Wat wil je doen met je nieuwe auto?
Woon-werk verkeer. 2x 47,2 km per dag. Dus voornamelijk op de snelweg. Ik woon in een dorp dus hoeft niet perse een "stadauto" te zijn.
Wat mag de auto gaan kosten?
Zo weinig mogelijk. Misschien nogal breed maar tussen de 6000 en 12.500. Ik heb niet gerekend op de aanschaf van een auto maar voor een nieuwe baan die misschien (vrij zeker nu) gaat starten in september.
Wat denk je allemaal nodig te hebben + eisen/wensen?
- minimaal betrouwbare 90PK motor;
- Maximaal ~4 meter in de lengte;
- Beetje sportief uiterlijk als het kan;
- Navigatie ingebouwd;
- Benzine motor;
- Kilometerstand max 120.000 (maar liever denk ik toch max 45.000).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Gewicht tot 1049 kg vanwege de wegenbelasting.
- Het zou leuk zijn (geen vereiste) als de auto 'leuk' is om in te rijden. Zo schijnt de Ford Fiesta relatief leuk te zijn om in te rijden.
Welke modellen vind je tot dusver interessant?
A-segment: Kia Picanto 1.2 MPi (84PK), Hyundai i10 met zwaardere motor.
B-segment: Volkswagen Polo, Hyundai i20, Ford Fiesta, Audi A1, Skoda Fabia, Seat Ibiza, Kia Rio, Honda CR-Z.
Ik neig ernaar om te kiezen voor een auto uit het B-segment omdat ik voornamelijk op de snelweg zal rijden (45 tot 55 minuten per rit), 2x per werkdag).
Welke merken / modellen niet?:
- Fiat (niet mijn smaak);
- Mazda (te duur en Mazda 2 heeft irritant gaspedaal);
- Renault, Peugot, Citroën (Frans design = yak);
- Volkswagen Up / Seat Mii / Skoda Citigo (gaspedaal zit voor mij te dicht op de rechterzijkant. Verder prima auto denk ik).
Wat verwacht je van ons?
Misschien dat ik bepaalde modellen over het hoofd het gezien. Ik ben geen auto kenner. Ik zou graag advies willen over wat goede modellen zijn voor mijn situatie en smaak. Wat slurpt niet teveel benzine en betrouwbaar? Zo staat Volkswagen goed aangeschreven maar zijn er nogal wat problemen geweest omtrent de TSI-motoren en de distributieketting. Maar dat lijkt nu verholpen te zijn.
Woon-werk verkeer. 2x 47,2 km per dag. Dus voornamelijk op de snelweg. Ik woon in een dorp dus hoeft niet perse een "stadauto" te zijn.
Wat mag de auto gaan kosten?
Zo weinig mogelijk. Misschien nogal breed maar tussen de 6000 en 12.500. Ik heb niet gerekend op de aanschaf van een auto maar voor een nieuwe baan die misschien (vrij zeker nu) gaat starten in september.
Wat denk je allemaal nodig te hebben + eisen/wensen?
- minimaal betrouwbare 90PK motor;
- Maximaal ~4 meter in de lengte;
- Beetje sportief uiterlijk als het kan;
- Navigatie ingebouwd;
- Benzine motor;
- Kilometerstand max 120.000 (maar liever denk ik toch max 45.000).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
- Gewicht tot 1049 kg vanwege de wegenbelasting.
- Het zou leuk zijn (geen vereiste) als de auto 'leuk' is om in te rijden. Zo schijnt de Ford Fiesta relatief leuk te zijn om in te rijden.
Welke modellen vind je tot dusver interessant?
A-segment: Kia Picanto 1.2 MPi (84PK), Hyundai i10 met zwaardere motor.
B-segment: Volkswagen Polo, Hyundai i20, Ford Fiesta, Audi A1, Skoda Fabia, Seat Ibiza, Kia Rio, Honda CR-Z.
Ik neig ernaar om te kiezen voor een auto uit het B-segment omdat ik voornamelijk op de snelweg zal rijden (45 tot 55 minuten per rit), 2x per werkdag).
Welke merken / modellen niet?:
- Fiat (niet mijn smaak);
- Mazda (te duur en Mazda 2 heeft irritant gaspedaal);
- Renault, Peugot, Citroën (Frans design = yak);
- Volkswagen Up / Seat Mii / Skoda Citigo (gaspedaal zit voor mij te dicht op de rechterzijkant. Verder prima auto denk ik).
Wat verwacht je van ons?
Misschien dat ik bepaalde modellen over het hoofd het gezien. Ik ben geen auto kenner. Ik zou graag advies willen over wat goede modellen zijn voor mijn situatie en smaak. Wat slurpt niet teveel benzine en betrouwbaar? Zo staat Volkswagen goed aangeschreven maar zijn er nogal wat problemen geweest omtrent de TSI-motoren en de distributieketting. Maar dat lijkt nu verholpen te zijn.