Ben al uren aan het stoeien, maar kom er niet meer uit. Ik maak gebruik van HTML pagina die flink geflavoured is met Bootstrap en daarbinnen e.e.a. met JS, voornamelijk jQuery. Op deze pagina heb ik het volgende element staan:
Vervolgens voer ik bij het laden van de pagina een ajax-call uit om een standaard set options in die select te stoppen, het idee is dat ik dan bij bepaalde clicks die ajax-call opnieuw kan aanroepen en de options dynamisch kan wijzigen.
ajax_naw.php retourneert het volgende:
Wat ik ook probeer, ik krijg de select niet geupdate met nieuwe options.
• Comment A in de JS logt alle HTML vanuit ajax_naw.php, deze wordt dus opgehaald
• Comment B in de JS logt de volledige select #nawselect met alle children, hier zitten de opgehaalde options in
Ik heb geprobeerd:
• om het select element te vervangen door een kale (non-bootstrap)select, zonder resultaat
• om d.m.v. jQuery's .appendTo opties toe te voegen, zonder resultaat
• om de native .innerHTML() te gebruiker, zonder resultaat
Wat zie ik over het hoofd of kan ik nog proberen om dit werkende te krijgen?
HTML:
1
2
| <select id="nawselect" name="nawselect" class="form-control show-tick" data-live-search="true" data-show-subtext="true"> </select> |
Vervolgens voer ik bij het laden van de pagina een ajax-call uit om een standaard set options in die select te stoppen, het idee is dat ik dan bij bepaalde clicks die ajax-call opnieuw kan aanroepen en de options dynamisch kan wijzigen.
JavaScript:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
| $(function () { ajaxNaw(''); }); function ajaxNaw(contactid){ $.ajax({ type: "POST", url: "ajax_naw.php", data:'zoekwaarde='+contactid, success: function(data){ $("#nawselect").html(data); console.log(data); // * Comment A console.log("#nawselect"); // * Comment B } }); } |
ajax_naw.php retourneert het volgende:
HTML:
1
2
3
4
| <option value="12345" data-subtext=" - Bedrijf X">12345</option> <option value="12346" data-subtext=" - Bedrijf Y">12346</option> <option value="12347" data-subtext=" - Bedrijf Z">12347</option> etc. |
Wat ik ook probeer, ik krijg de select niet geupdate met nieuwe options.
• Comment A in de JS logt alle HTML vanuit ajax_naw.php, deze wordt dus opgehaald
• Comment B in de JS logt de volledige select #nawselect met alle children, hier zitten de opgehaalde options in
Ik heb geprobeerd:
• om het select element te vervangen door een kale (non-bootstrap)select, zonder resultaat
• om d.m.v. jQuery's .appendTo opties toe te voegen, zonder resultaat
• om de native .innerHTML() te gebruiker, zonder resultaat
Wat zie ik over het hoofd of kan ik nog proberen om dit werkende te krijgen?
Hoeder van het Noord-Meierijse dialect