Toon posts:

Dode pixel in beeldscherm... wat nu

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goedemiddag,

Vandaag heb ik mijn nieuwe 2560 x 1440 beeldscherm binnengekregen.
Bij het uitpakken leek het of dit een tweedekans product was aan de manier hoe de kabels verpakt waren.
Wat er vreemd is omdat ik gewoon de volle 700+ euro heb betaald.

Tot mijn schrik ontdek ik een dode pixel en google snel op [naam webwinkel] en [dode pixel].
Nu blijkt er een pixelgarantie te zijn welke ik over het hoofd heb gezien bij de aankoop van mijn scherm.

Indien ik nu gebruik maak van mijn herroepingsrecht en niets meld over de pixel krijg ik waarschijnlijk mijn geld wel terug en kan ik ergens anders hetzelfde scherm bestellen.

Ik denk alleen dat de volgende persoon dan weer dit scherm opgestuurd krijgt bij dezelfde webshop...
Tevens ben ik bang dat wanneer ik dit meld bij de webshop mijn mogelijkheid dit scherm te retourneren vervalt of dat ik extra kosten moet maken...

Ik weet niet precies wat nu de beste oplossing is en ik hoop hier wat advies in te winnen.
Weet overigens ook niet of dit het juiste deel van het forum is, excuses als dit niet het geval is.

HELP! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Ik denk alleen dat de volgende persoon dan weer dit scherm opgestuurd krijgt bij dezelfde webshop...
Niet jouw probleem
Tevens ben ik bang dat wanneer ik dit meld bij de webshop mijn mogelijkheid dit scherm te retourneren vervalt of dat ik extra kosten moet maken...
Heb je de voorwaarden al doorgelezen?

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
"Bij beschadiging van het product kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42dpi
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 02:31

42dpi

ლ(ಠ益ಠლ)

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:54:
"Bij beschadiging van het product kan er een waardevermindering in rekening worden gebracht."
Die pixel heb jij toch niet veroorzaak? wat moeilijk kan bij geen zichtbare schade, gewoon terugsturen het product voldoet sowieso niet aan je verwachtingen ongeacht of ze nou pixel garantie hebben.

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 18:00
Jij hebt het product toch niet beschadigd. Dus geld deze regel ook niet op jou.

Waar maak je je ook druk om, stuur dat ding terug en bestel hem ergens anders, klaar. Heb zelf een tijdje terug ook een dure monitor gekocht, had 2 dode pixels en werd netjes gerepareerd onder garantie bij Coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coyote1980
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 05:27
Valt binnen de norm, dus geen schade toch?

Winkels 'terugpakken' met hun eigen rare claims dat er tot 3 dode pixels sprake is van een goede monitor... ;)

Alcohol and Calculus don't mix. Never drink and derive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fm77
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Netjes dat je bezorgd bent over de volgende koper van dit scherm. Maar zoals gezegd, dat is niet jouw probleem. Gewoon terugsturen onder de wkoa en ergens anders het scherm bestellen.
Als je m gaat aanmelden als defect ga je n lang traject in waar je echt geen zin in hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de reacties allen, Ik ga het scherm retourneren onder het herroepingsrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Onder wkoa ben je de verzendkosten voor de retourzending kwijt. Er is al veel over geschreven of dit onder conformiteit valt. Dan kost het je niets extra's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bij nadere inspectie van de doos wordt het steeds duidelijker dat iemand me voor is geweest en dat dit product nu voor de tweede keer verstuurd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 22-09 07:53

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

In plaats van dat je een ander met het probleem opzadelt zou ik de verkoper - waarschijnlijk Coolblue, gezien je woordkeus van 'tweedekans' - eens benaderen, aangeven dat je de volle mep betaald hebt gezien de staat en het defect waarin het scherm is ontvangen, en om die redenen om een nieuw scherm vragen. Dat wilde je, daar heb je tenslotte voor betaald. CB kennende zullen ze daar écht niet moeilijk over doen, plus dat je er dan ook het fatsoen is geweest om het probleem op te lossen in plaats van te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scrtz
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22-09 18:00
Bastiaan schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 20:51:
In plaats van dat je een ander met het probleem opzadelt zou ik de verkoper - waarschijnlijk Coolblue, gezien je woordkeus van 'tweedekans' - eens benaderen, aangeven dat je de volle mep betaald hebt gezien de staat en het defect waarin het scherm is ontvangen, en om die redenen om een nieuw scherm vragen. Dat wilde je, daar heb je tenslotte voor betaald. CB kennende zullen ze daar écht niet moeilijk over doen, plus dat je er dan ook het fatsoen is geweest om het probleem op te lossen in plaats van te verplaatsen.
Ik zou de startpost nog eens goed doorlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastiaan
  • Laatst online: 22-09 07:53

Bastiaan

Bas·ti·aan (de, m)

Dat heb ik gedaan. Heb jij op jouw beurt ook gelezen dat het scherm retour gaat onder het herroepingsrecht? Daar haakt mijn reactie namelijk op aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het scherm komt niet bij cool blue vandaan, wel een andere zeer respectabele leverancier. Maar om die bij naam te noemen zou ik smaad vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:14:
Het scherm komt niet bij cool blue vandaan, wel een andere zeer respectabele leverancier. Maar om die bij naam te noemen zou ik smaad vinden.
Ja, smaad. Retour doen zodat ze iemand anders kunnen naaien. Welke shop is het?

'Respectabele leverancier'...

[ Voor 4% gewijzigd door Mandrake466 op 24-05-2018 21:27 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Mandrake466 schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:26:
[...]

Ja, smaad. Retour doen zodat ze iemand anders kunnen naaien. Welke shop is het?

'Respectabele leverancier'...
Hoezo naaien, dat is nogal vooringenomen en ongefundeerd. Het product kan namelijk zonder opgaaf ven redenen terug zijn gekomen .

Iperf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 18:51:
Tot mijn schrik ontdek ik een dode pixel en google snel op [naam webwinkel] en [dode pixel].
Nu blijkt er een pixelgarantie te zijn welke ik over het hoofd heb gezien bij de aankoop van mijn scherm.
Klinkt als Azerty. Kijk even in dit topic:Dimens in "Azerty interpreteert Wet Koop op Afstand vreemd"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wody
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-05 03:43
Pixelgarantie is oplichting. Je hebt in nederland geen garantie, maar wel recht op een deugdelijk product. Een kapotte pixel voldoet hier niet aan.
Je moet dus contact op nemen met de verkoper en deze de kans geven het te repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Als het duidelijk is dat het scherm al elders was geleverd, dan was verkoper er inmiddels ook van op de hoogte dat het pixelprobleem er was. Dan kan hij zich er ook niet meer op beroepen dat zoiets binnen de standaard 'kan gebeuren' valt.

Hij wist het, het is een belangrijke eigenschap van het product, verkoper hoort de klant dus te informeren over die eigenschap voor aankoop.
Naar mijn zin kan je je beroepen op non-conformiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
  • Laatst online: 20:34
Onmiddellijk terugsturen wkoa. Graag naam van de winkel ter waarschuwing tegen deze praktijken.

Edit: ik dacht meteen aan Cool Blue klopt dit? Ik koop daar niet meer vanwege elke keer dit soort berichten. Indien het Azerty is, ik heb daar ook eens een opnieuw ingepakt, en flikkerend beeldscherm teruggebracht.
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 21:14:
Naïef. Ze mogen jou wel een gebruikt scherm sturen?

[ Voor 141% gewijzigd door pennywiser op 25-05-2018 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Nu online
pennywiser schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:58:

Edit: ik dacht meteen aan Cool Blue klopt dit?
Je geeft zelf het anwoord al.

[ Voor 8% gewijzigd door Gadgeteer op 25-05-2018 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 13:55:
Als het duidelijk is dat het scherm al elders was geleverd, dan was verkoper er inmiddels ook van op de hoogte dat het pixelprobleem er was. Dan kan hij zich er ook niet meer op beroepen dat zoiets binnen de standaard 'kan gebeuren' valt.

Hij wist het, het is een belangrijke eigenschap van het product, verkoper hoort de klant dus te informeren over die eigenschap voor aankoop.
Naar mijn zin kan je je beroepen op non-conformiteit.
In hoeverre staat het vast dat de verkoper het wist (of had kunnen weten)?.

Als koper 1 het scherm terug stuurt zonder melding te maken van de pixel en de verkoper heeft deze ene pixel bij controle na terug sturen niet opgemerkt, kun je dan als koper 2 toch verwachten dat de verkoper het had moeten weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dimens
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-01-2024
Fly-guy schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 15:12:
[...]
In hoeverre staat het vast dat de verkoper het wist (of had kunnen weten)?.

Als koper 1 het scherm terug stuurt zonder melding te maken van de pixel en de verkoper heeft deze ene pixel bij controle na terug sturen niet opgemerkt, kun je dan als koper 2 toch verwachten dat de verkoper het had moeten weten?
Het is niet zozeer of de handelaar dit wist of had kunnen weten, maar had moeten weten. Je mag toch verwachten dat als je een product nieuw koopt, je ook een nieuw product krijgt en niet een product dat al eens is verkocht, gebruikt en onder het herroepingsrecht is geretourneerd?

En mocht dat wel het geval zijn, mag je toch wel verwachten dat het geretourneerde product door de handelaar is getest, schoongemaakt en op andere manieren als nieuw verkoopbaar is gemaakt, zodat je als koper geen verschil ervaart met een product dat nooit uit de verpakking is geweest?

M.i. dus zeer kwalijk en tevens meer bevestigend dat er dus bedrijven zijn die monitoren met pixeldefecten verkopen aan kopers zonder aangeschafte pixelgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weer als nieuw verkopen is op zich geen probleem voor de wet (@Dimens de wet kent geen definitie van nieuw maar van conform), maar je zal als leverancier zoals hierboven wordt gezegd toch een controle uit moeten voeren op het geretourneerde. Doe je dat niet, dan speel je nogal roulette met eventuele schade die niet meer te verhalen is.

Bij een dergelijke controle moet een defecte pixel opvallen. En ondanks dat fabrikanten stellen dat sommige pixeldefecten binnen spec vallen (andere discussie) is het wél sen belangrijke eigenschap van het product zodra het geen kans meer is maar een zekerheid.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2018 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mandrake466
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 28-07 09:44
Fish schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 22:29:
[...]

Hoezo naaien, dat is nogal vooringenomen en ongefundeerd. Het product kan namelijk zonder opgaaf ven redenen terug zijn gekomen .
Ik bedoel te zeggen dat het dus geen respectabele tent is als ze op zo'n manier van het product af proberen te komen. Ik zou het ook uiteraard retour doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Mandrake466 op 27-05-2018 17:20 ]

Windows 11 Pro, I7-12700K, MSI MPG Z690 EDGE WIFI DDR4, MSI RTX 3090 TI Suprim X 24G, Noctua NH-D15 chromax black, Corsair Vengeance LPX 3200C16 128GB, Seasonic Prime TX-850, Samsung 980 Pro 2TB, Fractal Design Torrent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Niet online
Mandrake466 schreef op zondag 27 mei 2018 @ 17:19:
[...]

Ik zou het ook uiteraard retour doen.
De vraag is een beetje hoe je dat doet. Er komen nog steeds reacties met 'wkoa' binnen, terwijl dat een deel van de kosten bij de koper legt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuupie
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21-09 19:23
*knip* Topickaping is niet de bedoeling. Ook niet als het al 4 maanden stil is in een topic.

[ Voor 92% gewijzigd door Yorinn op 18-08-2018 22:29 ]

Pagina: 1