Nou, met dank aan advies op dit forum heb ik een systeempje in elkaar geknutseld.
Toen ik alles echter aan had gesloten en de PC aanzette gingen er wel allerlei lampjes branden en de fans aan, alleen geen beeld (ook geen BIOS). Ik heb VGA, DVI en HDMI in alle verschillende poorten geprobeerd. Heb geen speakertje om een eventueel geluidssignaal te krijgen.
Wanneer ik de PC echter aansluit met HDMI op de TV (met HDMI, via een receiver), gebeurt er wel 'iets', wanneer ik de PC weer uitschakel geeft de receiver aan dat de resolutie weer wordt 'terugveranderd', maar verder is er ook geen beeld ofzo.
Eigenlijk wil ik hem komende week even langs een computerzaak brengen zodat zij misschien wat beter kunnen aanwijzen waar het probleem ligt, maar ik denk: Wie weet kan ik wat tijd en geld besparen door eerst hier om hulp te vragen.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Kijken of mn moederbord contact maakt met de case
- RAM in andere slots gestopt in verschillende combinaties (helaas heb ik geen andere RAM liggen die erin past om te testen of die het wel zou doen)
- HDs en SSDs in andere SATA-poorten in willekeurige volgorde
- Op proberen te starten zonder videokaart
- PC helemaal uit elkaar gehaald en weer opnieuw in elkaar gezet
- Stekkers en RAM stevig aangedrukt
- CPU-koeler helemaal aangedraaid
- Een kwartiertje gewacht of het gewoon even duurde voor de BIOS op zou starten
- CMOS gereset en batterij vervangen
Maar allemaal zonder resultaat
De BIOS in het moederbord is overigens geupdate door de leverancier, en RAM staat in de QVL van het moederbord...
Hebben jullie misschien nog suggesties wat ik kan proberen?
Het systeem:
En een GTX 1060 Founders Edition
Toen ik alles echter aan had gesloten en de PC aanzette gingen er wel allerlei lampjes branden en de fans aan, alleen geen beeld (ook geen BIOS). Ik heb VGA, DVI en HDMI in alle verschillende poorten geprobeerd. Heb geen speakertje om een eventueel geluidssignaal te krijgen.
Wanneer ik de PC echter aansluit met HDMI op de TV (met HDMI, via een receiver), gebeurt er wel 'iets', wanneer ik de PC weer uitschakel geeft de receiver aan dat de resolutie weer wordt 'terugveranderd', maar verder is er ook geen beeld ofzo.
Eigenlijk wil ik hem komende week even langs een computerzaak brengen zodat zij misschien wat beter kunnen aanwijzen waar het probleem ligt, maar ik denk: Wie weet kan ik wat tijd en geld besparen door eerst hier om hulp te vragen.
Wat ik al geprobeerd heb:
- Kijken of mn moederbord contact maakt met de case
- RAM in andere slots gestopt in verschillende combinaties (helaas heb ik geen andere RAM liggen die erin past om te testen of die het wel zou doen)
- HDs en SSDs in andere SATA-poorten in willekeurige volgorde
- Op proberen te starten zonder videokaart
- PC helemaal uit elkaar gehaald en weer opnieuw in elkaar gezet
- Stekkers en RAM stevig aangedrukt
- CPU-koeler helemaal aangedraaid
- Een kwartiertje gewacht of het gewoon even duurde voor de BIOS op zou starten
- CMOS gereset en batterij vervangen
Maar allemaal zonder resultaat
De BIOS in het moederbord is overigens geupdate door de leverancier, en RAM staat in de QVL van het moederbord...
Hebben jullie misschien nog suggesties wat ik kan proberen?
Het systeem:
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | AMD Ryzen 5 2600 Wraith Boxed | € 185,- | € 185,- |
| 1 | Asus Prime B350-Plus | € 84,- | € 84,- |
| 1 | Seagate Barracuda, 2TB | € 54,95 | € 54,95 |
| 1 | Fractal Design Focus G Zwart | € 43,- | € 43,- |
| 1 | Corsair Vengeance LPX CMK16GX4M2B3000C15 | € 182,95 | € 182,95 |
| 1 | Seasonic Focus Plus 550 Gold | € 79,95 | € 79,95 |
| 1 | Samsung 860 EVO 500GB | € 113,90 | € 113,90 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 743,75 | |
En een GTX 1060 Founders Edition