Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een MacBook air uit 2011 die enige tijd geleden ermee kapte en alleen nog maar continu 3 piepjes geeft als ik hem aanzet. Google leerde mij dat hij dood was.... Ik heb een nieuwe gekocht en een externe behuizing (envoi) voor de SSD die ik te zijner tijd uit de oude zou halen en dan AL mijn foto's ever made veilig zou kunnen stellen. Geprobeerd te openen maar door verkeerde tool wss de schroefjes kapot gedraaid.

Vandaag bij AMAC geweest en ik kreeg de mededeling dat de SSD vast gemonteerd zit op het moederbord en dat openen sowieso niets zal uithalen en dat zij mij niet kunnen helpen. Ook het feit dat dit een 'vintage' model is werkt niet mee want dan hebben ze de onderdelen niet.

Waar kan ik een bedrijf of Apple-deskundige vinden die mij wel kan helpen? Ik ben blond dus ga liever zelf niet prutsen maar mijn halve leven zit in dat apparaat :(

Beste antwoord (via Verwijderd op 05-06-2018 23:07)

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:15
Je kunt de SSD uit een MacBook Air 2011 gewoon verwijderen. Vervolgens kun je een adapter gebruiken om de SSD uit te lezen op een andere computer.

Hier vind je een handleiding om de SSD te verwijderen: https://nl.ifixit.com/Gui...+Replacement/6371?lang=en

[ Voor 25% gewijzigd door MelvinW op 24-05-2018 21:02 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MelvinW
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 20:15
Je kunt de SSD uit een MacBook Air 2011 gewoon verwijderen. Vervolgens kun je een adapter gebruiken om de SSD uit te lezen op een andere computer.

Hier vind je een handleiding om de SSD te verwijderen: https://nl.ifixit.com/Gui...+Replacement/6371?lang=en

[ Voor 25% gewijzigd door MelvinW op 24-05-2018 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank je! Ik weet alleen niet hoe ik die schroefjes nog los krijg want die zijn kapot gedraaid door een start met de verkeerde schroevendraaier....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sepio
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:48
Je zou even sleufje in de kop kunnen zagen en die dan gebruiken om met een platte schroevendraaier de schroefjes los te draaien.

Of je boort de kop van de schroefjes weg.

Of je soldeert op de kop iets van metaal waardoor je hem los kunt draaien.

Of je koopt een schroevenverwijderset. Deze boort zich met tegengesteld schroefdraad in de kop waardoor je het schroefje alsnog los kunt krijgen.

Ps. De genoemde methodes kunnen je oude MacBook wel beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:42

nelizmastr

Goed wies kapot

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:43:

Waar kan ik een bedrijf of Apple-deskundige vinden die mij wel kan helpen? Ik ben blond dus ga liever zelf niet prutsen maar mijn halve leven zit in dat apparaat :(
Time Machine. Koop een externe schijf en back-up regelmatig je data. Kan niet zo zijn dat je alles bewaart op een amper verwijderbare SSD in een 7 jaar oud apparaat.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jctjepkema
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17-09 13:54
Mocht je rond Zwolle wonen wil ik je hier wel mee helpen. Anders zijn hier vooral de handigere reparateurs die je kunnen helpen.
Als je de hardware al hebt kan ik het in een behuizing zetten zodat je bij je data komt. Hier wil ik je ook wel uitleg in geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik woon omgeving Eindhoven helaas...... Bedankt voor je aanbod in ieder geval. Mocht ik ooit in de buurt komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zover was ik inmiddels ook al, ook Macbooks gaan kapot :-)
nelizmastr schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 09:58:
[...]

Time Machine. Koop een externe schijf en back-up regelmatig je data. Kan niet zo zijn dat je alles bewaart op een amper verwijderbare SSD in een 7 jaar oud apparaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweazer
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19-09 21:19

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Yep!!! Open gekregen --> SSD kaart eruit kunnen halen --> In adapter kunnen zetten --> Deze blonde dame deed net een dansje _/-\o_ Thankx!!!
MelvinW schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:01:

Pagina: 1