Vraag

• Jentje87
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 25-05-2018
Hoi allemaal,

Ik heb een htc u11 en sinds vandaag slaat hij mn gemaakte foto's op zn kop op. Gewone camera en selfie camera. Ik heb standaardwaarden al hersteld. App camera updates verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar wil allemaal niet helpen. Als ik mn camera open staat mn camera menu ook op zn kop. Heb automatisch draaien of portretmodus al opnieuw ingesteld maar helpt ook niet.

Weet iemand misschien hoe ik dit op kan lossen?

Groetjes Jentje

Alle reacties

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Nu online

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
@Jentje87 welkom op Tweakers.

Het klinkt alsof de gyroscoop o.i.d. defect is. Die sensor 'ziet' hoe je de telefoon houdt. Je zou even met een sensor tester kunnen kijken of de sensoren nog goed werken.

Kun je daarnaast een een andere camera app proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jentje87
Hoi Rens-br

Bedankt voor je antwoord.

Als ik een andere app gebruik zoals snapchat of instagram dan houdt hij de camera wel goed. Tel staat nu ook ingesteld op auto draaien en draait niet meer mee. Heeft het altijd gedaan tot ik het anderhalve dag terug van auto draaien op portret gezet heb. Sinds hij weer op auto draaien staat toont hij dit probleem. Zou een hard reset eventueel een oplossing zijn?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Jentje87 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 10:03:
Zou een hard reset eventueel een oplossing zijn?
Hard reset -> Reboot of Factory reset? Dat laatste lijkt mij sowieso een optie, maar zou die wel als laatste doen. De telefoon herstarten kan je sowieso wel een keer doen, als je dat nog niet gedaan hebt.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Jentje87
Telefoon herstarten heb ik idd al meerdere malen gedaan. Net even andere apps gecheckt maar die draaien idd niet meer mee de andere kant op. Ik zat aan hard reset te denken. Dus volledig instellen als nieuwe telefoon. Misschien is er een foutje in de software geslopen aangezien het gestopt is met werken toen ik het auto draaien uit en aan gezet heb. Straks eerst even een back-up trekken en dan ga ik dat proberen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rens-br
  • Nu online

rens-br

Jentje87 schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 12:38:
Net even andere apps gecheckt maar die draaien idd niet meer mee de andere kant op.
Dan is de kans groot / aanwezig dat inderdaad de gyroscoop defect is.
Pagina: 1

Google Pixel 7 Sony WH-1000XM5 Apple iPhone 14 Samsung Galaxy Watch5, 44mm Sonic Frontiers Samsung Galaxy Z Fold4 Insta360 X3 Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2022 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee