Goedendag allemaal,
Ik ben voor school een project gestart. Ik heb er voor gekozen om een exchange omgeving te bouwen.
Ik ben nu op het punt gekomen dat ik email moet kunnen verzenden naar buiten maar dit werkt niet.
wel kan ik Intern email verzenden.
Ik denk dat het probleem bij de MX-record ligt. Omdat ik hier het minst kennis van heb.
Ik ben al een paar dagen bezig met het opzoeken naar een oplossing. Ik heb mijn recieve connecters nagekeken en dat is goed ingesteld.
hier wat extra informatie over de situatie & configuratie:
Deze omgeving heb ik virtueel gebouwd in Hyper-V. Ik maak gebruik van Exchange server 2013 met build : cu20. Voor die Client maak ik gebruik van Windows 7 professionals. Het doel van mijn project is een Exchange server met high availability. Ik heb totaal 4 virtuele machines deze zijn verbonden met een virtuele switch.
1: Domain Controller 192.168.2.8
2: Exchange server (1) 192.168.2.5
3: Exchange server (2) – 192.168.2.6 (deze moet ik nog configureren)
4: Client 192.168.2.12
Domain Controller:
Roles: ADDS, DNS, ADCS (CA & CAWE, Enterprise CA, Root CA)
DNS record:
autodiscover.fuzeice.nl
mail.fuzeice.nl
deze records heb ik beide verwezen naar de exchange server
Deze heb ik getest met de cmd: Resolve-DNSname
Exchange server:
Roles: Mailbox & client access
interne en externe url van outlook anyware, Outlookweb, ECP, active sink app, Exchange web services, Offline adressbook, Autodiscover geconfigureerd
Client:
Test email autoconfiguration uitgevoerd & werkt.
Nu ik de test-connectivity wil uitvoeren krijg ik een error:
Connectivity Test Failed
Test Details
Testing inbound SMTP mail flow for domain 'isaiah.rustveld@fuzeice.nl'.
The Microsoft Connectivity Analyzer failed to test inbound SMTP mail flow.
Additional Details
Elapsed Time: 24367 ms.
Test Steps
Attempting to retrieve DNS MX records for domain 'fuzeice.nl'.
One or more MX records were successfully retrieved from DNS.
Additional Details
Testing Mail Exchanger fuzeice.nl.
One or more SMTP tests failed for this Mail Exchanger.
Additional Details
Elapsed Time: 23952 ms.
Test Steps
Attempting to resolve the host name fuzeice.nl in DNS.
The host name resolved successfully.
Additional Details
Testing TCP port 25 on host fuzeice.nl to ensure it's listening and open.
The port was opened successfully.
Additional Details
Analyzing SMTP Capabilities for server fuzeice.nl:25
SMTP Capabilities were analyzed successfuly.
Additional Details
Attempting to send a test email message to isaiah.rustveld@fuzeice.nl using MX fuzeice.nl.
Delivery of the test email message failed.
Additional Details
The server returned status code 454 - Client does not have permission to submit mail to this server. The server response was: 4.7.1 <isaiah.rustveld@fuzeice.nl>: Relay access denied
Exception details:
Message: Client does not have permission to submit mail to this server. The server response was: 4.7.1 <isaiah.rustveld@fuzeice.nl>: Relay access denied
Type: System.Net.Mail.SmtpException
Stack trace:
at System.Net.Mail.RecipientCommand.CheckResponse(SmtpStatusCode statusCode, String response)
at System.Net.Mail.RecipientCommand.Send(SmtpConnection conn, String to, String& response)
at System.Net.Mail.SmtpTransport.SendMail(MailAddress sender, MailAddressCollection recipients, String deliveryNotify, Boolean allowUnicode, SmtpFailedRecipientException& exception)
at System.Net.Mail.SmtpClient.Send(MailMessage message)
at Microsoft.Exchange.Tools.ExRca.Tests.SmtpMessageTest.PerformTestReally()
Elapsed Time: 952 ms.
ik hoop hierbij voldoende informatie hebben te geven over mij Exchange omgeving. Mocht er nog vragen zijn over de configuratie hoor ik het graag. Zodat ik uw kan verzien van de informatie zodat uw een beter inzicht krijgt over mijn omgeving.
Ik ben voor school een project gestart. Ik heb er voor gekozen om een exchange omgeving te bouwen.
Ik ben nu op het punt gekomen dat ik email moet kunnen verzenden naar buiten maar dit werkt niet.
wel kan ik Intern email verzenden.
Ik denk dat het probleem bij de MX-record ligt. Omdat ik hier het minst kennis van heb.
Ik ben al een paar dagen bezig met het opzoeken naar een oplossing. Ik heb mijn recieve connecters nagekeken en dat is goed ingesteld.
hier wat extra informatie over de situatie & configuratie:
Deze omgeving heb ik virtueel gebouwd in Hyper-V. Ik maak gebruik van Exchange server 2013 met build : cu20. Voor die Client maak ik gebruik van Windows 7 professionals. Het doel van mijn project is een Exchange server met high availability. Ik heb totaal 4 virtuele machines deze zijn verbonden met een virtuele switch.
1: Domain Controller 192.168.2.8
2: Exchange server (1) 192.168.2.5
3: Exchange server (2) – 192.168.2.6 (deze moet ik nog configureren)
4: Client 192.168.2.12
Domain Controller:
Roles: ADDS, DNS, ADCS (CA & CAWE, Enterprise CA, Root CA)
DNS record:
autodiscover.fuzeice.nl
mail.fuzeice.nl
deze records heb ik beide verwezen naar de exchange server
Deze heb ik getest met de cmd: Resolve-DNSname
Exchange server:
Roles: Mailbox & client access
interne en externe url van outlook anyware, Outlookweb, ECP, active sink app, Exchange web services, Offline adressbook, Autodiscover geconfigureerd
Client:
Test email autoconfiguration uitgevoerd & werkt.
Nu ik de test-connectivity wil uitvoeren krijg ik een error:
Connectivity Test Failed
Test Details
Testing inbound SMTP mail flow for domain 'isaiah.rustveld@fuzeice.nl'.
The Microsoft Connectivity Analyzer failed to test inbound SMTP mail flow.
Additional Details
Elapsed Time: 24367 ms.
Test Steps
Attempting to retrieve DNS MX records for domain 'fuzeice.nl'.
One or more MX records were successfully retrieved from DNS.
Additional Details
Testing Mail Exchanger fuzeice.nl.
One or more SMTP tests failed for this Mail Exchanger.
Additional Details
Elapsed Time: 23952 ms.
Test Steps
Attempting to resolve the host name fuzeice.nl in DNS.
The host name resolved successfully.
Additional Details
Testing TCP port 25 on host fuzeice.nl to ensure it's listening and open.
The port was opened successfully.
Additional Details
Analyzing SMTP Capabilities for server fuzeice.nl:25
SMTP Capabilities were analyzed successfuly.
Additional Details
Attempting to send a test email message to isaiah.rustveld@fuzeice.nl using MX fuzeice.nl.
Delivery of the test email message failed.
Additional Details
The server returned status code 454 - Client does not have permission to submit mail to this server. The server response was: 4.7.1 <isaiah.rustveld@fuzeice.nl>: Relay access denied
Exception details:
Message: Client does not have permission to submit mail to this server. The server response was: 4.7.1 <isaiah.rustveld@fuzeice.nl>: Relay access denied
Type: System.Net.Mail.SmtpException
Stack trace:
at System.Net.Mail.RecipientCommand.CheckResponse(SmtpStatusCode statusCode, String response)
at System.Net.Mail.RecipientCommand.Send(SmtpConnection conn, String to, String& response)
at System.Net.Mail.SmtpTransport.SendMail(MailAddress sender, MailAddressCollection recipients, String deliveryNotify, Boolean allowUnicode, SmtpFailedRecipientException& exception)
at System.Net.Mail.SmtpClient.Send(MailMessage message)
at Microsoft.Exchange.Tools.ExRca.Tests.SmtpMessageTest.PerformTestReally()
Elapsed Time: 952 ms.
ik hoop hierbij voldoende informatie hebben te geven over mij Exchange omgeving. Mocht er nog vragen zijn over de configuratie hoor ik het graag. Zodat ik uw kan verzien van de informatie zodat uw een beter inzicht krijgt over mijn omgeving.
[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 1075739 op 25-05-2018 14:47 ]