Meerdere Win10 computers in thuisnetwerk 1 MS account

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:14

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
Ik heb thuis meerdere computers met windows 10. Ik heb op dit moment lokale gebruikers account ingesteld. Dit is vooral ontstaan uit historisch oogpunt omdat ik en mijn vrouw de enige waren met een computer en beide altijd een lokaal account op de eigen pc gebruikte.

Nu hebben we echter een laptop erbij en komt er binnenkort nog een windows 10 machine. Onze data wordt nu gebackupt naar een synology in het netwerk. Hoe kan ik ervoor zorgen dat we ook beide op bijvoorbeeld de laptop kunnen inloggen met een eigen account (lokale account zal niet werken neem ik aan, MS account zal geen probleem zijn) en dat we onze eigen instellingen, documenten en dergelijke beschikbaar heb? Software is natuurlijk net wat er beschikbaar is op de andere systemen, maar bijvoorbeeld documenten en bureaublad overal beschikbaar lijkt me handig...

Ik heb al gegoogled en rondgezocht, maar kan niet echt iets vinden. Graag jullie tips!

It's me Mario

Beste antwoord (via mmniet op 27-05-2018 18:32)

• HKLM_
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:35
Bepaalde instellingen in windows 10 kan je met een microsoft account laten syncen zodat het op een andere computer ook zichtbaar is. Voor je documenten zal je deze toch op je nas moeten opslaan om ze op een ander systeem te gebruiken.

Cloud ☁️

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik heb bij iemand ooit zijn NAS ingesteld voor een soort van "roaming profiles".
Wat ik heb gedaan is in Windows de gebruiker "map" verwezen naar de NAS.
Goed, spelletjes en windows register staan dan niet op de NAS, alleen de gebruiker data.

Dit is eigenlijk een dirty hack, maar daardoor kon ik er wel een extra PC aan knopen voor ze.
Windows professionals zullen vast vloeken en tieren over mijn oplossing :)

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmniet
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:14

mmniet

De beetje weter

Topicstarter
DJMaze schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 23:43:
Ik heb bij iemand ooit zijn NAS ingesteld voor een soort van "roaming profiles".
Wat ik heb gedaan is in Windows de gebruiker "map" verwezen naar de NAS.
Goed, spelletjes en windows register staan dan niet op de NAS, alleen de gebruiker data.

Dit is eigenlijk een dirty hack, maar daardoor kon ik er wel een extra PC aan knopen voor ze.
Windows professionals zullen vast vloeken en tieren over mijn oplossing :)
Zoiets had ik al wel bedacht, maar is nog niet echt de oplossing die ik zou inderdaad. Toch bedankt voor je input, hoop dat er nog meer mensen reageren.

It's me Mario

Acties:
  • Beste antwoord
  • +3 Henk 'm!

• HKLM_
Bepaalde instellingen in windows 10 kan je met een microsoft account laten syncen zodat het op een andere computer ook zichtbaar is. Voor je documenten zal je deze toch op je nas moeten opslaan om ze op een ander systeem te gebruiken.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:11
Dat inderdaad. Er zijn een aantal instellingen die symcen met een online account. Daarnaast sla je de rest op op de NAS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hp-got
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17-01-2021

hp-got

Moi

In Windows 10 Pro gebruik ik het Sync Center om bestanden tussen mijn PC en Surface tablet te synchroniseren, daar komt geen NAS aan te pas.

Als data het nieuwe goud is dan is je telefoon een goudmijn. | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
Een paar dingetjes :

Je kan meerdere pc's tegelijk met een microsoftaccount gebruiken, ook kan je ieder zijn eigen MS account laten gebruiken.
Je kan dan onedrive inzetten om documenten te synchroniseren ( zelfs ondemand, zodat ze alleen gedownload worden als je ze nodig hebt )
( oudere MS-acoounts met onedrive hebben 30GB, t.o de standaard 15GB )

Wel moet je dan op elke pc de afzonderlijke accounts aanmerken als 'mag inloggen'

Je kan op Win10 ook nog steeds offline accounts gebruiken, al zal windows regelmatig proberen te pushen richting het account-inlog.
Dit stopt na een tijdje wel ;)

[ Voor 12% gewijzigd door FreshMaker op 27-05-2018 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HKLM_
FreshMaker schreef op zondag 27 mei 2018 @ 09:55:
Een paar dingetjes :

Je kan meerdere pc's tegelijk met een microsoftaccount gebruiken, ook kan je ieder zijn eigen MS account laten gebruiken.
Je kan dan onedrive inzetten om documenten te synchroniseren ( zelfs ondemand, zodat ze alleen gedownload worden als je ze nodig hebt )
( oudere MS-acoounts met onedrive hebben 30GB, t.o de standaard 15GB )

Wel moet je dan op elke pc de afzonderlijke accounts aanmerken als 'mag inloggen'

Je kan op Win10 ook nog steeds offline accounts gebruiken, al zal windows regelmatig proberen te pushen richting het account-inlog.
Dit stopt na een tijdje wel ;)
Hoe oud moet je account dan zijn? ik had vroeger volgens mij 25Gig en dat is in de loop der jaren naar 5 terug gebracht dacht ik.

Cloud ☁️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• biomass
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:02
Als je op je NAS een account aanmaakt met dezelfde username als je lokale account, kun je daar, mits de wachtwoorden gelijk zijn, gewoon vanaf meerdere plaatsen bij via de Samba server van de NAS.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FreshMaker
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
(jarig!)
HKLM_ schreef op zondag 27 mei 2018 @ 19:10:
[...]

Hoe oud moet je account dan zijn? ik had vroeger volgens mij 25Gig en dat is in de loop der jaren naar 5 terug gebracht dacht ik.
Geen idee, ik heb verschillende @Outlook en hotmail/live adressen, daar begon ik met 7 en 15GB, en door foto upload werd dat 30GB.
Toen kwam er idd een aanpassing, en moest je binnen een periode het account actief verklaren, dan behield je de 30GB, anders viel het terug naar 15.

Edit 2014 dus
https://www.bndestem.nl/o...gratis-30gb-aan~a7c99591/
https://www.google.com/am...dopslag-bij-onedrive/amp/
En in 2016 was het inderdaad over
https://www.google.com/am...ve_microsoft_cloud_space/

[ Voor 23% gewijzigd door FreshMaker op 28-05-2018 08:52 . Reden: Paar jaartallen ]

Pagina: 1