[XS4ALL] Forse prijsverhoging

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Znorkus
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 07-04 14:08
Kreeg een leuk mailtje van Xs4all, waar ik in 2016 een internet abo afsloot voor 43,50 43,- euro per maand (!) Was niet zo heel lang geleden al naar 45 euro geschopt, en nu:

De prijs van uw internetabonnement wordt met € 3,50 verhoogd. Per 3 juli betaalt u € 48,50 in plaats van € 45,- per maand. Na 3 juli ziet u dit terug op uw factuur

Binnen twee jaar dus 5 euro E5,50 per maand erbij opgeteld, eenzijdig vanuit xs4all. Voor de snelheid maakt het vrijwel niets uit, ze zeggen dat ik van 80-8 naar 100-10 ga oid, maar ik heb altijd al 100-30 gehad, dit is namelijk gewoon de max vdsl2 snelheid op dit adres, die wordt niet gecapped en werd ook bij de vorige provider ook niet gecapped.

Ik begin het wel irritant te vinden: xs4all stond in mijn ogen altijd voor kwaliteit, maar met dat modem van ze heb ik verre van ideaal bereik, zelfs 10 meter verder in de tuin werkt het amper, en heb ik twee repeaters moeten aanschaffen, en heb ik nog steeds op zolder timeouts. Ben er niet over te spreken!

Mijn vraag: zouden de Fritz-repeaters van Xs4all ook werken met een modem van Online bijvoorbeeld? DIe leveeren voor 32 euro pm (ipv 48,50!) een dergelijke 100/30 verbinding. Goed, de klantenservice is ellende als je het mij vraagt, maar zo tof vond ik xs4all nou ook weer niet de afgelopen twee jaar. Deze tweede forse prijsverhoging is voor mij de druppel!

[ Voor 3% gewijzigd door Znorkus op 26-05-2018 13:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:58
Misschien niet perse antwoord op de vraag.. maar stel heh...

Stel dat je XS4ALL nou eens zou opbellen en ze hiermee confronteert, zouden ze je dan matsen denk je?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

5 euro per maand?

Waar maak je je druk om. Als je het echt vervelend vindt, dan zoek je toch gewoon een andere aanbieder? Blijkbaar denkt XS4all dat ze het kunnen vragen.

Daar gaat klagen op een forum niks aan veranderen.

Ik zou niet weten waarom repeaters niet met eender wel modem kunnen werken. Maar als je ze van XS4all noemt, heb je ze dan zelf aangeschaft, of heb je ze in leen van dat bedrijf?

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Znorkus
Ha Machiel - ik denk dat ze zeer zeker over de brug willen komen, maar als ander aanbieders 31 euro per maand vragen ipv 48,50, dan lijkt het me eigenlijk onoverbrugbaar.

@ Jeroenneman 5 euro per maand, ja inderdaad daar maak ik me wel een beetje druk om. Dat is toch niet wat we afgesproken hadden: de afspraak was 43 euro per maand, nog geen anderhalf jaar geleden, en de afspraak was ook dat xs4all zorg zou dragen voor probleemloos wifi-bereik, achterin de tuin, en boven op zolder. Ze zeggen er alleen niet bij dat je daarvoor wel zelf voor 180 euro repeaters aan moet schaffen, en dan werkt het nog niet lekker. Als ze dan ook nog elke driekwart jaar 3 euro bovenop de prijs gaan leggen - dan word ik het wel zat hoor!

En ik denk dat klagen op een forum wel mag en terecht is. Xs4all staat bij mij al ruim 18 jaar bekend als de beste provider van Nederland: ooit betaalde ik ze 175 gulden per maand voor een van de allereerste adsl lijntjes: 112kb./s downloaden en ping 28, jawel ;-) Maar een klein beetje public shaming mag nu wel: als er nou pico-bello service tegenover stond, dan was die 20 euro per maand meerprijs tov de concurrent misschien nog wel gerechtvaardigd. Maar de service IS helemaal niet beter, sterker nog, als je ze erop wijst dat internet op zolder brak is en dat je het opgelost wil hebben, mag je zelf voor de repeaters zorgen. Want ik kom als bestaande klant niet meer in aanmerking voor de actie. Jaja - ik ben geen nieuwe klant meer omdat ik al x maanden aan de telefoon hang met shit bereik ;-)

Edit: de repeaters zijn inderdaad van mij.

Nee, ik wilde inderdaad gewoon even publiek klagen op een forum ja, en ik hoop dat ze meelezen. Inderdaad zal ik gebruik maken van de kostenloze opzegging per direct en voor 31p/m een 100/30 abo afsluiten bij T-mobile. Slechter dan wat ik nu heb kan het toch vrij moeilijk: ik denk dat ik in 2018 alleen al zo'n 30 uur downtime heb gehad, en nee dat is dan niet tussen 04:00 en 07:00 maar gewoon primetime, 21:00 de stekker eruit.

Maak me zeker druk en vind het enorm triest dat wat ooit een icoon was, ik zou het haast tweakers-voor-tweakers durven te noemen, echt opgezet door idealisten, het nu in zijn hoofd haalt om bijna 20 euro per maand meer te vragen dan elke ander provider, en er ondertussen gewoon een zooitje van te maken. Ik vind het echt jammer.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
@Znorkus Het is wel gewoon KPN, hè. Daar moet je echt niks idealistisch van verwachten.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zetje01
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06:33
Repeaters is eigenlijk niet echt een goed idee.
Je kan veel beter op een strategisch punt een access-point aanleggen.

Verder is XS4ALL natuurlijk niet echt verantwoordelijk voor het wifi-bereik in jouw huis.

[ Voor 28% gewijzigd door zetje01 op 26-05-2018 00:11 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Znorkus
@Room42 Nou ik vond ze destijds wel meer dan gewoon KPN toch? Hackersgroepje, Rob Gongrijp etc, het was meer een soort uit de hand gelopen experiment van medenerds, zoals we toen nog heetten - inderdaad in '98 overgenomen door KPN, maar ik weet nog goed dat ik destijds in Utrecht gewoon een lokaal nummer kon bellen en dat ik iemand aan de lijn kreeg die begreep wat packetloss betekende en er serieus op inging en het nog oploste ook! Dat was in die tijd nogal een wonder. Ik vind nog steeds dat er veel goeie mensen werken bij Xs4all- maar uiteindelijke belissingen worden toch door sales genomen en dat is echt bedroevend geworden.

@zetje01 bedankt voor je tip, ik heb er nog geen ervaring mee maar ik ga me erin verdiepen. Wat ik er in de gauwigheid van zie - klinkt goed. Ik vind het daarom ook extra jammer dat xs4all mij als serieuze klant na een hoop gebel over en weer gewoon weer adviseert om uit eigen portemonnee een tweede repeater te kopen. Inderdaad is het bereik nog steeds vrij knudde. Thanks voor de tip.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

Anoniem: 235591

XS4All is niets anders dan KPN of Telfort. Voorheen was het een ingelijfd bedrijf met een eigen inbreng maar sinds jaren zwaait ook KPN daar gewoon de scepter en leunen ze op de goede dagen van weleer dat hun naam nog kwaliteit uitstraalde. Dat herinneren veel mensen zich dan ook en die betalen dus voor een wassen neus 15-20 euro meer per maand als nodig is.

Ik zit nu bijna een jaar bij de NLE en ik kan niet anders zeggen dat ik tevreden ben over wat zij leveren en de apparatuur is ook een 1 op 1 kopie van wat KPN levert. Daarbij ook de volle bandbreedte wat haalbaar is op je adres.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:24

FreakNL

Well do ya punk?

@Znorkus , aan de ene kant vind je jezelf heel wat omdat je weet wat packetloss is maar aan de andere kant ga je met repeaters aan de gang... :F Zo’n beetje het slechtste wat je kon doen, op een gedeelde eerste plaats met Powerline (nog zo’n stukje klote techniek).

Voor de rest eens met andere posters. Ik heb van 2004 tm 2007 ook bij XS4ALL gezeten, toen nog onderscheidend. Nu gewoon een grijze muis en niet anders dan andere DSL providers (op de prijs na)...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• indigo79
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
zetje01 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 00:09:
Verder is XS4ALL natuurlijk niet echt verantwoordelijk voor het wifi-bereik in jouw huis.
Dat hangt uiteraard af van de afspraken die TS met XS4ALL gemaakt heeft. Z'n uitspraken ("... en de afspraak was ook dat xs4all zorg zou dragen voor probleemloos wifi-bereik, achterin de tuin, en boven op zolder ...") doen me vermoeden dat hij het daar voor hij klant werd al met hen over gehad heeft en dat ze toegezegd hebben daar een oplossing voor te hebben. In dat geval maakt dat uiteraard deel uit van de afspraken.

[ Voor 11% gewijzigd door indigo79 op 26-05-2018 07:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leto001
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-05 09:22
@Znorkus als je met de 1750e geen goed bereik krijgt, dan doe je echt zelf iets verkeerd. Ik stream hier zelfs HD Tv met een settopbox over een WiFi verbinding tussen een XS4ALL modem en een 1750e.

De technische afdelingen staan nog steeds vrij los van KPN, maar het commerciële beleid over alle merken wordt gewoon door KPN bepaald en dat lijkt me ook hun goed recht als eigenaar. Los daarvan word ik ook nog echt warm en fuzzy van dit soort prijsverhogingen, maar het hoort er nu eenmaal bij.

Ik heb overigens ook weleens bij Online gezeten mt mijn lijntje. Kon daar toch mooi maar hulp krijgen op de helpdesk bij mijn Linux machine en batched SMTP. Gewoon XS bellen, aankondigen dat je weg wil, kijken of je een behoud aanbod krijgt en anders gewoon overstappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Maar volgens mij gaat het hier vooral om de prijsverhoging, niet over zijn WiFi-bereik ;)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Telfort verhoogt de prijzen ook met zo'n 10% dit jaar. De (monetaire) inflatie giert dankzij het ECB-beleid, vrijwel alles waar je niet zonder kan stijgt orde-grootte 10% per jaar in prijs: internet, zorgverzekering, postzegels, banktarieven, koopwoningen, huren, boodschappen, gemeentebelastingen, energie/brandstof, enz.

[ Voor 6% gewijzigd door RemcoDelft op 26-05-2018 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:21

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Anoniem: 235591 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 01:39:
XS4All is niets anders dan KPN of Telfort.
Hou het maar bij car-detailling. Wat een onzin zeg. Het L2 stuk t/m de NWAP poort van WBA is identiek, daarna zit er een wereld van verschil.

Zegt dit je niets? Exact mijn punt. Iets met schoenmaker en leest.. :F :O

www.google.nl

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05 12:15

MsG

Forumzwerver

Wat is dan het fundamentele verschil als de verbinding eenmaal werkt tussen een premium provider als KPN en een virtuele budget reseller als NLE?

Dan kan je wel interessant gaan lopen strooien met wat jargon, maar uiteindelijk heb je een bepaalde DSL-lijn met een bepaalde hardwarematige snelheid, die bij een NLE echt niet opeens anders wordt. Pair bonding zou ik nog een argument vinden, maar op de een of andere manier kan XS4all al iets van 10 jaar overleven door met een misplaatst gevoel van kwaliteit dure abonnementen aan te smeren.

Leuk die klantenservice maar bij een gemiddelde internetverbinding heb je die na oplevering echt niet meer nodig en zeker een Tweaker kan de eenvoudige dingen zelf wel oplossen. Heb dus nog nooit begrepen waarom mensen altijd bij dit soort providers zitten, hetzelfde bij mobiele telefonie waar mensen ook voor een gevoel van vertrouwdheid bij KPN zitten en 3 of 4 keer de prijs van een reseller betalen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

210667

Znorkus schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:39:
Kreeg een leuk mailtje van Xs4all, waar ik in 2016 een internet abo afsloot voor 43,50 euro per maand (!)

De prijs van uw internetabonnement wordt met € 3,50 verhoogd. Per 3 juli betaalt u € 48,50 in plaats van € 45,- per maand. Na 3 juli ziet u dit terug op uw factuur
Los van het feit dat XS4all een vrij dure ISP is.

Je sloot m af in 2016 voor 43,50 . De verhoging is 3,50 is samen 47,00. Waar komt die 48.50 vandaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-04 22:15
Ik vind dat xs4all zich in service wel aan het onderscheiden is, en ook de modem/router is fijn. Verder geven ze gratis antivirus, wat ook op jaarbasis scheelt. Net als met Apple betaal ik graag wat meer zodat ik minder stresslevels krijg bij oeverloos contact over nagging problems, en ik mijn tijd aan andere dingen kan besteden. De verhoging is daarnaast gewoon legaal, het staat in de voorwaarden en de algemene regels van telecom in ons landje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 06:37
MsG schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:05:
Wat is dan het fundamentele verschil als de verbinding eenmaal werkt tussen een premium provider als KPN en een virtuele budget reseller als NLE? Dan kan je wel interessant gaan lopen strooien met wat jargon, maar uiteindelijk heb je een bepaalde DSL-lijn met een bepaalde hardwarematige snelheid, die bij een NLE echt niet opeens anders wordt. Pair bonding zou ik nog een argument vinden, maar op de een of andere manier kan XS4all al iets van 10 jaar overleven door met een misplaatst gevoel van kwaliteit dure abonnementen aan te smeren. Leuk die klantenservice maar bij een gemiddelde internetverbinding heb je die na oplevering echt niet meer nodig en zeker een Tweaker kan de eenvoudige dingen zelf wel oplossen. Heb dus nog nooit begrepen waarom mensen altijd bij dit soort providers zitten, hetzelfde bij mobiele telefonie waar mensen ook voor een gevoel van vertrouwdheid bij KPN zitten en 3 of 4 keer de prijs van een reseller betalen.
Ik heb een keer per ongeluk mijn mails weggegooid vanuit een nieuwe mailapp op mijn telefoon - van de xs4all server dus.

Gelukkig hebben ze backups en hebben ze dit gratis hersteld. Een tweaker had dit niet opgelost want de mails waren weg. Gewoon klasse van xs4all, dit is nou klantenservice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
XS4ALL onderscheidt zich op de consumentenmarkt wel degelijk van andere providers. Zij zijn de enigen die echte netneutraliteit garanderen, echter moet je dat wel in het servicecentrum aanzetten.

Netneutraliteit vind je verder alleen bij RoutIT, Ziggo Zakelijk en vrijwel alle andere zakelijke providers, maar nooit bij consumentenproviders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-05 12:15

MsG

Forumzwerver

Rene44 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:21:
Ik vind dat xs4all zich in service wel aan het onderscheiden is, en ook de modem/router is fijn. Verder geven ze gratis antivirus, wat ook op jaarbasis scheelt. Net als met Apple betaal ik graag wat meer zodat ik minder stresslevels krijg bij oeverloos contact over nagging problems, en ik mijn tijd aan andere dingen kan besteden. De verhoging is daarnaast gewoon legaal, het staat in de voorwaarden en de algemene regels van telecom in ons landje.
Dat is dus inderdaad een beetje waar zo'n provider blijkbaar op leeft, de angst dat je met een budget-provider de hele tijd in de lijn hangt,want je koperdraadje wordt ineens fysiek anders 8)7 . Tuurlijk kan je pech hebben als je het wel een keer nodig hebt, maar mijn ervaring is dat zeker niet.
aljooge schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:26:
[...]

Ik heb een keer per ongeluk mijn mails weggegooid vanuit een nieuwe mailapp op mijn telefoon - van de xs4all server dus.

Gelukkig hebben ze backups en hebben ze dit gratis hersteld. Een tweaker had dit niet opgelost want de mails waren weg. Gewoon klasse van xs4all, dit is nou klantenservice.
Ja oke, dat soort edge-cases kunnen ze zich wellicht onderscheiden, maar vind ik extreem niche om daar nou maandelijks 20 of 30 euro extra voor te betalen, daar kan ik ook wel een premium backup-service voor afnemen.
Trommelrem schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:27:
XS4ALL onderscheidt zich op de consumentenmarkt wel degelijk van andere providers. Zij zijn de enigen die echte netneutraliteit garanderen, echter moet je dat wel in het servicecentrum aanzetten.

Netneutraliteit vind je verder alleen bij RoutIT, Ziggo Zakelijk en vrijwel alle andere zakelijke providers, maar nooit bij consumentenproviders.
En dat merk je in de praktijk door?... Alles wat ik wil van het internet laat mijn budget-provider gewoon door. Die ideologische concepten boeien me bij bedrijven niet echt, dat is vaak voor de bühne, of een bepaalde beleving bij de klant opwekken. Ik hoor graag wat er in het alledaagse internetgebruik nou fundamenteel anders zou zijn op mijn NLE lijntje van 100/30 of mijn XS4All premium lijntje. Dan kom ik nu enkel op pair-bonding, wat een daadwerkelijke meerwaarde zou kunnen zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door MsG op 26-05-2018 10:34 ]

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trommelrem
  • Laatst online: 09-11-2021
MsG schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:31:
[...]
En dat merk je in de praktijk door?... Alles wat ik wil van het internet laat mijn budget-provider gewoon door. Die ideologische concepten boeien me bij bedrijven niet echt, dat is vaak voor de bühne, of een bepaalde beleving bij de klant opwekken. Ik hoor graag wat er in het alledaagse internetgebruik nou fundamenteel anders zou zijn op mijn NLE lijntje van 100/30 of mijn XS4All premium lijntje. Dan kom ik nu enkel op pair-bonding, wat een daadwerkelijke meerwaarde zou kunnen zijn.
Er zijn bepaalde zaken die simpelweg niet werken op consumentenlijnen. Zoals SMB 3.0 of Office 365 Direct Send. De eerste is geen issue, de tweede wel. Geen idee why het alleen bij XS4ALL en alle zakelijke aanbieders werkt, maar de tweede ga je niet werkend krijgen op een NLE lijntje. Het is net alsof ze het actief blokkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eric.1
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 11-05 16:06
Als je de meerwaarde niet ziet van XS4ALL, dan kan je inderdaad overstappen. Dan hoef je ook geen topic te maken om te zeuren over de prijsverhoging (sorry - daar lijkt het nu erg op).

Al zou ik zelf zo weer terug gaan naar XS4ALL indien ze hier een wat hogere snelheid zouden kunnen leveren. De klantenservice van XS4ALL is in mijn beleving toch een factor 10x beter dan waar we nu zitten - tevens leek de verbinding ook een stuk stabieler..maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rene44
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 19-04 22:15
MsG schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:31:
[...]

Dat is dus inderdaad een beetje waar zo'n provider blijkbaar op leeft, de angst dat je met een budget-provider de hele tijd in de lijn hangt,want je koperdraadje wordt ineens fysiek anders 8)7 . Tuurlijk kan je pech hebben als je het wel een keer nodig hebt, maar mijn ervaring is dat zeker niet.
Ik heb vrijwel alle providers een keer gehad en ook voor mijn werk moet ik voor klanten soms abonnementen afsluiten. Xs4all is echt onderscheidend in klantenservice in mijn ervaring. Het is voornamelijk dat ze snel anticiperen en niet naar andere afdelingen verwijzen. Ze zijn ook zeer coulant als zaken toch misgaan. Kom je er niet uit en dreig je naar geschillencommissie te gaan? Xs4all belt voor die gang op om toch geschil op te lossen, waar andere rustig een zitting laten doorgaan (en daar niet eens op komen dagen). Dat scheelt enorm in tijd en dus stress. Dat 10tje extra is dat wat mij betreft, wel waard. Ze investeren in image van ''beste provider' en of dat technisch gezien zo is kan ik niet zeggen, maar in terms of klantenservice is dat absoluut zo. Ja, die verhoging is niet fijn maar ze hebben nooit gezegd een saint te zijn en het mag van de wet. Wil je dat niet, stem een andere partij. My 2 cents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
eric.1 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:39:
Als je de meerwaarde niet ziet van XS4ALL, dan kan je inderdaad overstappen. Dan hoef je ook geen topic te maken om te zeuren over de prijsverhoging (sorry - daar lijkt het nu erg op).

Al zou ik zelf zo weer terug gaan naar XS4ALL indien ze hier een wat hogere snelheid zouden kunnen leveren. De klantenservice van XS4ALL is in mijn beleving toch een factor 10x beter dan waar we nu zitten - tevens leek de verbinding ook een stuk stabieler..maar goed.
ik heb in 5 jaar tijd nog geen 1 storing gehad bij xs4all. Daar heb ik graag een iets hoger maandbedrag voor over, daarbij nog een uitstekende helpdesk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Trommelrem schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:34:
[...]
Geen idee why het alleen bij XS4ALL en alle zakelijke aanbieders werkt, maar de tweede ga je niet werkend krijgen op een NLE lijntje. Het is net alsof ze het actief blokkeren.
Geen idee waarom je denkt dat dat zo is. Het werkt prima met mijn consumentenljintje bij t-mobile.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Znorkus Als je de meerwaarde van Xs4all als ISP t.o.v. andere ISP's niet kunt (of wilt) zien of ervaart, dan moet je zeer zeker een andere ISP zoeken. Anders betaal je voor iets waar je toch geen prijs op stelt c.q. niks aan hebt.

Wil je weten wat de (mogelijke) meerwaarde zou kunnen zijn, is het natuurlijk altijd mogelijk om een constructieve discussie te starten met ervaringsdeskundigen... O-)

Dat gezegd hebbende, betaal ik anno 2018 nog steeds niet meer (aan Xs4all) dan dat ik jaren geleden al bij de kabelboer moest aftikken; waar ik beduidend minder service, veel slechtere producten en een veel hogere storings/irritatiefactor ervoer. M.a.w. wat is duur? ;)
Gezien de geldontwaarding van de afgelopen jaren, maar stijging van de inhoud/kwaliteit van het product, is mijn internetproduct zelfs goedkoper geworden! :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cubic X
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-04 11:29
MachielVeldkamp schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:50:
Misschien niet perse antwoord op de vraag.. maar stel heh...

Stel dat je XS4ALL nou eens zou opbellen en ze hiermee confronteert, zouden ze je dan matsen denk je?
Nou nee dat doen ze dus niet. Ik was pas slechts een jaar klant en betaalde elke maand braaf €45 voor 80/80 glasvezel, dat zou nu dus €48,50 worden voor 100/100. Volkomen belachelijke bedragen wat mij betreft. XS4All aangeven dat ik wil opzeggen omdat ik ze te duur vind worden en daarbij kwam geen tegenaanbod om mij als klant te houden, de opzegging zou verwerkt worden.

Ik ga overstappen naar T-mobile. 100/100 voor slechts €36 per maand. Het internet komt gewoon via hetzelfde KPN-netwerk binnen en dat is dikke prima, ik heb nooit problemen gehad met mijn internetverbinding (weliswaar dus bij XS4All, maar ook dat gaat via KPN). De extra's die XS4All biedt gebruik ik toch niet en waarschijnlijk 90% van de gebruikers ook niet. De goede servicedesk (heb ik van horen en zeggen) van XS4All heb je als het goed is toch niet nodig.

Edit: wat ik overigens wel prettig vind aan XS4All is hun modem/router (FritzBox.) Ik vrees wel een beetje voor het T-mobile ding, maar met een beetje geluk valt dat alles mee :) .

[ Voor 7% gewijzigd door Cubic X op 26-05-2018 12:27 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

xxx

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 235591 op 27-04-2021 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tinzarian
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
ehtweak schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 11:31:
@Znorkus Als je de meerwaarde van Xs4all als ISP t.o.v. andere ISP's niet kunt (of wilt) zien of ervaart, dan moet je zeer zeker een andere ISP zoeken. Anders betaal je voor iets waar je toch geen prijs op stelt c.q. niks aan hebt.

Wil je weten wat de (mogelijke) meerwaarde zou kunnen zijn, is het natuurlijk altijd mogelijk om een constructieve discussie te starten met ervaringsdeskundigen... O-)

Dat gezegd hebbende, betaal ik anno 2018 nog steeds niet meer (aan Xs4all) dan dat ik jaren geleden al bij de kabelboer moest aftikken; waar ik beduidend minder service, veel slechtere producten en een veel hogere storings/irritatiefactor ervoer. M.a.w. wat is duur? ;)
Gezien de geldontwaarding van de afgelopen jaren, maar stijging van de inhoud/kwaliteit van het product, is mijn internetproduct zelfs goedkoper geworden! :Y
Misschien heb je er overheen gelezen, maar znorkus IS ervaringsdeskundige.

En wat is duur? Het beste dat xs4all kan bieden kost 20 euro meer, en geeft me een veel lagere snelheid dan dat ik nu heb. Dat is duur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
Bedankt voor de reacties allemaal! Sorry als sommigen het ervaren als zeuren over de legale prijsverhoging, dat is inderdaad toch wel een beetje wat ik wilde doen. Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb want ik stel erg prijs op jullie reacties. Ik was 20 jaar geleden inderdaad technisch wat beter bij dan nu, begin een beetje een stomme eindgebruiker te worden :D

Maar de discussie gaat toch inderdaad wel over de hostingprovider Xs4all, en waar die anno 2018 voor staat. De consensus lijkt toch wel: het is niet meer zo onderscheidend als het geweest was, en waar het zich vooral nog onderscheidt (naast de prijs) is de klantenservice. Ik ben het met jullie eens dat deze wel wat beter is dan die van bijvoorbeeld Online - al was die 8 jaar terug ook goed hoor! - bijvoorbeeld doordat ze in elk geval toch hun best doen om je 1 contactpersoon aan te wijzen. Verder wordt je een weekje na een verholpen storing nog eens gebeld om te vragen of het nog allemaal werkt (en om je een duurder abo proberen aan te smeren "probeer het anders gewoon eens een paar maanden, onze ervaring is dat mensen die extra upload toch wel kunnen waarderen hoor - nee mevrouw, 100/30 is echt genoeg").

Maar waar ze slechte zaken mee gedaan hebben is dat wifi, misschien ben ik technisch te zeer een noob geworden omdat ik nog nooit van een access point gehoord had en het verhaal over repeaters geslikt heb.

Nou weet je, daarom betaal(de) ik dus heel graag 14 euro per maand meer, omdat ik dan, althans dat dacht ik, GOED advies van xs4all zou krijgen. Ze hadden over een krachtig modem, waarmee draadloos bereik tot in de achteruin en op zolder gegarandeerd was. Dat is voor mij de reden toch geweest om over te stappen. En vervolgens is het ondanks nog meer geld uitgeven nog steeds niet perfect in orde: twitch streams vallen geregeld weg als ik op zolder in bed 's avonds nog even de ipad pak. En dan schiet de prijsverhoging in het verkeerde keelgat.

2016 was het 43 euro per maand, later kwam er 2 euro bij naar 45 euro (ok dacht ik...), en nu binnen een jaar gooien ze er nog eens 3,50 bovenop naar 48.50.

Ja ik denk dat ik T-mobile maar eens ga proberen. 28 p/m voor 50/5. meer dan snel genoeg, vooral omdat Xs4all nu ook de reguliere torrentsites heeft moeten blokkeren en er dus een stuk minder geschlurpt wordt.

Dat scheelt 20,50 per maand. Wow.

Bedankt voor de feedback allemaal, ik vind het erg jammer om tot deze conclusie te komen want ik ben iemand die heel graag betaalt voor kwaliteit en service. Maar net zoals veel anderen begin ik tot de conclusie te komen: de klantenservice is inderdaad wel wat beter bij Xs4all, maar dat 'first class': nee, dat maken ze niet waar. Zoals anderen ook zeggen: ik heb ook jarenlang bij de goedkoopste provider gezeten, en zo goed als nul downtime gehad. Het is immers inderdaad hetzelfde netwerk.

/znork uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

tinzarian schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:31:
[...]

En wat is duur? Het beste dat xs4all kan bieden kost 20 euro meer, en geeft me een veel lagere snelheid dan dat ik nu heb. Dat is duur
Maar dat zei ik toch ook... ;)
Als je de dienst/product niet op prijs stelt c.q. onderdelen van die dienst (fixed IPv4, + IPv6, goede routering richting AMS-IX, prima FRITZ!Box, laag energieverbruik van STB + modem, licenties F-Secure, DNS filtering, port settings, SIP/VoIP, gratis 1750E, etc.) niet nodig hebt/niet wilt, moet je zeker naar een andere ISP overstappen! :Y

Oh ja, en wat netwerk betreft; fysiek is het dan wel hetzelfde netwerk.
Koperadertjes = koperadertjes en glasvezeltjes = glasvezeltjes. Maar de transport streams die daarbovenop gedefinieerd zijn en het daadwerkelijke dienstentransport verzorgen zijn wel degelijk anders! Kijk maar naar de routering van b.v. een KPN eindklant, versus een Xs4all eindklant versus Telfort eindklant. Die zijn echt verschillend.

[ Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 26-05-2018 13:49 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• burnedhardware
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-04 16:44
... en je vergeet spotify... edit... inmiddels is die optioneel voor 9€.
Mobiel internet smart simkaartje is wel gratis en heb ik in mijn nav van mijn auto geklikt.

[ Voor 71% gewijzigd door burnedhardware op 26-05-2018 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Znorkus
zetje01 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 00:09:
Repeaters is eigenlijk niet echt een goed idee.
Je kan veel beter op een strategisch punt een access-point aanleggen.

Hier wil ik toch apart nog even wat over zeggen. Dit is waar ze, ook nu nog, klanten mee proberen binnen te halen: zie xs4all.nl
Overal sterk en stabiel
internet. Zo hoort het
FRITZ!Box-modem
De basis van ieder smart home is een sterk en stabiel thuisnetwerk. Bij elk internetabonnement krijgt u een nieuw FRITZ!Box-modem (7581) van ons in bruikleen. Draadloos bereik en de internetsnelheid zijn daarmee optimaal.
En dan de belangrijkste:
WiFi-check door de monteur
Heeft u op zolder of achterin de tuin goed bereik? Kunt u met meerdere apparaten tegelijk optimaal van dezelfde verbinding gebruik maken? Een onstabiel en ontoereikend WiFi-signaal is een bron van irritatie. Een betrouwbare verbinding overal in en om het huis is cruciaal.

WiFi-check
De monteur controleert na installatie van uw pakket het draadloze netwerk en optimaliseert deze waar nodig. Een stabiel en betrouwbaar WiFi-netwerk, daar gaan we voor.

Inclusief bij monteur
WiFi-versterker
Een versterker voorkomt dat uw WiFi-bereik op sommige plaatsen slecht is, of vaak stoort. De monteur controleert of u de versterker nodig heeft.
Ja, zelfs deze oudgediende, die in '95 al zat te lannen met warcraft 2 en rise of the triad en command and conquer op een IPX netwerk met coaxkabeltjes wat doorgaans pas om 04:00 werkte zaterdagochtend, deze noob die al 25 jaar zn eigen pctjes bouwt en toch altijd gezien werd als 'handig met computers', ik ben er dus gewoon lekker ingetuind hier. Mag ik op basis van bovenstaand geblaat van xs4all verwachten dat ik bij hun wel goed wifi bereik zal hebben, overal in huis? Toen ik klant werd stond het er zelfs bij: als het nodig is krijgt u de repeater gratis erbij. Na 3 maanden gezeuer over het bereik en kanalen wisselen en de modem hoger neerzetten en wat niet al was de conclusie van de Guidion monteur die toen eindelijk kwam: er moet een repeater komen, ik geef het door aan xs4all. Na een week nog niks gehoord van xs4all, zelf gebeld, oja we zien het, ja die kunt u hier bestellen - ik zeg hoezo die zou ik toch krijgen? --> dat is voor nieuwe klanten.

Niet netjes hoor. Als deze thread niet bedoeld is om te zeuren over een prijsverhoging, dan is hij in elk geval toch een klein beetje bedoeld als kritiek. Hopelijk worden er misschien hierdoor wat minder mensen naar xs4all gelokt met fabeltjes over hun geweldige modem, en hun geweldige wifi 'op zolder of achterin de tuin'.

/rant

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zetje01
Znorkus schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:53:
[...]

Hier wil ik toch apart nog even wat over zeggen. Dit is waar ze, ook nu nog, klanten mee proberen binnen te halen: zie xs4all.nl
Okay, dat is een uitgebreide reactie :) Maar ik ga het kort houden:

Als blijkt dat een premium-provider met premium prijzen hun eigen toezeggingen niet kan waarmaken... waarom zou je dan bij hen blijven?

Ik zag gister dat er verschillende providers zijn van 370-380 euro per jaar...
Ik hop al jaren tussen absoluut low-budget providers, gaat altijd goed, en als ik ééns per jaar eens een uurtje geen internet heb, tsja daar kan ik prima mee leven. Dit soort uitvallen kan je bij elke provider krijgen.

Oh, over de helpdesks? Die heb ik alleen nodig om ze een extra tv-pakket te laten in- of uitschakelen (en ik te lui ben om op hun site in te loggen, want ik ken die wachtwoorden en usernamen toch niet, want nooit nodig)

Samenvattend: ga naar een budget-provider en regel zelf je wifi door je hele huis- tuin- keuken- en zolder, eventueel m.b.v. een topic hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aljooge
Znorkus schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 13:43:
Bedankt voor de reacties allemaal! Sorry als sommigen het ervaren als zeuren over de legale prijsverhoging, dat is inderdaad toch wel een beetje wat ik wilde doen. Maar ik ben blij dat ik het gedaan heb want ik stel erg prijs op jullie reacties. Ik was 20 jaar geleden inderdaad technisch wat beter bij dan nu, begin een beetje een stomme eindgebruiker te worden :D

Maar de discussie gaat toch inderdaad wel over de hostingprovider Xs4all, en waar die anno 2018 voor staat. De consensus lijkt toch wel: het is niet meer zo onderscheidend als het geweest was, en waar het zich vooral nog onderscheidt (naast de prijs) is de klantenservice. Ik ben het met jullie eens dat deze wel wat beter is dan die van bijvoorbeeld Online - al was die 8 jaar terug ook goed hoor! - bijvoorbeeld doordat ze in elk geval toch hun best doen om je 1 contactpersoon aan te wijzen. Verder wordt je een weekje na een verholpen storing nog eens gebeld om te vragen of het nog allemaal werkt (en om je een duurder abo proberen aan te smeren "probeer het anders gewoon eens een paar maanden, onze ervaring is dat mensen die extra upload toch wel kunnen waarderen hoor - nee mevrouw, 100/30 is echt genoeg").

Maar waar ze slechte zaken mee gedaan hebben is dat wifi, misschien ben ik technisch te zeer een noob geworden omdat ik nog nooit van een access point gehoord had en het verhaal over repeaters geslikt heb.

Nou weet je, daarom betaal(de) ik dus heel graag 14 euro per maand meer, omdat ik dan, althans dat dacht ik, GOED advies van xs4all zou krijgen. Ze hadden over een krachtig modem, waarmee draadloos bereik tot in de achteruin en op zolder gegarandeerd was. Dat is voor mij de reden toch geweest om over te stappen. En vervolgens is het ondanks nog meer geld uitgeven nog steeds niet perfect in orde: twitch streams vallen geregeld weg als ik op zolder in bed 's avonds nog even de ipad pak. En dan schiet de prijsverhoging in het verkeerde keelgat.

2016 was het 43 euro per maand, later kwam er 2 euro bij naar 45 euro (ok dacht ik...), en nu binnen een jaar gooien ze er nog eens 3,50 bovenop naar 48.50.

Ja ik denk dat ik T-mobile maar eens ga proberen. 28 p/m voor 50/5. meer dan snel genoeg, vooral omdat Xs4all nu ook de reguliere torrentsites heeft moeten blokkeren en er dus een stuk minder geschlurpt wordt.

Dat scheelt 20,50 per maand. Wow.

Bedankt voor de feedback allemaal, ik vind het erg jammer om tot deze conclusie te komen want ik ben iemand die heel graag betaalt voor kwaliteit en service. Maar net zoals veel anderen begin ik tot de conclusie te komen: de klantenservice is inderdaad wel wat beter bij Xs4all, maar dat 'first class': nee, dat maken ze niet waar. Zoals anderen ook zeggen: ik heb ook jarenlang bij de goedkoopste provider gezeten, en zo goed als nul downtime gehad. Het is immers inderdaad hetzelfde netwerk.

/znork uit.
misschien ligt het aan mij, maar eindigt een verbinding niet bij de instellingen van je fritzbox en begint daar niet je eigen thuisnetwerk?

Verwacht je dan dat ze langskomen en een stabiel netwerk tot de zolder voor je gaan aanleggen, zodat je 2 verdiepingen hoger stabiel twitch kan streamen?

Ze leveren wat mij betreft wel first class, tot mijn fritzbox. Al jaren zonder storingen. De rest van het thuisnetwerk heb ik zelf aangelegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Znorkus De communicatie tussen Guidion en Xs4all is idd verre van optimaal.
Been there done that. :-(
Ik heb altijd Guidion buiten de deur gehouden c.q. afgezegd. En ja, dat kost de nodige moeite, maar dan heb ik het, als zelfbenoemde >:) techneut zijnde, tenminste zelf onder controle.

Maar als Xs4all mij iets zou beloven (in casu een gratis 1750E b.v.) dan zou ik ze daar ook aan houden. En ja, ik heb 'm vorig jaar gewoon gratis opgestuurd gekregen. Ik heb prima WiFi (2,4 + 5Ghz) van zolder tot en met 10 meter diep in de achter- en voortuin. Maar dit is waarschijnlijk erg afhankelijk van de lokale situatie en het type gebouw (alhoewel wij in een aardig afgeschermde woning wonen, want GSM 3/4G komt nauwelijks het huis binnen)

En ja, de FRITZ!Box 7390 hebben ze op mijn eigen verzoek een keertje (gratis) geupgrade naar een 5490, die rechtstreeks op glas is aangesloten.
Ook de STB is al eens een keertje gratis geupgrade naar het nieuwste en snellere model. Zelfs een SC/PC glasvezel kabeltje wat ik nodig had voor de 5490 op een zelf gemodificeerde grondplaat werd gratis opgestuurd.

Vorig jaar zijn er b.v. serieuze problemen gewezen met capaciteit van de IPTV transportstreams in onze regio. En dat kostte wel wat moeite om daar uit te komen. Maar uiteindelijk lukte dat, werd het ook teruggekoppeld, uitgebreid excuus en compensatie geboden. En geruime tijd later nog eens teruggebeld om te verifieren of alles naar wens was.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• horizon1978
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 23-01 09:52
Volgens mij zijn alle aanbiedres aan het verhogen. of gaan volgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Znorkus
zetje01 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:07:
[...]

Samenvattend: ga naar een budget-provider en regel zelf je wifi door je hele huis- tuin- keuken- en zolder, eventueel m.b.v. een topic hier op GoT.
Ik hang al bij ze in de wacht om t te regelen ;-) en bedankt voor de hulp. ik ga me zelf beter verdiepen in wifi aanleggen mbv access points o.i.d....
aljooge schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:09:
[...]
Verwacht je dan dat ze langskomen en een stabiel netwerk tot de zolder voor je gaan aanleggen, zodat je 2 verdiepingen hoger stabiel twitch kan streamen?
Zeker. Dat is letterlijk waar ze mee adverteren.

[ Voor 27% gewijzigd door Znorkus op 26-05-2018 14:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Znorkus schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:22:
[...]

Ik hang al bij ze in de wacht om t te regelen ;-) en bedankt voor de hulp. ik ga me zelf beter verdiepen in wifi aanleggen mbv access points o.i.d....

[...]

Zeker. Dat is letterlijk waar ze mee adverteren.
Ik zou het opzeggen van XS4ALL door je nieuwe provider laten doen.
Dan weet je zeker dat je niet zonder internet komt te zitten.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Znorkus
Ik had het niet verwacht, maar ze hebben het toch voor elkaar gekregen om me nog ff binnenboord te houden: ik krijg een jaar lang een korting van 10 euro per maand. Samen met een downgrade naar compact (50/5, snel zat voor mij, vooral met de TPB blokkade) kom ik nu op 30,- pm, en vanaf 3 juli 33,50 per maand. Dat zijn toch andere bedragen dan 48.50. Verder ben ik toch wel heel erg te spreken over de bereikbaarheid en servicegerichtheid die ik nu weer ervaar en hebben we ook al pro-actief door hun ingezette acties gepland om nogmaals naar dat wifi op zolder en achterin de tuin te kijken. Zo gaven ze aan dat dit type repeaters ook als access points ingesteld kan worden, de situatie zal flink verbeteren als ik er kabels naar toe trek, bovendien kan ik ze ook eens op 2,8ghz proberen. Ze laten zich toch kortom wel van hun beste kant zien en die korting is best wel substantieel en brengt ze vlakbij het prijsniveau van de concurrent. En volgend jaar zien we dan wel verder.
Ik dacht ik laat het nog even weten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zetje01
Klinkt goed!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Znorkus
Zeker. Bedankt voor het meedenken, zetje :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sugarlee89
  • Registratie: November 2016
  • Niet online
gewoon naar telfort. 63/38 haal ik met mn vdsl en dat voor 25 balle waar dan wel 5 euro combokorting vanaf is, anders 30. tv doe ik niet aan. ja de 900 reeks van ziggo voor die ene keer dat ik toch tv wil kijken, maar binnen 5 minuten gaat die weer uit en dan zoek ik een muur uit waar ik mn hoofd tegen aan kan bonken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sylvester79
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 07-05 21:01
XS4All is niets anders dan KPN of Telfort. Voorheen was het een ingelijfd bedrijf met een eigen inbreng maar sinds jaren zwaait ook KPN daar gewoon de scepter en leunen ze op de goede dagen van weleer dat hun naam nog kwaliteit uitstraalde. Dat herinneren veel mensen zich dan ook en die betalen dus voor een wassen neus 15-20 euro meer per maand als nodig is.
Wat een bullshit schrijf je hier. XS4ALL is wel anders dan KPN/Telfort. Telfort is al jaren een merknaam van KPN, de helpdesk is gewoon dezelfde helpdesk als KPN enkel zijn de voorwaarden anders en daarmee ook de tarieven.

XS4ALL is een zelfstandige onderneming binnen het bedrijf KPN. Ze hebben hun eigen inbreng en eigen beleid. Uiteraard heeft KPN wel invloed maar deze is niet zo groot als jij stelt. Ga voor de grap maar eens zoeken waar de directeur is gebleven die de reorganisatie van enkele jaren geleden aankondigde.

De helpdesk van XS4ALL mag mensen nog adviseren om een repeater te kopen en ze zelf onder best-effort helpen deze in te stellen. Alle afdelingen zitten in 1 pand en als je een appeltaart in het vooruitzicht stelt doen de beheerder soms nog wat extra's voor je. Ook heeft XS4ALL haar eigen datacentrum. De kabels in de grond zijn inderdaad hetzelfde als bij KPN.

De prijsverhoging die nu doorgevoerd wordt zie je bij elke provider die gebruikt maakt van het KPN Wholesale netwerk, de tarieven voor DSL verbindingen zijn omhoog gegaan en dit wordt doorberekend.

TS klaagt over wifi problemen en geen enkele provider ondersteund dit, immers leveren zij internet tot het modem. Als jij de Fritzbox niet goed plaatst dan heb je natuurlijk geen stabiel wifi op de zolder. Ik gebruik zelf enkel wifi op mijn telefoon, mijn PC's zijn allemaal via UTP verbonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Zoveel bs schrijf ik niet hoor. XS4All is beperkt zelfstandig onder KPN. KPN is nog altijd het moederbedrijf en XS4All mag een beetje zelf weten wat het doet. Dat is gewoon waar het op neer komt. En waar die directeur heen is maakt mij niets uit en de reden erachter ook niet. Zonder KPN had XS4All allang niet meer bestaan.

Ook de helpdesk van KPN mag jou adviseren over repeaters en hoe die in te stellen zijn. Zelfs als ze niet van KPN zijn. Vaak zat gedaan en niet een teamleider die er ook maar over zeurde. Denk a.u.b. niet dat XS4All het perfecte plaatje is terwijl er binnen moederbedrijf KPN ook buiten de boekjes en programma's gewerkt mag worden. Dat XS4All wat unique selling points heeft is persoonlijke voorkeur maar meer voor de technische mensen. Het datacenter van XS4All, Datacenter DC2, is eigendom van KPN.

Wat wifi betreft zijn er providers die garanderen dat het werkt en eerder gaan ze niet weg bij installatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:50
Znorkus schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 14:49:
Ik had het niet verwacht, maar ze hebben het toch voor elkaar gekregen om me nog ff binnenboord te houden: ik krijg een jaar lang een korting van 10 euro per maand. Samen met een downgrade naar compact (50/5, snel zat voor mij, vooral met de TPB blokkade) kom ik nu op 30,- pm, en vanaf 3 juli 33,50 per maand. Dat zijn toch andere bedragen dan 48.50.
Hier precies hetzelfde aanbod gekregen toen ik gebruik maakte van een overstap service naar een andere provider dan XS4All. Toen XS4All dit binnenkreeg belden ze me op en gaven ze me deze aanbieding. Aangezien dat zelfs nog iets goedkoper was dan waar ik heen wilde overstappen blijf ik maar weer een jaar.

En heb ik mijn kalender vast een herinnering ingesteld voor volgend jaar, om direct maar met XS4All te bellen over een nieuwe prijs dan.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-05 15:40
Je kan, als je met een jaar verlengd een nieuwe Fritzbox krijgen, deze op marktplaats verkopen. Op deze manier regel je je eigen korting. (zelf ook al een aantal malen gedaan)
https://www.xs4all.nl/ser...ij-contractverlenging.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

akatar schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:22:
Je kan, als je met een jaar verlengd een nieuwe Fritzbox krijgen, deze op marktplaats verkopen. Op deze manier regel je je eigen korting. (zelf ook al een aantal malen gedaan)
ehhhm, maar dan heb je al een aantal malen iets gedaan wat eigenlijk niet juist is...
Die FRITZ!Box is niet jouw eigendom! Maar in bruikleen; vandaar dat je er in feite ook onbeperkte garantie op krijgt.

M.a.w. je verkoopt iets door, wat niet van jouw is. :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Een andere optie is huur vragen voor de ruimte die hun spullen innemen.
Hier ligt ook nog een doos van KPN met een V10 modem en 2 tv tuner kastjes, wachten op betere tijden..
Zit namelijk niet meer bij KPN.

Ik heb de link van xs4all nog eens bekeken, nergens staat dat het modem niet van jou is?
https://www.xs4all.nl/ser...ij-contractverlenging.htm

[ Voor 32% gewijzigd door akatar op 26-05-2018 23:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• fast-server
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-05 20:52
Verhoging of niet> Xs4all is voor mij nog steeds goedkoper als T-mobile en Telfort etc, daar betaal je voor alles maar dan ook alles dik extra.

Voor wat ik nu heb betaal ik bij:
T-mobile €77,50
Telfort 86,49 (maar 200Mbps i.p.v. 500Mbps)

Dan is Xs4all met € 75,99 (heb € 20 korting van ze) toch goedkoper en dan heb ik nog eens een veel betere router, vaste IP's, rDNS/PTR, eigen router mogelijkheid, telefoongegevens, geen (mail)poort blokkades! etc.

Als ik eind van het jaar bel dat ik mijn contract wil continueren met de zelfde voorwaarden dan zal het misschien € 3,50 duurder worden... nog steeds goedkoper dan de rest.

Daarnaast hoor ik wel vaker dat het technisch allemaal niet zoveel uitmaakt tussen bijvoorbeeld Telfort en Xs4all, ik ben het hier dus niet mee eens.
Een aantal mensen (waaronder ikzelf) die ik ken hadden op glasvezel bij Telfort niets anders als gedoe, IP lease issues, soms 3 weken geen TV! en dan kreeg je iemand aan de telefoon van het niveau kansloos en had je tijdens het gesprek echt zoiets van "wat moet ik hier nu mee?"
Deze mensen (voorheen Telfort klanten) zitten nu allemaal bij Xs4all en hebben 0,0 problemen en alles werkt gewoon zoals het hoort te werken, dit is echt niet toevallig.

De budget providers zitten gedeeltelijk op het zelfde netwerk, hun verkeer heeft echter een lagere prioriteit (bij drukte wordt de snelheid gedrukt) en ze zitten veelal op de reserve protectie routes waar ze vanaf gegooid worden worden als er iets is met de gewone lijnen is. (gebeurd ook in de mobiele wereld)

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yub
  • Registratie: December 2013
  • Niet online

Yub

De reden dat ik bij XS4ALL blijf is dat het netwerk stabiel is en ook tijdens de nachtelijke uren maar ongeveer 5 minuten downtime is als er werkzaamheden zijn. Bij andere providers lig je er makkelijk uit tussen 01:00u en 05:00u. Lekker als je dan online bent aan het gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

akatar schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 23:51:

Ik heb de link van xs4all nog eens bekeken, nergens staat dat het modem niet van jou is?
Bruikleen ≠ eigendom

https://www.xs4all.nl/over-xs4all/voorwaarden.htm

Artikel 7 CPE

7.1 Dit artikel is alleen van toepassing indien de Klant Internet van XS4ALL afneemt inclusief een bruikleen CPE.

7.2 Als onderdeel van de overeenkomst verschaft XS4ALL de Klant een CPE in bruikleen.

7.3 Bij defecten in de CPE die niet zijn toe te rekenen aan de Klant, ontvangt de Klant, na melding van het defect, binnen redelijke termijn, kosteloos een nieuwe CPE. De Klant kan aanspraak maken op dit recht gedurende de looptijd van de Overeenkomst.

7.4 Na ontvangst van de nieuwe CPE conform de regeling voorzien in artikel 7.3 dient de Klant binnen 1 week de defecte CPE aan XS4ALL, op eigen kosten, verpakt in een breukvrije verpakking, te retourneren, tenzij anders overeengekomen. Indien na ontvangst van de defecte CPE blijkt dat het defect aan de Klant is toe te rekenen, is de Klant aan XS4ALL een eenmalig bedrag verschuldigd ter vergoeding van de door XS4ALL terzake gemaakte kosten.

7.5 Bij het einde van de overeenkomst dient de Klant de door XS4ALL ter beschikking gestelde apparatuur terug te zenden naar XS4ALL indien XS4ALL hierom verzoekt. XS4ALL is gerechtigd kosten in rekening te brengen voor niet teruggezonden apparatuur en tevens voor de vervanging van gestolen, beschadigde of defecte apparatuur.

https://www.xs4all.nl/klant/inbegrepen-bij-xs4all.htm
Bij Internet van XS4ALL ontvangt u een modem kosteloos in bruikleen. Op dit moment is dat de FRITZbox, een uitstekend draadloos modem met een krachtig signaal

Duidelijker kan het niet zijn... :X

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
aljooge schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:26:
[...]

De een noemt dit 'service' de ander noemt het een privacy-issue.
Als ik mijn mails verwijder, wil ik ze weg hebben
Dat ze onbedoeld 'kwijt' kunnen raken, is een nare bijkomstigheid, maar daar draai ik ZELF backups voor

Leuk dat de provider backups maakt, maar waarom ?
Als ik wat verwijder, moet het weg zijn, niet zoals Facebook, 4 jaar na opzeggen/verwijderen account alles gewoon kunnen herstellen.
sylvester79 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 18:58:
[...]

Wat een bullshit schrijf je hier. XS4ALL is wel anders dan KPN/Telfort. Telfort is al jaren een merknaam van KPN, de helpdesk is gewoon dezelfde helpdesk als KPN enkel zijn de voorwaarden anders en daarmee ook de tarieven.

XS4ALL is een zelfstandige onderneming binnen het bedrijf KPN. Ze hebben hun eigen inbreng en eigen beleid. Uiteraard heeft KPN wel invloed maar deze is niet zo groot als jij stelt. Ga voor de grap maar eens zoeken waar de directeur is gebleven die de reorganisatie van enkele jaren geleden aankondigde.

De helpdesk van XS4ALL mag mensen nog adviseren om een repeater te kopen en ze zelf onder best-effort helpen deze in te stellen. Alle afdelingen zitten in 1 pand en als je een appeltaart in het vooruitzicht stelt doen de beheerder soms nog wat extra's voor je. Ook heeft XS4ALL haar eigen datacentrum. De kabels in de grond zijn inderdaad hetzelfde als bij KPN.

De prijsverhoging die nu doorgevoerd wordt zie je bij elke provider die gebruikt maakt van het KPN Wholesale netwerk, de tarieven voor DSL verbindingen zijn omhoog gegaan en dit wordt doorberekend.

TS klaagt over wifi problemen en geen enkele provider ondersteund dit, immers leveren zij internet tot het modem. Als jij de Fritzbox niet goed plaatst dan heb je natuurlijk geen stabiel wifi op de zolder. Ik gebruik zelf enkel wifi op mijn telefoon, mijn PC's zijn allemaal via UTP verbonden.
Best-Effort - een verkapte uitspraak van "we helpen wel, maar eigen risico klant"

TS klaagt over de prijsverhoging, EN dat hij zijn repeaters ( worst solution ever ) niet optimaal kan gebruiken.
Nu weten we niet hoe TS zijn repeaters ingesteld heeft ( een repeater op een kabel is gewoon een AP )
Maar als hij het echt als repeater ingezet heeft ( wifi vangt wifi en stuurt door ) dan gaat dat nooit goed voor een permanente oplossing.

* FreshMaker gebruikt een repeater alleen als tijdelijke / mobiele oplossing als ik op een locatie 'even' een eigen netwerk wil hebben.
Als het in een woning/werkomgeving permanent moet worden uitgebreid, komt er een vaste kabel tussen AP en router.
Wil de eigenaar dit niet, leg ik het AP aan tot het laatste punt van de kabel.

Uitbreiden van stabiel wifi kan alleen met bekabelde AP's, niet met wireless repeaters.

[ Voor 59% gewijzigd door FreshMaker op 27-05-2018 08:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supercop7373
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 22:19
ZpAz schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 21:09:
[...]

Hier precies hetzelfde aanbod gekregen toen ik gebruik maakte van een overstap service naar een andere provider dan XS4All. Toen XS4All dit binnenkreeg belden ze me op en gaven ze me deze aanbieding. Aangezien dat zelfs nog iets goedkoper was dan waar ik heen wilde overstappen blijf ik maar weer een jaar.

En heb ik mijn kalender vast een herinnering ingesteld voor volgend jaar, om direct maar met XS4All te bellen over een nieuwe prijs dan.
Ik zit al ruim 14 jaar bij Xs4all met internet Only. In mijn geval was dit DSL Smart en sindskort Glas Smart. Ik ga dus ook 48,50 betalen. Ik heb nog gratis Spotify van jaren terug. Verder download ik nieuwe series via newszilla. Echter sindskort deel ik een Netflix account en merk dat het downloaden wat minder gaat worden. De kids maken gretig gebruik van Netflix. Echter de nieuwste seizoenen van series heb je daar nog niet. Op mijn mac en oude windows laptop gebruik ik 2 F secure licenties. De windows laptop gebruik ik echter nauwelijks. Is het nodig op mijn Mac? Zeg het maar.

Ik heb sindskort een fritz 5490(vanwege omzetting naar glas) icm die gratis fritz 1750 van vorig jaar. De oude fritz 7360 ligt boven in de kast.

Financieel gezien zou ik bij NLE veel goedkoper uit zijn. 1e 9mnd 29,95 en daar 32,45. Weliswaar Dsl en geen glas maar ik haal hier max 98 op dsl. En haalde tot voor kort 80/23 op dsl. Echter wil ik geheel,of gedeeltelijk hetzelfde houden als bij xs4all dan kom ik aardig in de buurt van de 48,50.

Ik balanceer voor het eerst in 14 jaar wel op het randje van overstappen.

Is bellen en dreigen met opzeggen voldoende of moet je daadwerkelijk je ergens aanmelden dat XS4all daarna pas overstag gaat voor een jaar korting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZpAz
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:50
supercop7373 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 08:51:
[...]

Is bellen en dreigen met opzeggen voldoende of moet je daadwerkelijk je ergens aanmelden dat XS4all daarna pas overstag gaat voor een jaar korting?
Ik had me online aangemeld bij een andere provider. Maar mogelijk dat een belletje ook wel genoeg is.

Tweakers Time Machine Browser Extension | Chrome : Firefox

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
@ehtweak
De praktijk wijst uit dat Xs4all nooit vraagt om het modem retour te zenden, op de pagina waar je met een jaar kan verlengen staat alleen maar: hoe KRIJG je dit nieuwe modem. Ik zou zelf zeggen wat is de waarde van een jaar verlengen als je dan een modem mag lenen?

Een andere manier om korting te krijgen, hier begon de discussie mee, is om elk jaar te switchen tussen Xs4all en KPN. Bij beide krijg je de eerste x maanden behoorlijke korting.
Indien je telefonie niet gebruikt over overzet naar een andere aanbieder (voipconnect oid) merk je niets van de verandering, zelfs het fritzbox modem kan gewoon blijven staan,.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@akatar Toch wel.
Ik kreeg nadrukkelijk een (gratis) retourbox om de FRITZ!Box 7390 terug te sturen, toen ik een 5490 geleverd kreeg.
Met een brief erbij dat als ik de 7390 niet binnen zoveel tijd had geretourneerd, deze in rekening gebracht zou worden...
Hetzelfde toen ik een Motorola 1853 moest retourneren, omdat ik een HMB 2260 als nieuwere STB kreeg.

Daarnaast blijf ik het raar vinden dat jij het blijkbaar 'normaal' vindt om iets te verkopen, wat niet van jou is?!? :/

De ISP (Xs4all) levert mij keurig nieuwere hardware in het geval van technische issues en geeft eigenlijk 'oneindige' garantie op de spullen die zij inkopen en (laten) plaatsen bij de eindklant. Je betaalt niet voor de aankoop van hardware, maar je betaalt een periodiek bedrag voor een specifieke dienst en een deel van die dienst is een stukje hardware.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• akatar
Zoals ik al zei, ik heb nog nooit iets retour gezonden. Mocht ik een brief en een retourdoos krijgen zou ik dit wel doen.

Ook de V10 en 2 iptv kastjes van KPN liggen al bijna een jaar te wachten. Als het jaar om is verdwijnen ze in de kliko. Verkoop levert niets op en ik kan niet eeuwig ruimte reserveren voor spullen die blijkbaar van een ander zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
akatar schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:36:
Zoals ik al zei, ik heb nog nooit iets retour gezonden. Mocht ik een brief en een retourdoos krijgen zou ik dit wel doen.

Ook de V10 en 2 iptv kastjes van KPN liggen al bijna een jaar te wachten. Als het jaar om is verdwijnen ze in de kliko. Verkoop levert niets op en ik kan niet eeuwig ruimte reserveren voor spullen die blijkbaar van een ander zijn.
Wat een rare opmerking is dat toch ..
Je mag ook gewoon de boel inleveren bij een KPNwinkel, maar dat zal 'te veel uit de richting' zijn.

Als je naar KPN service twittert, mailt of belt dat je de boel wil terugsturen, sturen ze een retourbox.

Maar gooi het lekker in de kliko .. goed voor de afvalbergen ...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• akatar
FreshMaker schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:40:
[...]

Wat een rare opmerking is dat toch ..
Je mag ook gewoon de boel inleveren bij een KPNwinkel, maar dat zal 'te veel uit de richting' zijn.

Als je naar KPN service twittert, mailt of belt dat je de boel wil terugsturen, sturen ze een retourbox.

Maar gooi het lekker in de kliko .. goed voor de afvalbergen ...
Om het af te ronden:
Dat te veel uit de richting... dit klopt... ik woon ongeveer een 20 km van een plaats af waar een kpn winkel zit. Voor de een zal dit een leuke dag besteding zijn, sorry, voor mij niet.

Ik ga wel even een mail sturen maar KPN of ze de spullen zo langzamerhand retour willen hebben, weggooien is inderdaad niet goed voor de bergen afval. bedankt voor deze tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASS-Ware
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07:44
Rene44 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:21:
Nagging problems ... ook bij XS4ALL hoor.
Ik ben al ruim 2 maanden bezig met een probleem bij een klant van me, sinds de cable bundeling 1 doffe ellende en het initiatief ligt absoluut niet vij XS4ALL.
Elke keer bel ik weer, gaan ze meten, in het modem kijken, monteur sturen, en dan nix.
Monteur komt, rommelt wat, gaat weer, probleem blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ewoutw
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-05 11:57
XS4All is niets anders dan KPN of Telfort. ....
Ben ik niet met je eens, bij xs4all nog nooit een storig gehad. 1jaar een kpn gehad omdat KPN al wel piarbonding aanbood. Heb dat jaar bijna wekelijks met kpn aan de lijn gehangen. Storingen op de bras de hele tijd. Mailbox ineens leeg. Expriabox die bijna niets kan met slecht WiFi. Helpdesk die niet helpt Daarnaast heeft heeft kpn geen bSMTP.

Xs4all in 5 jaar tijd maar 2 keer gebeld met een probleem. Altijd een one-call-fix. Kpn heeft minimaal 3 belletjes nodig.

Maar eigenlijk is alleen het transport netwerk van kpn. Zit verder echt wel verschil tussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ewoutw lees eens één post boven je :) Ik ken 20 mensen die problemen hebben met Ziggo. Ik heb er eigenlijk nooit wat mee gehad. En ken ik nog wel wat mensen bij een andere ISP die nooit wat hebben en sommigen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Znorkus Alle prijzen worden verhoogd de laatste paar jaar. Van belang is of je snelheid of iets ter verbetering mee gaat, of dat het alleen duurder wordt.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-05 20:59
De snelheid kan wel omhoog gaan (vroeger altijd fijn) maar zo langzamerhand hebben veel "gewone" huishoudens dat niet eens echt nodig.

Dus de hogere prijs is wat mij (ons huishouden) betreft ook niet meer dan dat: een prijsverhoging zonder voordeel, want hogere snelheid niet nodig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 13:53

zipper646

...shit happens

Vanaf eind juni ook bij Xs4all, oa vanwege het lassen van de 2e aderpaar zodat ik ook gebruik kan maken van pair bonding en ik hopelijk meer snelhied ga krijgen dan dat ik nu heb. (fourstack 60Mb download, in de praktijk ben ik blij met 40Mb download op 1 aderpaar uiteraard...)

De term "pair bonding" had geen uitleg nodig bij Xs4all toen ik belde voor wat vragen over een abonnement bij hun.
Bij de Kpn klantenservice moest ik uitleg geven over deze term....

Ook al is Xs4all wat duurder dan Kpn (ongeveer eur 10.- per maand exclusief korting) ben ik maar wat blij dat zij bestaan!!!

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120539

Ik kwam hier terecht omdat ik zocht op prijsverhoging xs4all, om even te kijken hoe het ookalweer precies zit voordat ik contact ga opnemen.
Voordeel van XS4All is dat er inderdaad echte nerds zitten (jongens én meisjes), en dat is ook wel eens lekker als je een keer iemand nodig hebt. Maar ik wil eigenlijk een ISP die ik nooit nodig heb; ik wil gewoon een werkende lijn, en liefst een beetje snel.
Iemand hierboven had het over netneutraliteit. Natuurlijk zijn ze vóór, maar laat nou net XS4All dankzij het meedoen met een rechtzaak TPB blokkeren. Er is dus sprake van filtering. Opgelegd door de rechter, maar toch.
Mijn voornaamste probleem met de prijsverhoging is het bijkomend argument: maar we verhogen ook uw snelheid, van 80/8 naar 100/10. Helaas mag ik blij zijn dat ik na vectoring bijna op 36 down zit, dus ik schiet er niets mee op, sterker nog: Ik ga absoluut meer betalen voor terwijl ik procentueel gezien nog verder onder de beloofde snelheid kom te zitten.
Wat mij betreft de omgekeerde wereld, en ik ga dus actief op zoek naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zipper646
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-05 13:53

zipper646

...shit happens

Anoniem: 120539 schreef op donderdag 31 mei 2018 @ 13:23:
Ik kwam hier terecht omdat ik zocht op prijsverhoging xs4all, om even te kijken hoe het ookalweer precies zit voordat ik contact ga opnemen.
Voordeel van XS4All is dat er inderdaad echte nerds zitten (jongens én meisjes), en dat is ook wel eens lekker als je een keer iemand nodig hebt. Maar ik wil eigenlijk een ISP die ik nooit nodig heb; ik wil gewoon een werkende lijn, en liefst een beetje snel.
Iemand hierboven had het over netneutraliteit. Natuurlijk zijn ze vóór, maar laat nou net XS4All dankzij het meedoen met een rechtzaak TPB blokkeren. Er is dus sprake van filtering. Opgelegd door de rechter, maar toch.
Mijn voornaamste probleem met de prijsverhoging is het bijkomend argument: maar we verhogen ook uw snelheid, van 80/8 naar 100/10. Helaas mag ik blij zijn dat ik na vectoring bijna op 36 down zit, dus ik schiet er niets mee op, sterker nog: Ik ga absoluut meer betalen voor terwijl ik procentueel gezien nog verder onder de beloofde snelheid kom te zitten.
Wat mij betreft de omgekeerde wereld, en ik ga dus actief op zoek naar een alternatief.
Is pair bonding niet mogelijk bij jou?
(mits het 2e aderpaar gelast is uiteraard)

Apple iMac 2013

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120539

Die snelheid is inclusief bonding, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

akatar schreef op zondag 27 mei 2018 @ 10:36:

Verkoop levert sowieso niets op omdat de decoders gelinkt zijn aan je klantgegevens middels een seriecode. Wil iemand anders ze activeren gaat dat niet lukken want dat kan alleen KPN zelf. Verkoop is zinloos en daarbij zijn de decoders eigendom van KPN.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:11
Ik zit nu ongeveer een jaar bij XS4ALL en ik moet zeggen dat het mij ook in het verkeerde keelgat schoot die verhoging. Zeker omdat het een jaarlijkse verhoging lijkt te zijn.

Maargoed alles wordt duurder zoals hier al genoemd is en uiteindelijk zijn ze het waard. Bij oplevering bleek 1 van de kabels (bonding) in de grond "verrot" te zijn. Binnen een week stond Volker wessels op de stoep en lag de stoep open. Enige vertraging omdat de gemeente Amsterdam nou eenmaal moeilijk doet over vergunningen voor graven. Toen ik zelf bij Telfort op de 2e lijn zat (overigens echt een wezenlijk ander call center dan van KPN in hetzelfde gebouw als waar xs4all zit) moest ik hemel en aarde bewegen wat betreft bemoeienissen van teamleiders en escalaties voordat er gegraven werd voor een klant. Lees: Voor we KPN zover konden krijgen dat ze gingen graven voor een klant. Want het was "maar" een Telfort klantje. Ik heb daar een tijdje de directie escalaties gedaan op de 2e lijn en heel veel van die cases kwamen door tegenwerking vanuit KPN. Uit mijn ervaring maar ook andere berichten die ik hier en daar lees is dat bij xs4all echt niet het geval. Zij hebben een goede deal en kort lijntje met KPN wat dat betreft. Ja de communicatie met Guidion is inderdaad zeer slecht en de termijn waarop die gasten kunnen is ook meer dan beroerd om van de flucturering in kwaliteit tussen guidion monteurs nog maar te zwijgen want dat is ook aboninabel. Maar daarbij heb ik het idee dat Guidion preferred parter is voor KPN dochters en dat ze dat dus door de neus geboord krijgen. De kwaliteit van guidion bij Telfort was niet anders.

Binnen de KPN "familie" wordt er ook bij (guidion) monteurs een zeer duidelijk onderscheid intern gemaakt tussen xs4all klanten en telfort/kpn klanten.

Inderdaad is de routering bij Xs4all ook anders de route die je pakketjes afleggen naar de rest van het internet. Je zou voor de grap eens een telfort/online/T-mobile verbinding op het 2e aderpaar naast een xs4all verbinding moeten zetten en wat MTR testjes moeten uitvoeren. De kwaliteit die xs4all levert ook wat dat betreft is gewoon feitelijk beter. Een leuk voorbeeld was een klant met een virtuele server die een tijdje geleden aangaf dat de publieke verbinding slecht was op basis van een aantal traceroutes. Die traceroutes zagen er inderdaad beroerd uit. Na wat zoekwerk ben ik zelf gaan tracerouten vanaf mijn xs4all shell naar zijn server en vice versa. Toen was er niks aan de hand. Het probleem lag duidelijk in een hop in beheer van zijn thuis provider Ziggo/Online/T-mobile/Telfort of wat er nog meer bestaat. Stom toevallig had deze klant een backup lijntje bij xs4all en kwam via die lijn tot dezelfde conclusie.

Daarnaast de vele andere voordelen die hier al genoemd zijn, Maar vooral: geen betutteling. Ik kan zelf bepalen hoeveel veiligheid ik van ze wil hebben. Als ik ervoor kies om alle mogelijke poorten open te zetten dan moet ik dat lekker doen. Heb ik m'n shit qua veiligheid niet op orde dan gaat ook onverbiddelijk de knop om op de abuse afdeling. Waar ze je vervolgens wel zeer vriendelijk en snel en professioneel zowel per mail als telefonisch van advies en raad voorzien en niet met een vingertje wijzen maar snappen dat je zonder internet vrij onthand bent.
En zo hoort het wat mij betreft ook. Klanten die ervoor kiezen moeten in vrijheid kunnen doen (binnen de kaders van de wet) wat ze willen en klanten die (tegen zichzelf) beschermd willen worden moeten ook die mogelijkheid krijgen. Wellicht dat dit bij zakelijke providers gebruikelijk is (daar heb ik 0 ervaring mee) maar ik ken geen andere consumenten provider die deze mate van vrijheid en tegelijk bescherming kan bieden.

Kortom naar mijn mening (na een krap jaar) is het appels met peren vergelijken. Je zou Xs4all meer als semi-professionele provider moeten zien denk ik, een unikum op de Nederlandse markt. En dan is zijn die prijs verschillen wel uit te leggen.

Ik kom van UPC (Ziggo) vandaan en vergeleken daarbij is Xs4all zeker niet perfect maar wel een absolute verademing.

(Nee, ik heb geen aandelen)

Wat betreft het wifi ben ik van mening dat providers dit zichzelf op de hals halen door combi modem/routers aan te bieden en klanten hiermee binnen te slepen. Volgens de voorwaarden (dat was iig zo toen ik bij Telfort werkzaam was) is de provider verantwoordelijk tot en met het CPE. Komt de verbinding goed binnen op het CPE dan zoek je het daarna zelf maar uit. Maar dat CPE levert ook de wifi en vaak nog eens beroerd ook. Is toch niet meer dan logisch dat klanten vervolgens gaan klagen als dat CPE niet voldoende is? Als ik niet beter zou weten en af zou gaan op alle marketing termen zou ik dat ook doen. Dat je vervolgens blind af gaat op wat een helpdesk je adviseert aan repeaters/access points etc. Ik denk dat 95% van Nederland hier blind op af gaat. Op het moment dat een provider daadwerkelijk gaat vertellen hoe het zit dan krijgen de techneuten ruzie met de marketing en sales afdelingen. Eindeloze vervelende discussies levert dat op met klanten over het feit dat een Experibox maar beperkt bereik heeft, over het feit dat echt de enige oplossing is kabels trekken en over het feit dat er zoveel factoren zijn die invloed hebben op het draadloze signaal dat dat nooit te garanderen valt door een externe partij.

Het is een iets langer relaas geworden dan gepland ben ik bang...

Kasper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
  • Laatst online: 08:01
Ook dit jaar gaan de prijzen weer omhoog, weer 2.50 er bij voor ons.
Ik heb het prijsverloop van ons Internet Compact even in een grafiekje gezet.
In nog geen 4 jaar is het van 30 euro naar 46 gegaan, meer dan 50% omhoog.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/juTaMXW.png

Wat betreft de kwaliteit en service geen klachten.
Bij Tele2 was dat wel anders, veel drama en uren aan de telefoon omdat ze een verhuizing niet correct konden plannen. Een verhuizing bij hun is afsluiten, modem terugsturen, dan nieuwe aansluiting met identiek nieuw modem aanvragen. Bij de eerste twee keer kregen we een brief met totaal verkeerde verhuisdatum, bij de derde poging werden we plots 3 weken te vroeg afgesloten. Heraansluiten konden ze niet, dus heb ik per direct alles nog binnen het eerste jaarcontract geannuleerd wegens wanprestatie.

Xs4all sloot ons binnen enkele dagen aan voor die laatste weken en de verhuizing ging vlekkeloos op de gewenste datum, konden het modem zo meenemen en inpluggen. Snelheid is hoger dan beloofd.

[ Voor 3% gewijzigd door Ploink op 13-05-2019 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Ploink Wat ik mis in je grafiek is de prijsverandering/geleverde snelheid.

Want volgens mij is de snelheid van een boel abonnementen de afgelopen jaren ook verhoogd.
Dus als je nou de prijs per Mb uitzet?

BTW: ook hier de prijsverhoging, maar door een simpel telefoontje vervolgens het komende jaar wel 10 euro/mnd korting.
ehtweak in "[XS4all Glasvezel] Ervaringen en Discussie"
Dus effectief een prijsverlaging. :)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
ehtweak schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:35:
Dus als je nou de prijs per Mb uitzet?
Een van de voordelen van technologische vooruitgang zou juist moeten zijn dat de prijs per eenheid omlaaggaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
De snelheid zal vast omhoog zijn gegaan. Laatste keer ging het van 160mbit/sec naar 200. Uiteraard ging dat gepaard met weer een prijsverhoging.

Deze keer echter niks gehoord over een snelheids verhoging. KPN zou bezig zijn met overgang op VPLUS wat theoritisch met bonding 400mbit/sec zou moeten kunnen bereiken. Maar het blijft stil er staan geen upgrades gepland voor mijn buurt.

Tot nu toe snelheidsverhogingen altijd ook rond deze tijd maar nu blijft het aardig stil. Zal dus wel niet snel gaan gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
ehtweak schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:35:
@Ploink Wat ik mis in je grafiek is de prijsverandering/geleverde snelheid.
Vroeger betaalde je 30 gulden per maand plus belkosten voor een inbel verbinding met 28k8 modem.
Volgens deze logica zou een 100Mb verbinding nu ..ff rekenen .. grofweg 50.000 euro/maand mogen kosten?
De techniek verbetert, prijs per MB gaat omlaag in de tijd, dat verantwoord imho niet de snelheidsverhogingen. Als men mij gevraagd had of ik meer wil betalen voor meer snelheid was het antwoord nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
nieuws: Simyo verhoogt 4g-snelheid naar 256Mbit/s en verdubbelt uploadsnelheid

Dit is ook leuk. De theoretische snelheid van een 4G abbo bij een budget provider is nu hoger dan mijn vaste dsl lijn bij xs4all.

Waarschijnlijk is het bij Simyo goedkoper en is het alleen geen optie omdat het niet onbeperkt is. Maar de verhoudingen liggen vrij scheef...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAPSLOCK2000
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:55

CAPSLOCK2000

zie teletekst pagina 888

Ploink schreef op maandag 13 mei 2019 @ 11:24:
Ook dit jaar gaan de prijzen weer omhoog, weer 2.50 er bij voor ons.
Ik heb het prijsverloop van ons Internet Compact even in een grafiekje gezet.
In nog geen 4 jaar is het van 30 euro naar 46 gegaan, meer dan 50% omhoog.
[Afbeelding]
Ander perspectief: ik heb nu een 5 jaar XS4All Pro glasvezel. Ook ik krijg een jaarlijkse prijsverhoging, maar ik begon bij (ongeveer) 60 euro en ga nu naar 68.50. Relatief gezien is dat een veel minder grote stijging.
Nu valt best te beargumenteren dat het sowieso erg duur is en ik eigenlijk te veel betaal, maar goed, kwaliteit is nooit goedkoop.

Nu de goedkope abonnementen zo snel duurder worden, wordt het aantrekkelijker om een high-end abonnement af te nemen (mits je daar gebruik van kan maken).

This post is warranted for the full amount you paid me for it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

RemcoDelft schreef op maandag 13 mei 2019 @ 12:37:
[...]

Een van de voordelen van technologische vooruitgang zou juist moeten zijn dat de prijs per eenheid omlaaggaat.
Klinkt aannemelijk. We zouden met z'n allen moeten profiteren van voortschrijdende techniek. Maar is dat ook zo? :?
Voor een deel uiteraard wel. Ik kan me de tijd nog herinneren dat ik over een dual ISDN-2 lijntje maar liefst een 128Kb verbinding had. :+ En wat nu kan, 500Mb (of zelfs nog meer bij een consumentenverbinding) was vroegâh gewoonweg niet mogelijk.

Vandaar de vraag aan @Ploink of hij wellicht zowel prijsdata en bijbehorende prijs/Mb kan plotten in z'n grafiek. Dan is e.e.a. wellicht wat meer in perspectief te plaatsen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ploink
@ehtweak Helaas heb ik niet alle gegevens.
Het schuine lijntje in de grafiek is een pauze tussen twee abbo's, wegens verhuizingen en een korte uitstap naar tele2.

Ik heb de contracten er bij gezocht, het eerste van september 2014 was Internet Compact voor 30 euro, maar er staat geen snelheid vermeld.

In het tweede van december 2016 staat 50Mbit download voor 35 euro per maand. Ik heb nog steeds dezelfde snelheid maar ga nu 46 euro betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 07:26
Wat een nagepraat weer.

XS4ALL heeft zijn eigen netwerk los van het KPN netwerk.
Pagina: 1