Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 03:13
Beste medetweakers,

Heeft iemand enig idee waar dit soort strepen door kunnen komen?;
Afbeeldingslocatie: http://i65.tinypic.com/x3c0g0.jpg

[/list]
  • Inno3D iChill GTX1080 aangesloten middels Displayport-Minidisplayport kabel welke bijgeleverd was bij mijn huidige ASUS MG270(Q) monitor.
  • Deze strepen bewegen met het scrollen mee.
  • Vooral bij hoog verschil in contrast (zoals hier zwart/wit) Streep gaat over het gehele beeld.
  • Wanneer ik naast mijn monitor gelijktijdig middels HDMI mijn TV aansluit zie ik diezelfde strepen niet op de TV.
  • Ik heb de drivers reeds verwijderd en opnieuw geïnstalleerd.
  • Soms krijg ik het gehele scherm vol met groene bras, na het herstarten van enkel de monitor is het beeld weer normaal.
  • Zover ik dat kan testen (strepen zijn niet constant maar flikkeren) lijkt het niet zichtbaar op een printscreen(zodoende een foto gemaakt)
Nieuwe kabel staat nog in bestellen maar ik vraag me af of dit het probleem zal zijn...
Iemand tips om dit op te lossen en/of ideeën wat hier de oorzaak van kan zijn?

Wanneer ik het probeer te forceren (zwart wit beelden op het scherm zetten) krijg ik dus het volgende (niet echt horizontaal overigens maar toch..)

Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/33esrx1.jpg
En poging 2;
Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/2ypd6j8.jpg

Ondertussen @ TV;
Afbeeldingslocatie: http://i68.tinypic.com/2encdv8.jpg

:?

Alvast bedankt!! :)

[ Voor 11% gewijzigd door Thalaron op 24-05-2018 20:40 ]

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Heb je op de TV, in een GPU intensive game, ook artefacts/strepen?

Heb je al met een andere monitor op dezelfde kabel geprobeerd?

Lijkt me anders een brakke kabel OF monitor...

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
@d22wth
Ik heb slechts 1 monitor die ik met Displayport kan aansluiten.

Wanneer ik de PC via HDMI aansluit op de monitor dan heb ik deze problemen niet (zelfde video).

Games geven dezelfde strepen al heb ik dit nog niet op de TV getest. Gezien dit bij video op de TV niet zichtbaar is en gelijktijdig op de Monitor wel lijkt het me sterk dat het bij games anders zal zijn...

Toch maar even wachten tot ik een nieuwe kabel binnen krijg denk ik... hoop dat het daar aan zal liggen gezien dat de makkelijkste oplossing zou zijn

SolarEdge - 18x305Wp Denon (Glas-Glas) 5,49 kWp 120° ZO + Growatt - 15x430Wp Denon (Glas-Glas) 6,45kWp 300° NW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d22wth
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 18-08 20:12

d22wth

... 𝗁𝖾𝗍 𝗁𝗈𝖾𝖿𝗍 𝗇𝗂𝖾𝗍 𝗉𝖾𝗋𝖿𝖾𝖼𝗍

Thalaron schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:03:
@d22wth
Ik heb slechts 1 monitor die ik met Displayport kan aansluiten.

Wanneer ik de PC via HDMI aansluit op de monitor dan heb ik deze problemen niet (zelfde video).

Games geven dezelfde strepen al heb ik dit nog niet op de TV getest. Gezien dit bij video op de TV niet zichtbaar is en gelijktijdig op de Monitor wel lijkt het me sterk dat het bij games anders zal zijn...

Toch maar even wachten tot ik een nieuwe kabel binnen krijg denk ik... hoop dat het daar aan zal liggen gezien dat de makkelijkste oplossing zou zijn
Aha, en als je een game test met HDMI op de monitor?

Ik zou zeggen: of een brakke kabel (nieuwe heb je al besteld) of brakke aansluiting in monitor zelf (dp-port) of de aansluiting op de gpu (mini-dp-port)

𝚒𝙿𝚑𝚘𝚗𝚎 16 𝙿𝚛𝚘 - 𝖱7 5800𝖷3𝖣 - 𝖷63 - 𝖬𝖲𝖨 𝖱𝖳𝖷2070𝖲 - 32𝖦𝖡-3800 - 2𝖳𝖡 𝖲𝖲𝖣 - 𝖧510 𝖤𝗅𝗂𝗍𝖾

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thalaron
d22wth schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:22:
[...]

Aha, en als je een game test met HDMI op de monitor?

Ik zou zeggen: of een brakke kabel (nieuwe heb je al besteld) of brakke aansluiting in monitor zelf (dp-port) of de aansluiting op de gpu (mini-dp-port)
Net met HDMI hetzelfde spel getest waarbij ik met Displayport problemen had. Ik had reeds een andere uitgang op mijn GTX getest wat geen oplossing bleek.

Daar mijn monitor maar één Displayport Mini aansluiting heeft maar een normale variant besteld (1.4 welke tot 8K zou moeten kunnen doorgeven, dus 1440p 144Hz mag dan geen probleem zijn lijkt mij... Ik heb 2 normale aansluitingen op mijn monitor.

Ik was vooral bang dat het aan mijn GTX zou liggen.. wat uiteraard nog altijd een optie is maar ik ben in elk geval blij dat dit niet de 1e gedachte is hier :)

Even afwachten tot de kabel binnen komt lijkt me dan maar... Volgens de site van Alternate zou die zaterdag binnen moeten zijn :). Morgen een bruiloft met overnachting dus hopelijk ligt de kabel in de brievenbus bij thuiskomst O-)

Zodra de kabel binnen is zal ik hoe dan ook een update geven! Alvast bedankt voor het meedenken!

Update: Even een update, nieuwe kabel is binnen en het lijkt hiermee opgelost te zijn! Mocht het nog terugkomen zal ik dit topic wel ongegeneerd een schop geven :)

[ Voor 6% gewijzigd door Thalaron op 28-05-2018 17:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ulysses
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Ulysses

Hyperbol

Bedankt! Echt zo fantastisch zo'n database met antwoorden.

Hier same probleem. Maar dan anders:
Gloednieuwe TV van bedenkelijke origine overigens: KoopjeDeal verkocht mij een 43" TV van het mij dusver onbekende merk RCA. Schijnt al een hele tijd te bestaan. Budget segment kortom. Dus toen ik die zwarte strepen had de afgelopen dagen - begon ik al te zweten. Nadat al mijn eigen ideeën, zoals videokaart drivers, instellingen in de verversingssnelheid, al dan niet aanhebben van HDR, etc. - nog niet de ultieme oplossing boden, zocht ik dit forum dan maar af. Uiteindelijk dit topic.

Gelijktijdig had ik een Soundbar laten invliegen van even experimentele origine: De Action webshop. Daar zat dan weer een gloednieuw door engelen bij maanlicht vervaardigde '8K HDMI'-kabel bij!
Wonder o wonder. Dus kabeltje van de TV naar de PC omgeruild met die nieuwe van de Soundbar, - tenslotte:
Wtf denk je dat het geluid aan data nodig heeft, ik ben niet religieus op dat vlak... O-)

En vooralsnog hebben we een winnaar! Geen strepen of andere onregelmatigheden meer. Mijn dank is groot! _/-\o_

Het leven is als koffie: heel lekker, maar veel te duur en zo weer op.

Pagina: 1