[Wordpress] Behangrolcalculator-plugin?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:54
Mijn vraag:

Voor een klant moet ik een behang rol calculator op een nieuwe website plaatsen.
De rollen zijn een bepaalde lengte/breedte, en ze willen dus a.d.h.v. ingevulde gegevens laten terug komen hoeveel 'rollen' behang je nodig hebt.

Op de oude website ziet het er zo uit:
Afbeeldingslocatie: http://prntscr.com/jmj1mc
...

Relevante software en hardware die ik gebruik:

De site draait op wordpress
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:

Op de oude website wordt gebruik gemaakt van 'Advance custom fields PRO' inclusief een aantal extensies op deze plugin.
Ik heb de gratis versie geprobeerd, omdat de aanschaf ervan niet in het budget past.
Ik heb de opties overwogen om variaties te maken op product niveau, maar dat worden er te veel, en is niet de manier waarop mijn opdrachtgever het wil doen.

Heeft iemand tips hoe ik dit kan implementeren?

Battle.net tag

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xleeuwx
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:39

xleeuwx

developer Tweakers Elect
Je kan zelf een plugin maken, je kan javascript gebruiken. Maar de informatie die je verschaft kunnen we weinig mee en je plaatje werkt ook niet.

Maar als je klant hier geen geld aan uit wilt geven en dit niet zelf kunnen dan wordt het lastig. Zij willen een custom feature die niet in wordpress zit dus moet je op zoek naar een plugin die dit voor je doet of iemand inhuren die dit voor je kan (indien je dit niet zelf kunt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
mauro101 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 16:35:
omdat de aanschaf ervan niet in het budget past.
Dan gewoon niet doen. Ze wachten maar totdat er wel budget is.

Daarnaast is de ene behangrol de andere niet omdat je ook behang hebt met markeringen om het patroon te laten doorlopen. Dan kom je niet uit met je berekening :)

[ Voor 27% gewijzigd door DJMaze op 25-05-2018 17:22 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:23

MsG

Forumzwerver

Ik zie dat de extensie 25 dollar kost? Bijzonder dat dat niet in het budget past, terwijl een custom oplossing qua uurloon dit met gemak overstijgt? :)

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

MsG schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:30:
Ik zie dat de extensie 25 dollar kost? Bijzonder dat dat niet in het budget past, terwijl een custom oplossing qua uurloon dit met gemak overstijgt? :)
Alleen hier over nadenken kost bij ons al meer dan 25 dollar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 17:54

Aganim

I have a cunning plan..

Als ACF Pro te duur is, dan is een custom oplossing dat ook. Daarnaast ga je ook met ACF het een en ander handmatig moeten oplossen, zoals het eerder benoemde motief.

Ik vraag mij dan ook af of hier niet weer eens sprake is van een klant die van alles wilt, maar er geen geld voor kan of wilt uitgeven. Een website komt nu eenmaal niet uit de lucht vallen, net als dat behang niet uit zichzelf tegen de muur opkruipt.

Maar goed, daar heb je natuurlijk niets aan. Als het puur om een rekentool gaat, dan zou ik het in dit geval van scratch een plugin bouwen. Scheelt je de overhead van ACF en ook een stuk onderhoud (blijven je custom oplossingen wel werken in toekomstige ACF versies?) en het scheelt de veiligheidsrisico's die populaire en daarom interessante plugins met zich meebrengen.

De tool zelf zou je met een custom plugin aan de hand van een shorttag kunnen inladen.

De berekeningen zelf zou je opdrachtgever mee moeten kunnen helpen, die zullen ongetwijfeld ook moeten berekenen hoeveel rollen ze nodig hebben.

'Tips hoe te implementeren' is wat algemeen, dus als je iets specifieker kan zijn is het wat makkelijker om je vraag te beantwoorden. :)

Toevoeging: of wilde je ook weten hoe je de verschillende rollen het beste kan toevoegen? In dat geval zou ik nagaan of de opdrachtgever plannen heeft voor online verkoop, want dan ga je alweer naar andere oplossingen kijken met de bijbehorende budgetten. ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Aganim op 25-05-2018 23:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

MsG schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 17:30:
Sterker nog: 25 aud, is omgerekend iets van 16€

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• b2vjfvj75gjx7
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online
Je kan ACF Pro gewoon overzetten naar de nieuwe site en de aangemaakte velden (van de oude site) exporteren als JSON-array.

Maar dat kost zeker een half uur werk en dat is meer dan 25 USD :p

Anyhow... als 25 USD te veel is, wat is het budget dan voor de hele klus?!

Zelf heb ik - native PHP / JS - meerdere calculators gemaakt (M3 berekenen voor opslag-ruimte, custom sieraden maken waar je betaalt per aanpassing, vorm, materiaal, etc....) en dan zit je al snel op duizenden euro's per plug-in (custom-made calculation plug-in)

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/cqSfBpP.png

- edit - je plaatje was Base64 en dat ondersteunt Tweakers niet.

[ Voor 12% gewijzigd door b2vjfvj75gjx7 op 25-05-2018 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 21:38:
Vast een bedrag waar menig professional intern in het hoofd heel hard om moet lachen, en extern via de mond zegt "sorrie, voor zo'n laag bedrag kan ik het niet doen. Vraag het eens aan de buurjongen"

[ Voor 6% gewijzigd door DJMaze op 25-05-2018 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mauro101
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04-10 21:54
DJMaze schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 22:16:
[...]

Vast een bedrag waar menig professional intern in het hoofd heel hard om moet lachen, en extern via de mond zegt "sorrie, voor zo'n laag bedrag kan ik het niet doen. Vraag het eens aan de buurjongen"
Ik gok dat je gelijk hebt :P
b2vjfvj75gjx7 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 21:38:
Je kan ACF Pro gewoon overzetten naar de nieuwe site en de aangemaakte velden (van de oude site) exporteren als JSON-array.

Maar dat kost zeker een half uur werk en dat is meer dan 25 USD :p

Zelf heb ik - native PHP / JS - meerdere calculators gemaakt (M3 berekenen voor opslag-ruimte, custom sieraden maken waar je betaalt per aanpassing, vorm, materiaal, etc....) en dan zit je al snel op duizenden euro's per plug-in (custom-made calculation plug-in)

[afbeelding]

- edit - je plaatje was Base64 en dat ondersteunt Tweakers niet.
Thanks! ik ga dit eens proberen!

Battle.net tag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
Dan praten we niet over "klanten" he ;)

Pagina: 1