de TS, daarnaast is het niet gewenst om oude topics te kicken.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.