Tweakers bericht met regelmaat over onderwerpen die poltiek beladen zijn. Alhoewel ik persoonlijk de berichtgeving nuttig vind, zie je dat in de reacties de discussies alle kanten opgaan en verzanden in een haast emotionele welles-nietes tussen de gebruikers. Heb zelfs de indruk dat niet alle posts van even oprechte (authentieke?) personen zijn. Ik vraag me af of Tweakers de plek moet zijn voor zulke verhitte over-en-weers.
Dit zie je al veel langer bij algemene mediasites (nu.nl maar ook bij internationale media) en spreidt nu uit richting sites als deze, je ziet het ook bij de collega's van hardware.info.
Ik denk dat het gezond is om dit soort gevallen strenger te modereren, of om wellicht voor potentieel beladen topics de discussies in zijn geheel uit te schakelen.
Het gaat hier m.i. dan met name om nieuws inzake Rusland, China, de EU, NSA/FBI e.d.
Dit zie je al veel langer bij algemene mediasites (nu.nl maar ook bij internationale media) en spreidt nu uit richting sites als deze, je ziet het ook bij de collega's van hardware.info.
Ik denk dat het gezond is om dit soort gevallen strenger te modereren, of om wellicht voor potentieel beladen topics de discussies in zijn geheel uit te schakelen.
Het gaat hier m.i. dan met name om nieuws inzake Rusland, China, de EU, NSA/FBI e.d.