Volwaardige PC in HiFi-behuizing bouwen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mcdronkz
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:44
Na de aanschaf van twee 4K-schermen die ik met m'n verouderde MacBook niet kan aansturen, is het hoog tijd om een desktop-machine te bouwen. :)

't Idee is om zelf een behuizing te maken m.b.v. een watersnijmachine en hier een computer in te bouwen.

Ben altijd zeer gecharmeerd geweest van de ontwerpen die Dieter Rams voor Braun heeft gemaakt. Heb een fotoalbum samengesteld met een aantal voorbeelden.

De maximale afmetingen zijn als volgt:
  • hoogte: 10 cm
  • breedte: 65 cm
  • diepte: 31 cm
't Belangrijkst is de (tamelijk beperkte) hoogte. Braun-audioapparatuur heeft allemaal dezelfde hoogte waar ik liever niet van afwijk. ;)

Is het haalbaar om in deze afmetingen een computer met een ATX-mobo en een 1080 Ti in te bouwen? Water- of luchtkoeling is me om het even zolang het past en de temperaturen binnen de perken blijven.

Met behulp van een riser cable voor de GPU zou het probleem met de beperkte hoogte opgelost moeten zijn, toch? De breedte en diepte zouden het toe moeten staan om een ATX-mobo te monteren, lijkt me?

Welke zaken zijn verder belangrijk om rekening mee te houden?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• donny007
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 24-08 17:07

donny007

Try the Nether!

Cool idee.

Qua hoogte en diepte kom je in de buurt van een Fractal Design Node 202, in die behuizing past een mITX moederbord met daarnaast een flinke grafische kaart.

Gezien de extra breedte die je hebt kun je wellicht een full-size ATX-voeding kwijt, plus wat extra fans om de airflow te bevorderen.

Airflow wordt sowieso een uitdaging, zeker als je de clean aesthetic van de audioapparatuur wil volgen met zo min mogelijk (en zo klein mogelijke) ventilatieslots aan de zij- en bovenkanten.

/dev/null

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Flake
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik zie het nut van ATX niet. Voor je GPU mag je sowieso aan de riser en dat maakt je andere PCIe poorten onbereikbaar. ITX met SFX voeding lijkt me goed te doen.