Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 11:13
Hoi Allen,

Ik ben eindelijk bezig met een overzicht van mijn inkomen en mijn kosten. Hiervoor ben ik benieuwd naar onder welke DUO-afbetaal regeling ik val. Ik lees dat er een afbetaal regeling van voor 2012 en na 2012 is (de regeling van 2018 is niet van toepassing, zo jong ben ik ook niet meer).

Voor de afbetaal regeling van na 2012 lees is het volgende: Indien je tussen 1 september 2009 en 1 september 2015 voor het eerst studiefinanciering hebt ontvangen voor een hbo- of wo-opleiding, val je onder de onder de afbetaalregels die gelden vanaf 2012.

Is dit ook terug te vinden op de site van DUO? Ik krijg nu niet gevonden welke regels er voor het afbetalen gelden (wordt bij voorbeeld het inkomen van mijn partner standaard meegerekend?). Het zou handig zijn dit te weten om te zien wat we aan kunnen qua sparen, pensioenbeleggen en uitgaven.

Heeft iemand meer informatie waar te vinden is onder welke aflossingsregeling ik val?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mijre
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 07-05 13:35
https://duo.nl/particulie...terugbetalingsregels.jsp#

Beantwoord de vragen daar en je weet waaronder je valt en krijgt of je evt mag overstappen naar een andere of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janvanmil
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-05 11:13
Mijre schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:31:
https://duo.nl/particulie...terugbetalingsregels.jsp#

Beantwoord de vragen daar en je weet waaronder je valt en krijgt of je evt mag overstappen naar een andere of niet.
Klopt, op basis daarvan zou ik in de regeling van voor 2012 vallen. Alleen kan ik dat niet bevestigd krijgen als ik inlog. Mogelijk is dat in het verleden aangepast...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Stufferdt
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 22:31
Ik zou bellen. Ze kunnen dit ongetwijfeld vertellen bij DUO, dan weet je het zeker. Houd wel rekening met lange wachttijden, het is vrijdag(middag) en studiefinanciering is gisteren overgemaakt.

I don't know what happened, but it sure don't add up on paper And as long as she lets me, I'll take her wherever she wants me to take her