Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

pi-hole whitelisten werkt niet helemaal (?)

Pagina: 1
Acties:

• ds65ag5g5as78a
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-06-2022
ik heb een flinke blocklist op mijn pi-hole. dus ik heb een hoop dingen handmatig moeten whitelisten. onder andere google play store en alles wat daarmee te maken heeft. het rare is alleen dat het op mijn telefoon wel werkt maar op mijn tablet niet (beide android) je zou zeggen dat het wel of niet werkt. het kan toch niet zo zijn dat mijn tablet andere domeinen nodig heeft voor google play store? iemand enig idee?

ik heb de volgende domeinen ge-whitelist:

android.clients.google.com
clients1.google.com
clients2.google.com
clients3.google.com
clients4.google.com
clients5.google.com
clients6.google.com
play.googleapis.com

• Breezers
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 16-03-2021
Pi hole is niet anders dan een DNS blocker voor bekende advertentie domeinen maar zo te zien probeer jij deze als een soort firewall/privacy filter te gebruiken waar het initieel niet voor gemaakt is en je dus tegen allerlei problemen aan gaat lopen door te veel blocklists te gebruiken en applicaties niet meer correct werken.

Verwijder gewoon alle blocklijsten die niet standaard geleverd zijn en kijk per DNS request of je die wilt blocken en of de applicatie blijft werken. Steeds vaker wordt dezelfde DNS domein request gebruikt om zowel reguliere data als reclame te versturen, dus als je die blocked werkt je applicatie ook niet meer en daar kan je nu nog weinig aan doen

“We don't make mistakes just happy little accidents” - Bob Ross

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
En vergeet niet steeds de DNS cache weg te gooien tussen je pogingen door ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• ds65ag5g5as78a
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 26-06-2022
ik had mijn blocklist terug gezet naar default. logs leeg gemaakt, ge-reboot en ook dnsmasq ge-restart. maar alsnog kon ik geen apps downloaden via de google play store. wellicht heb ik inderdaad daarbij de echte dns cache overgeslagen waardoor het niet werkte. (kon dit niet vinden) maar het is mij de moeite allemaal niet waard. ik dacht dat het vrij makkelijk zou zijn om google play store te whitelisten. maar ik heb nu mijn blocklist weer terug aan gezet en ik wissel wel van wifi netwerk als ik apps wil updaten.