Displayports werken niet op GTX1070

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 27-07 13:00
Ik heb sinds kort een Oculus Rift naast mijn 2 monitoren.
Nu heb ik op het moment 1 monitor via DVI aangesloten zitten en zit de Rift op mijn enige HDMI poort.

Verder zitten er gelukkig nog 3 displayports op mijn GPU.
Gisteren heb ik geprobeerd mijn 2e monitor aan te sluiten met een HDMI --> Displayport kabel. Dit gaf geen beeld, ik ging er vanuit dat de kabel defect was. Kabel geretourneerd en een adapter gekocht.
Echter krijg ik nu ook weer geen beeld.
Dit geldt voor alle 3 de displayports, wat mij doet vermoeden dat het niet een defecte port zal zijn.

Ik heb helaas geen 2e GPU om het mee uit te testen.
Is er iets wat ik vergeet? Of iets anders wat ik kan proberen om te te verhelpen?
Ik heb de nieuwste drivers van de GPU geinstalleerd.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rdejongjr
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:22

rdejongjr

Gnome

Displayport kan alle kanten op, meeste videokaarten kunnen maar 1of2 keer dp omzetten naar hdmi/dvi daarna heb je toch echt actieve adapters nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Oh de adapter is een actieve adapter, voor de zekerheid. Was ik vergeten te melden.
Onderhand ook de bios geflashed, maar nog steeds geen succes helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Ik heb op het moment als noodoplossing de 2e monitor op het MoBo aangesloten.
Lijkt me niet helemaal ideaal, maar nu heb ik in ieder geval beeld op allebei de monitoren.

Is er verder niemand met een idee waarom de displayports niet werken of iets wat ik kan proberen/doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Swaytje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:34:
Ik heb op het moment als noodoplossing de 2e monitor op het MoBo aangesloten.
Lijkt me niet helemaal ideaal, maar nu heb ik in ieder geval beeld op allebei de monitoren.

Is er verder niemand met een idee waarom de displayports niet werken of iets wat ik kan proberen/doen?
Heb je al geprobeerd om 1 monitor aan te sluiten op de displayport? Dus voor de rest niks?

Ik kan alles, moet alleen nog een hoop leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
pjot1 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:40:
[...]

Heb je al geprobeerd om 1 monitor aan te sluiten op de displayport? Dus voor de rest niks?
Yep, maar ook dan werkt die niet. Dus dan heb ik helemaal geen beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online
Swaytje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:42:
[...]

Yep, maar ook dan werkt die niet. Dus dan heb ik helemaal geen beeld.
Misschien erg voor de hand liggend maar je hebt ook de juiste ingang op de monitor geselecteerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
pjot1 schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:43:
[...]

Misschien erg voor de hand liggend maar je hebt ook de juiste ingang op de monitor geselecteerd?
Gezien ik een adapter gebruik op de HDMI kabel die ik daarvoor ook al gebruikte, is de ingang op de monitor hetzelfde gebleven. Ja dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:44

MsG

Forumzwerver

Heb je een linkje naar de kabel? Zie regelmatig kabels te koop waarbij veronderstelt wordt dat deze actief is, terwijl dat niet altijd zo is.

Zie of hoor je ook geen aansluitgeluidje van Windows? En bij de beeldschermingstellingen blijf je ook maar 1 scherm zien?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjot1
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
MsG schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 10:47:
Heb je een linkje naar de kabel? Zie regelmatig kabels te koop waarbij veronderstelt wordt dat deze actief is, terwijl dat niet altijd zo is.

Zie of hoor je ook geen aansluitgeluidje van Windows? En bij de beeldschermingstellingen blijf je ook maar 1 scherm zien?
https://www.allekabels.nl...rt-naar-hdmi-adapter.html

Gaat om deze adapter. In de tekst staat "De adapter heeft een actieve conversie" maar ik betwijfel nu of dat wel zo is. Zou dat effect kunnen hebben als het niet zo is?

Ik kreeg inderdaad geen melding van Windows en hij is zowel bij apparaatbeheer als in de Nvidia software niet terug te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Gelezen, maar zie geen oplossingen die voor mij werken of ik nog niet geprobeerd heb :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 14:44

MsG

Forumzwerver

Swaytje schreef op zaterdag 26 mei 2018 @ 16:30:
[...]

https://www.allekabels.nl...rt-naar-hdmi-adapter.html

Gaat om deze adapter. In de tekst staat "De adapter heeft een actieve conversie" maar ik betwijfel nu of dat wel zo is. Zou dat effect kunnen hebben als het niet zo is?

Ik kreeg inderdaad geen melding van Windows en hij is zowel bij apparaatbeheer als in de Nvidia software niet terug te vinden.
Als je een passieve adapter hebt kan het goed zijn dat het daardoor niet werkt. Maar gezien de dure prijs en de expliciete tekst is dit sowieso wel een actieve adapter.
De adapter heeft een actieve conversie, dus is ook geschikt voor grafische kaarten die niet tot het uitvoeren DP ++ signalen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swaytje
Contact gehad met de webshop, ze sturen een nieuwe adapter op.
Keurig opgelost, nu hopen dat de nieuwe adapter wel werkt en dat het gewoon een kapotte adapter was.
Pagina: 1