Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkem
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-09 15:39
Ik heb op de slaapkamer een oude TV hangen die ik hooguit één keer per maand gebruik. Nu is het binnenkort niet meer mogelijk om analoog COAX signaal te krijgen via mijn glasvezelaansluiting. Wel is er ongecodeerd DVB-C signaal op de COAX. Uiteraard kan de TV geen DVB-C aan. De provider biedt wel interactieve TV aan, maar daarin heb ik nul interesse.

Ik ben dus op zoek naar een goedkope (aangezien ik de TV nauwelijks gebruik) oplossing om DVB-C signaal naar de TV te krijgen.

Eventueel zou het leuk zijn als het ook mogelijk is om via wifi Netflix te kunnen kijken.
Ik heb nu een raspberry pi achter de TV hangen, waar eventueel een DVB-C tuner aan kan, maar dat geeft weer zo'n massa apparaatjes en bovendien doet de pi niet aan Netflix.

De TV heeft HDMI-aansluiting en eventueel VGA/Scart. Op de slaapkamer is geen bedraad netwerk, wel coax.

Groeten,

Martijn

MBi

Beste antwoord (via Binkem op 27-05-2018 21:04)

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Binkem @Janoz sorry dat ik even inbreek; heb nog een paar van die decoders werkloos thuisliggen. Het zou in V&A moeten maar bij deze: je kan er eentje gratis "overnemen"; DM me even.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-09 18:13
wellicht werken met een google Chrome achtige oplossing? casten vanaf je telefoon naar je toestel.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacIsCool
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-10 12:55
Ik heb glasvezel via Telfort, en heb voor 15 euro een amino 140 gekocht, dus nu digitaal op mijn 12 jaar oude Sony met 1 hdmi aansluiting :-). Netwerk signaal via powerline gedaan..

Runs everything...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 30-09 16:40

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Gewoon iets hier uitzoeken:

https://www.marktplaats.n...ery=humax&categoryId=1118

Je was analoog gewend, dus je hoeft niet eens voor een HD decoder te gaan (alhoewel die er ook nog wel goedkoop tussen staan)

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-10 13:20
Djampire schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:23:
wellicht werken met een google Chrome achtige oplossing? casten vanaf je telefoon naar je toestel.
Klopt. Werkt prima met de Ziggo Go App (mits je ziggo hebt). Is ie meteen gereed voor netflix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkem
Alvast bedankt voor de reacties.

De Google Chrome is op zich een mooie oplossing voor Netflix. De provider biedt alleen geen Ziggo Go-achtige oplossing voor TV. Dat geldt helaas ook voor de Amino die geen COAX-ingang heeft. De humax blijft nog wel een mogelijkheid.

MBi

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-09 22:07

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

@Binkem @Janoz sorry dat ik even inbreek; heb nog een paar van die decoders werkloos thuisliggen. Het zou in V&A moeten maar bij deze: je kan er eentje gratis "overnemen"; DM me even.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Laatst online: 29-09 14:29
Binkem schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 11:53:
Alvast bedankt voor de reacties.

De Google Chrome is op zich een mooie oplossing voor Netflix. De provider biedt alleen geen Ziggo Go-achtige oplossing voor TV. Dat geldt helaas ook voor de Amino die geen COAX-ingang heeft. De humax blijft nog wel een mogelijkheid.
Hieruit maak ik op dat je Ziggo gebruikt. Zij bieden gratis een decoder in bruikleen, als je deze check doorloopt kun je 'm als het goed is aanvragen:
https://www.ziggo.nl/klan...tale-tv/kijken/instellen/

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binkem
Nee ik heb juist geen Ziggo. Ik heb glasvezel van ON, maar die gaan over naar KPN. KPN heeft alleen interactieve TV (die proberen van de DVB-C af te komen). Ik kan echter overstappen naar Trined die nog wel DVB-C aanbieden, zodat ik geen interactieve TV-onzin hoef aan te schaffen met bijbehorende extra kastjes.

MBi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Buzz-01
  • Laatst online: 29-09 14:29
Oef, had even beter moeten lezen :+
In dat geval lijkt me een decoder van Marktplaats of MAX3400 een goede optie.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yannes
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 02:03
Ik zou een goedkope dvb-c usb tuner op de kop tikken en deze met de RPi gebruiken, als het ongecodeerd is heb je geen kaartlezer nodig en zo'n usb tuner neemt amper plaats in. Dan moet je natuurlijk wel kodi op de RPi hebben draaien, anders wordt het inderdaad ingewikkeld. Je kunt overigens tegenwoordig ook Netflix op de RPi draaien (met Kodi 18).
Pagina: 1