Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAbyssal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-08-2024
Beste forumleden!

Ik heb hopelijk een vrij simpele vraag, aangezien met mijn beperkte kennis kom ik er niet 1-2-3 uit.
Ik heb wat onderzoek gedaan maar het verschil is mij helaas nog steeds niet duidelijk.

Ik wil graag een 2de monitor aanschaffen. Zodat ik deze kan gebruiken voor Netflix/Spotify etc tijdens het gamen.

Ik heb momenteel een MSI GeForce GTX 780. Deze videokaart heeft een HDMI aansluiting en DisplayPort.
Mijn huidige monitor heeft alleen HDMI, dus daar kan ik geen DisplayPort voor gebruiken.

De 2de monitor die ik wil aanschaffen heeft ook alleen HDMI. Alleen heb ik maar 1 slot.
Is er een mogelijkheid om de monitor aan te schaffen in combinatie met een DisplayPort naar HDMI kabel?

Bijvoorbeeld deze: https://www.kabelshop.nl/...8899EiW6OEB0aAhwYEALw_wcB

Dankjewel voor jullie advies, ik stel het zéér op prijs!

Vriendelijke groeten,
Timo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkevilapie
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 15:44
het zou moeten kunnen. ik heb er zelf geen ervaring mee.
heb je geen DVI poort op je kaart en/of monitor? want een dvi to hdmi adaptor heb je voor 2 euro al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAbyssal
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 12-08-2024
darkevilapie schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:27:
het zou moeten kunnen. ik heb er zelf geen ervaring mee.
heb je geen DVI poort op je kaart en/of monitor? want een dvi to hdmi adaptor heb je voor 2 euro al.
Hey! Daar had ik nog niet over nagedacht :').
Ik heb inderdaad ook een DVI poort. Als dat ook gewoon werkt dan kan ik netzogoed de DVI gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XpanD
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:44
DVI lijkt mij hier ook een betere optie, tenzij er gewerkt wordt met zeer hoge resoluties. Het signaal is praktisch hetzelfde als HDMI aan de video-kant (simpele goedkope adapters!), terwijl Displayport intern weer heel anders werkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• darkevilapie
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 02-10 15:44
even kort door de bocht: DVI is hdmi zonder geluid (en goedkoper vanwege royalties) en de kabels en stekkers gaan minder snel stuk