Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

wifi klapt eruit, maar niet op alle apparatuur

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-11 22:16

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Wij hebben een Telfort Glasvezel modem, waaraan de standaard sitecom router gekoppeld is.
Omdat die belabberd bereik had hebben we destijds deze via utp verbonden aan een TP link router.
De Wifi van de sitecom router is uitgeschakeld.

Nu komt het vreemde, sinds een week klapt regelmatig de verbinding eruit. Het enige dat helpt is alles herstarten. Maar na een uur hetzelfde probleem.. Het wifi netwerk blijft zichtbaar, maar geen internet geeft mijn telefoon aan.

Het gekke is, ik kan op mijn Samsung S7 niet inloggen, met de laptop niet inloggen, maar tablet blijft het wel doen :? Wat kan dit zijn?

Alle reacties

• Yeebo
  • Registratie: December 2016
  • Niet online
Zitten de laptop en S7 niet op het 5 Ghz netwerk en de tablet op het 2.4 Ghz netwerk?

• Annuk
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11:33
No offence maar gooi die sitecom router er eens tussenuit en stel de TP-link router in als router i.p.v. accespoint...
Sitecom blinkt nou niet bepaald uit in kwaliteit, en dit is wel iets wat ik daar enigszins van zou verwachten.

Vake beej te bange! Maar soms beej oek te dapper! ;)
Zonder de agrariër ook geen eten voor de vegetariër!

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
volgens mij zit ik vast aan sitecom omdat telfort dat als ingang gebruikt...

en alles is 2,4

Vreemd is, vorige week geen problemen, nu ineens wel

• DieBrave
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 19-11 12:25
Ik merk dit ook sinds een aantal dagen, ook aangesloten bij Telfort en heb een netgear router hangen achter het telfort modem.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
ok.. meer mensen dus... ff in de gaten houden

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Om hier iets zinnigs over te zeggen is het handig meer informatie te geven:
  • "de standaard sitecom router" -> Kun je typenummer en liefst link naar pricewatch geven?
  • "een TP link router" -> Kun je typenummer en liefst link naar pricewatch geven?
  • "via utp verbonden" -> naar de WAN poort van de TP-Link, of naar een LAN poort? M.a.w., staat de TP-LINK router ook als router ingesteld of alleen als accesspoint?
  • Wat zijn precies de WiFi instellingen van je TP-Link?
  • "klapt regelmatig de verbinding eruit" -> wat stop precies met werken? Alleen je WiFi verbinding, of ook bedraad internet?
  • "enige dat helpt is alles herstarten" -> wat bedoel je met "alles"? En heb je ook getest individuele onderdelen van je netwerk (modem, routers) te herstarten en te zien of dat helpt en zo te zien waar het probleem zit?
  • "Het wifi netwerk blijft zichtbaar, maar geen internet geeft mijn telefoon aan" -> heb je ook andere apparaten getest dan je telefoon (zowel via WiFi al bedraad)?
  • "ik kan op mijn Samsung S7 niet inloggen, met de laptop niet inloggen" -> wat bedoel je met "inloggen"? wat voor foutmeldingen geven deze apparaten precies en wat ben je op dat moment aan het doen?
  • "tablet blijft het wel doen" -> wat blijft de tablet precies wel doen?

[ Voor 7% gewijzigd door Cpt.Morgan op 25-05-2018 14:44 ]

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
• "de standaard sitecom router" -> Kun je typenummer en liefst link naar pricewatch geven?

pricewatch: Sitecom WLR-4100

• "een TP link router" -> Kun je typenummer en liefst link naar pricewatch geven?

pricewatch: TP-Link TL-WDR4300

• "via utp verbonden" -> naar de WAN poort van de TP-Link, of naar een LAN poort? M.a.w., staat de TP-LINK router ook als router ingesteld of alleen als accesspoint?
beide geprobeerd.. tp link rechtstreeks op WAN, en Sitecom (wan) naar TP link via UTP
• Wat zijn precies de WiFi instellingen van je TP-Link?
alles op auto
• "klapt regelmatig de verbinding eruit" -> wat stop precies met werken? Alleen je WiFi verbinding, of ook bedraad internet?
wel prima wifi verbinding, geen internet
• "enige dat helpt is alles herstarten" -> wat bedoel je met "alles"? En heb je ook getest individuele onderdelen van je netwerk (modem, routers) te herstarten en te zien of dat helpt en zo te zien waar het probleem zit?

alles apart geprobeerd, ook terug naar de basis, dus rechstreeks op sitecom. Zelfde problemen.
• "Het wifi netwerk blijft zichtbaar, maar geen internet geeft mijn telefoon aan" -> heb je ook andere apparaten getest dan je telefoon (zowel via WiFi al bedraad)?
tablet, telefoons, laptop
• "ik kan op mijn Samsung S7 niet inloggen, met de laptop niet inloggen" -> wat bedoel je met "inloggen"? wat voor foutmeldingen geven deze apparaten precies en wat ben je op dat moment aan het doen?
wel wifi, geen internet
• "tablet blijft het wel doen" -> wat blijft de tablet precies wel doen? als andere apparaten geen verbinding kunnen maken, was de tablet de enige die het nog wel internet verbinding heeft

probleem zou dus misschien toch bij telfort kunnen liggen. Heb WIFI heatmap op de telefoon gezet, en deze app geeft ook al aan: wifi connection good, internet connection poor/avarage.
Het vreemde is ook, als ik internet verbinding heb, is het ook goed. 33 mbps in de speedtest (tegen 50 mbps bedraad). Maar hij is gewoon niet consequent en valt af en toe weg.

[ Voor 5% gewijzigd door greatgonzo op 27-05-2018 14:01 ]

• Cpt.Morgan
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:42
Dat op de tablet de internetverbinding het wel blijft doen maar de rest stopt is wel heel apart. Schakelt die niet toevallig over op een ander WiFi netwerk? Dat je WiFi verbinding nog wel goed is zegt inderdaad niets over of er ook een actieve internetverbinding is, die 2 staan los van elkaar.

Dan een paar dingen om te testen:

1. Als je allebei de routers in je netwerk hebt en de Sitecom heeft een kabel naar de LAN poort van de TP-Link, heb je er dan wel voor gezorgd dat de DHCP server uit staat op de TP-Link? Met 2 DHCP servers zul je zeker problemen krijgen. Je zegt nu dat alles op "auto" staat, maar dat zegt ons niet zoveel. Misschien kun je wat screenshots posten?

2. Zo te zien functioneert die sitecom niet ook als modem. Je zou het ook eens met alleen de TP-Link, of toch alleen de Sitecom proberen, om te kijken of het probleem dan ook optreed. Sitecom -> WAN van TP-Link zou ik op dit moment niet doen, 2x NAT kan wel werken, maar kan issues veroorzaken als e.e.a. niet goed is ingesteld.

3. Als je internetverbinding stopt, sluit je laptop dan eens via een UTP kabel aan, of de TP-Link en de Sitecom, om te kijken of je bedraad nog wel internet hebt.

[ Voor 8% gewijzigd door Cpt.Morgan op 27-05-2018 15:46 ]

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
over die dhcp servers... dat weet ik niet. maar zoals gezegd.. dit is van de ene op andere dag... 2 jaar geen problemen gehad onder dezelfde instellingen

heb inderdaad al geprobeerd enkel tp link, enkel sitecom zelfde problemen

ja... bekabelt wel internet...

• Ben(V)
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11:29
Als je alleen maar 2,4Ghz gebruikt zou ik die TP-link maar gewoon weg doen die is niets beter of slechter dan die sitecom voor 2,4Ghz.

Het effect dat je beschrijft is dat je router veel signaal uitzend en je devices te weinig signaal hebben om de router te bereiken.
Je hebt dan wel een connectie maar er gaat geen data heen en weer (wifi is een tweeweg verbinding).

Dat het nu optreed kan door extra storing van buren komen of door verandering in plaatsing, vloer, bekleding kasten etc.

Je bent een van de velen die denkt dat het bereik bepaalt wordt door de router, terwijl dat maar de helft is, je devices moeten ook de router kunnen bereiken.

Voor wifi geldt altijd locatie, locatie en locatie en daarna storing van buren.
En een router lost dat probleem nooit op.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Kun jij me uitleggen wat dan het verschil is tussen een sterke WiFi verbinding maar zwakke internet verbinding? Want dat is wat er volgens Windows aan de hand is..

• Blokker_1999
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:47

Blokker_1999

Full steam ahead

Ben(V) schreef op maandag 28 mei 2018 @ 15:52:
Als je alleen maar 2,4Ghz gebruikt zou ik die TP-link maar gewoon weg doen die is niets beter of slechter dan die sitecom voor 2,4Ghz.

Het effect dat je beschrijft is dat je router veel signaal uitzend en je devices te weinig signaal hebben om de router te bereiken.
Je hebt dan wel een connectie maar er gaat geen data heen en weer (wifi is een tweeweg verbinding).

Dat het nu optreed kan door extra storing van buren komen of door verandering in plaatsing, vloer, bekleding kasten etc.

Je bent een van de velen die denkt dat het bereik bepaalt wordt door de router, terwijl dat maar de helft is, je devices moeten ook de router kunnen bereiken.

Voor wifi geldt altijd locatie, locatie en locatie en daarna storing van buren.
En een router lost dat probleem nooit op.
Kan je natuurlijk eenvoudig nagaan. Aangezien de telefoon getroffen is gewoon op zo een moment dat het niet werkt even met de telefoon naar het AP toestappen om te zien of de verbinding zich hersteld.

No keyboard detected. Press F1 to continue.

• Ben(V)
greatgonzo schreef op maandag 28 mei 2018 @ 17:39:
Kun jij me uitleggen wat dan het verschil is tussen een sterke WiFi verbinding maar zwakke internet verbinding? Want dat is wat er volgens Windows aan de hand is..
Uiteraard, windows ziet een sterk wifi signaal van je router dus denkt dus 'prima wifi' (net als jij).
Maar om iets van het internet te lezen moet je pc ook zelf iets naar je router en dus het internet te kunnen sturen en dat lukt niet want je sinaal van je pc is te zwak.

All truth passes through three stages: First it is ridiculed, second it is violently opposed and third it is accepted as being self-evident.

• greatgonzo

greatgonzo

schit-te-rend!

Topicstarter
Telfort gebeld, moet voor het einde van het jaar over naar een nieuw glasvezel modem en router... plannen ze nu al eerder in.

Gooi de vraag wel over een andere boeg. Ik krijg een Experia V10... Is dit beter dan de TP-Link WDR4300??? Of kan ik beter bij de Experiabox blijven?

• Ben(V)
Maakt allemaal niets uit.
Je probleem zit niet in je router.

Pagina: 1