Monitor voor mid/budget game pc

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruubs11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 19:54
Beste Tweakers,

Ik game al jaren lang voor een simpele 19" 1440x900 60hz monitor van Dell. Nooit geen problemen mee gehad, na mijn idee presteer ik er niet echt minder onder. Echter als ik eens bij vrienden op bezoek ben en voor een fatsoenlijk 1080p of zelfs een 4K monitor game vraag ik mezelf wel af waarom ik het nooit waard vond om een "fatsoenlijke" monitor aan te schaffen.

Daar zal nu echt verandering in moeten komen. En zoals ik net al aangaf heb ik het nooit echt waard gevonden een nieuwe monitor aan te schaffen, dus mijn maximum budget zal zo rond de €250 zijn maar houdt het liefst zo goedkoop mogelijk met zo veel mogelijk prestaties (Net zoals Bart een echte TN'er)

Nu heb ik uiteraard zelf ook onderzoek gedaan maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Dit komt vooral omdat mijn kennis qua monitoren niet groot is, er erg veel specificaties zijn waar je rekening mee moet houden en er veel keuze is. Dit zijn de monitoren waarvan ik denk dat "de ware" er tussen zit. Echter schat ik de kans ook groot dat ik er naast zit.
#Product
1Samsung LC24FG73 Zwart
1Acer XF240H Zwart
1Samsung C24F390FHU Zwart
1Iiyama G-Master Black Hawk Zwart

Als ik eerlijk moet zijn ben ik erg gecharmeerd van de curved monitoren maar de echt goede zijn natuurlijk een stuk duurder dan de normale platte monitoren, maar tot mijn verbazing toch nog een aantal betaalbare tegen gekomen. Ook zijn de monitoren met erg dunne randen een genot om naar te kijken
- Het merk maakt me niet uit
- Schermdiagonaal moet wel 21" of groter zijn
- FreeSync een vereiste aangezien ik een AMD kaart heb en het veel voordeel zou moeten geven tijdens het gamen
- Wat mij duidelijk is geworden dat VA en IPS panelen de beste kleur weergave hebben en kijkhoeken maar een TN paneel is ook prima als dat qua andere specs/prijs beter uitkomt
- VESA is geen vereiste maar zal wel mooi meegenomen zijn

Hieronder de specs van mijn huidige PC. Nu weet ik dus niet of ik minimaal een 75hz monitor moet aanschaffen of is 60hz ook ruim voldoende. 144hz lijkt mij toch het beste of is dat weer overkill?
#Product
1AMD FX-8350 Black Edition
1ASRock 970 Extreme3
1Sapphire R9 290 4GB
1Cooler Master Elite 430 Window (fan met blauwe LED)
1Cooler Master Hyper 212 EVO
2Corsair Vengeance CMZ4GX3M1A1600C9B
1Transcend SSD370 256GB
1Antec Earthwatts Gold Pro EA750G
1Dell E1910 Zwart

*EDIT: De games die ik momenteel speel zijn vooral FPS games: PUBG, Fortnite, Overwatch, CSGO, Diablo3, LoL

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:45
Moest je nu ook nog eens meedelen welke spellen je zoal speelt.
Speel je vooral FPS games, dan wil je naar een 144Hz scherm kijken, natuurlijk ga je dat met je setup nooit halen in moderne games, maar bvb bij CS:GO wel.

De Samsung die je voorstel ziet er wel goed uit, persoonlijk zou ik enkel voor de niet curved versie gaan. Deze kreeg trouwens een zeer lovende review bij de buren. Enige nadeel aan beide monitors is dat voor Freesync je tussen de 75 & 144 FPS/Hz moet zitten om deze te werken, dus in sommige games ga je dat dan niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruubs11
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 19:54
DenHond schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:21:
Moest je nu ook nog eens meedelen welke spellen je zoal speelt.
Speel je vooral FPS games, dan wil je naar een 144Hz scherm kijken, natuurlijk ga je dat met je setup nooit halen in moderne games, maar bvb bij CS:GO wel.

De Samsung die je voorstel ziet er wel goed uit, persoonlijk zou ik enkel voor de niet curved versie gaan. Deze kreeg trouwens een zeer lovende review bij de buren. Enige nadeel aan beide monitors is dat voor Freesync je tussen de 75 & 144 FPS/Hz moet zitten om deze te werken, dus in sommige games ga je dat dan niet halen.
Ik was inderdaad de games vergeten te vermelden, post is bewerkt :)
Die review had ik ook gelezen vandaar dat ik hem hier ook heb gemeld. Waarom zou jij niet voor curved gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DenHond
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18:45
Ik vind het aan de ene kant een gimmick en aan de andere kant is het voor mij minder praktisch met meerdere schermen. Ook zijn je kijkhoeken minder handig (je moet er bijna steeds knal ervoor zitten).

Het is een persoonlijke beslissing, vind je een curved scherm echt leuk, ga er dan voor (maar koop zoiets toch niet blind, zonder eerst een curved scherm in het echt gezien te hebben).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 21:48
@ruubs11 Twee opties die ik kan aanraden:Hangt dus van je voorkeur af: hogere resolutie en betere kijkhoeken of hogere refresh rate. Beide hebben ook een VESA-mount.

[ Voor 15% gewijzigd door Balance op 28-05-2018 16:33 ]