Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tresox
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 23-01 13:56
Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
In de meeste gevallen een document tikken, powerpoints maken, Rstudio en surfen op het web.
Soms wil ik wel een spelletje spelen, maar ik hou het bij Civilization 6.

Wat is je budget?
Hoeveel wil je ongeveer uitgeven? Dat hoeft geen vast bedrag te zijn maar mag ook een schatting zijn.
Rond de 1000 euro zou mooi zijn.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Het antwoord op deze vraag is belangrijk. Dat heeft invloed op gewicht, op accuduur, op grootte etc. etc.
Ja ik neem de laptop met regelmaat mee naar school. Ik heb al gekeken naar de Dell XPS 15, maar ik heb mijn twijfels of 1.8 kilo niet te zwaar wordt. Ook heb ik gekeken naar de Asus ZenBook UX331UN-EG070T, dat is zeker een lichtgewicht, maar wel een de dure kant vergeleken met wat je bij de Dell krijgt.
14 inch is voor mij de sweet spot, maar ik sta natuurlijk open voor iets anders

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Vertel waar je aan zit te denken. Wil je specifiek een merk, of sta je open voor alternatieven. Hoe meer je ons kan vertellen, des te beter wordt ons advies.
In principe niet. De designs van Lenovo en Acer laptops spreken me niet echt aan. Vooral Acer die haar laptops vol plakt.
TLDR;
  • Rond de 14 inch
  • het liefst rond de 1.5 kg.
  • Minimaal een GPU om Civilization 6 op medium settings te kunnen spelen
Alvast bedankt!

[ Voor 1% gewijzigd door Tresox op 24-05-2018 19:18 . Reden: Voorkeuren aangepast ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Sticker kun je verwijderen :-)

En 1.5kg is in de sfeer van een ultrabook. Met de bijbehorende problemen van slechte hitte-afvoer, dun = weinig travel in je toetsenbord. Met veel-tikken & ultrabook je wellicht al een lastige te combineren combinatie te pakken.