gf 2 mx vs amd probleem...

Pagina: 1
Acties:

• Peertje
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
ik had niet al te veel frames in q3a.. en ik had een amd k7 athlon 650@750

toen d8 ik dan koop ik een tb 1400...

gedaan.. nu heb ik geen 1 fps meer..

wat ik dus denk is dat q3a 100% op de kaart draait en geen 1% van me cpu kracht gebruikt.. is dit met een instelling te veranderen ofsow?

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:04

Exirion

Gadgetfetisjist

Doh! :P Het is algemeen bekend dat zelfs bij een Geforce2 GTS kaart de videokaart al de botteneck gaat vormen als je een Athlon boven de 900 a 1000 MHz hebt. Dat is dus met een Geforce2 MX al veel eerder zo. Je kunt een 2GHz CPU nemen, maar spellen worden er echt niet sneller van. Je had beter een GTS kaartje van dat geld kunnen kopen :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Ehm normaaaaal moet je FPS omhoog gegaan zijn... upgraden zonder verandering waar te nemen is achterlijk |:(

Dus... drivers io?

• Peertje
  • Niet online
helaas :P

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 18:01 schreef Exirion het volgende:
Doh! :P Het is algemeen bekend dat zelfs bij een Geforce2 GTS kaart de videokaart al de botteneck gaat vormen als je een Athlon boven de 900 a 1000 MHz hebt. Dat is dus met een Geforce2 MX al veel eerder zo. Je kunt een 2GHz CPU nemen, maar spellen worden er echt niet sneller van. Je had beter een GTS kaartje van dat geld kunnen kopen :+
Uh :?
Ik zou toch eens naar de 3D mark scores kijken :D

• Peertje
  • Niet online
heb gewoon 12.41 drivers...

• Peertje
  • Niet online
mijn mark scores zijn 1000 presies :( gaat allemaal heel traag...

en heb het hier onder de streek staande systeem:

1400mhz tb
512 pc133
gf 2 mx

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 16 juli 2001 18:03 schreef 4ThloN1000 het volgende:
Ik zou toch eens naar de 3D mark scores kijken :D
Ja, en dan? 3D Mark kijkt ook naar de CPU kracht, dus de score kan hoger uitvallen. Maar de framerates worden echt niet hoger omdat de videokaart niet harder kan.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• Peertje
  • Niet online
ge force 256 haalt volgens mij nog hoger :(:(

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 18:04 schreef Matthijsje het volgende:
mijn mark scores zijn 1000 presies :( gaat allemaal heel traag...

en heb het hier onder de streek staande systeem:

1400mhz tb
512 pc133
gf 2 mx
1000 Marks??!! In 3D mark 2001 ??!!

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 16 juli 2001 18:06 schreef Matthijsje het volgende:
ge force 256 haalt volgens mij nog hoger :(:(
Een 3D Mark 2001 score van 1000 is idd wel erg laag. Je moet iig wel rond de 2000 kunnen komen, en met 3D Mark 2000 is een score van rond de 5500 a 6000 zeker haalbaar.

• Peertje
  • Niet online
jah 1000 punten :( ik kan me er heel erg aan ergeren

kan er wat aan gedaan woorden?

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 18:09 schreef Exirion het volgende:

Een 3D Mark 2001 score van 1000 is idd wel erg laag. Je moet iig wel rond de 2000 kunnen komen, en met 3D Mark 2000 is een score van rond de 5500 a 6000 zeker haalbaar.
Er is dus toch iets mis! *D

• Peertje
  • Niet online
jah maar wat? en dat weet tot nu toe noch niemand en ik hoop dat ieamnd me er mee kan en wil helpen om me frames wat op te krikken en is een x hoge score te halen

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 16 juli 2001 18:12 schreef Matthijsje het volgende:
jah maar wat? en dat weet tot nu toe noch niemand en ik hoop dat ieamnd me er mee kan en wil helpen om me frames wat op te krikken en is een x hoge score te halen
Nou, de standaard vraag: Heb je de Via 4-in-1 drivers wel geinstalleerd? :)

Je gebruikt hopelijk ook niet de videokaart drivers die op de CD staan, maar een recente driverversie van NVidia? :)

Verwijderd

(ik ben matthijsje)

nou ik gebruik de nieuwste nvidia drivers idd

en dat via gedoe? waar kan ik dat downe?

edit: en antialiating ofsow.. dat staat uit

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 16 juli 2001 18:21 schreef Anubis het volgende:
en dat via gedoe? waar kan ik dat downe?
Tssss... shame on you. Je zou eigenlijk een schop moeten krijgen omdat je dat niet eens weet :P Via drivers zijn van levensbelang voor de performance van AMD systemen: www.viahardware.com

Neem versie 4.29 of hoger, en 4.32 is de nieuwste. Succes :)

Verwijderd

Op de ViA site.

Verwijderd

oki tnx.. ik download ze wel install ze wel kijk of ik hoogere marks heb en als ik WEER geen verschil merk reply ik wel weer

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Kijk hier eens:

[topic=185484]

Iemand die hetzelfde probleem HAD als jij ;)

Verwijderd

Je zal wel verschil zien want zonder ViA drivers ben je niets... een nul... :P

Verwijderd

helaas GVD! weer geen eens 1 fps verschil! en ik ben niet zo dom dat me max fps op 30 staat ofsow...

Verwijderd

ik krijg dan volgende maand mijn athlon 1,33 ghz en gforce 2 mx
nu weet ik dit ook weer
#^$$#^geforce
ik heb hekel aan drivers downloaden want dat vergeet ik altijd
ik heb een voodoo banshee en daarmee hoef ik nooit drivers te updaten

Verwijderd

tjah.. het draait opzich wel soepen overal 160 fps met 1024 en alles op ze mooi'st (daar klaag ik niet over)

wat ik aleen gek vind is dat als ik me pc 600mhz upgruad niet eens 1 fps verschiel zie :(
en btw maar 1000 marks haal :(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 16 juli 2001 18:43 schreef Anubis het volgende:
wat ik aleen gek vind is dat als ik me pc 600mhz upgruad niet eens 1 fps verschiel zie :(
Zie m'n eerste reactie in deze topic! Je videokaart kan gewoon niet sneller. Ook al zet je er een 2GHz CPU in.

Verwijderd

ow... laat dan maar zitten :)... deze topic is klaar :)

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Op maandag 16 juli 2001 18:37 schreef Anubis het volgende:
helaas GVD! weer geen eens 1 fps verschil! en ik ben niet zo dom dat me max fps op 30 staat ofsow...
Gezien je 3DMarks zal het er wel niet aan liggen, maar een MX die niet overgeclocked is haalt bij bepaalde settings (1024, alles max) de 60 Hz. niet, als je dan vsync aan hebt staan gaat ie dus op 30 Hz. lopen.
Maar het kan geloof ik niet zo zijn dat je 3DMarks daardoor zo laag zijn, want die hebben vsync geloof ik altijd uit.

Over het fps verschil van Duron 600 => Duron 1000 met een MX kan ik dit zeggen: In Quake3 scheelt dat 0.7 fps (maar wel allebei 60+, maar dat was met 175/183)
Op maandag 16 juli 2001 18:45 schreef Exirion het volgende:
Zie m'n eerste reactie in deze topic! Je videokaart kan gewoon niet sneller. Ook al zet je er een 2GHz CPU in.
Ja maar wel sneller dan 1000 Marks en 30 fps in q3

BTW: welke MX gaat het hierover, want bij je specs staat nog een een GeForce 256

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op maandag 16 juli 2001 18:23 schreef Exirion het volgende:

[..]

Tssss... shame on you. Via drivers zijn van levensbelang voor de performance van AMD systemen..
en Pentium systemen!!, zie mijn P3 met via apollo pro chipset.. 4-1 versie 4.32 is echt goed en stabiel..

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 16 juli 2001 18:49 schreef Kev0867 het volgende:
en Pentium systemen!!, zie mijn P3 met via apollo pro chipset.. 4-1 versie 4.32 is echt goed en stabiel..
Jaja, maar we hadden het nu over (praktisch alle) AMD systemen ;) Bij Intel systemen gaat het vaak om de 815 chipset, en dan is het een ander verhaal.

Verwijderd

Waarschijnlijk heeft die een GF2mx200 ;(

Verwijderd

die heb ik ja mx 200 :(

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Op maandag 16 juli 2001 19:06 schreef Anubis het volgende:
die heb ik ja mx 200 :(
Oh, nu wordt het duidelijk... Dat is een soort kreupele GF2 MX. De MX400 is nagenoeg gelijk aan de GF2 MX, maar die MX200 is een budget versie die een stukkie minder presteert. Zonde voor je snelle CPU! Je had echt beter een GTS kaart ipv een snelle CPU kunnen kopen.

Verwijderd

wil toch ff bedanken voor die 4in1 drivers want grote ruimtes trekt hij veel rn veel beter nu.. :)

Verwijderd

Op maandag 16 juli 2001 18:41 schreef WuKen het volgende:
ik heb hekel aan drivers downloaden want dat vergeet ik altijd
ik heb een voodoo banshee en daarmee hoef ik nooit drivers te updaten
Voor jouw type mensen bestaat er zoiets als een beschutte werkplaats... kan je zakdoekjes gaan vouwen, en alles wordt je netjes voor je neus gebracht en je hoeft verder nergens aan te denken... :)
Pagina: 1