RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
PS Is voor triple monitor ook een mix van DP en DVI mogelijk? Dan zijn er meer kaarten als optie mogelijk.
[ Voor 31% gewijzigd door flopdoc op 25-05-2018 11:17 ]
RPL MLA les op EHST | Aorus Z690 Pro | i9 13900K@5.8 | RTX 5090 | Varjo Aero | 64GB DDR5@5600 | HC Alpha Bravo Virpil Stick Collective | Buttkicker Gamer 2
Als je dus 3 monitoren wilt aansluiten, mag er daarvan maximaal 1 analoog (VGA,DVI) zijn en de rest moet dan digitaal (DP, HDMI) aangesloten zijn.
In jou geval koppel je met conversie kabels (DP->HDMI) de monitoren alsnog digitaal naar digitaal (geen actieve conversie noodzakelijk) en zou dat geen problemen op mogen leveren.
Je kunt maximaal 1 monitor via een passieve conversie kabel (DVI->DP) aansluiten.
Als je bij meer dan 1 monitor de DVI aansluiting wilt gebruiken moet je een actieve conversie adapter/kabel gebruiken.
https://www.geforce.com/h...round/system-requirements
Bijvoorbeeld de GTX780 die nog 2 DVI poorten had:

Zelf draai ik al Eyefinity/Surround sinds de HD5000 series (2009 dus). Ik heb al heel wat opstellingen gehad en spreek dus uit ervaring.
Een monitor kan op HDMI, raadzaam is om op HDMI je primaire scherm aan te sluiten. (dit is doorgaans de default aansluiting waar je de POST en bios op kan zien)
En dan nog een met een passieve converter op DP. Dit werkt allemaal probleemloos, en alles is op deze manier digitaal aangesloten.
Sterker nog, de MSI kaart kan niet eens analoog uitsturen aangezien de DVI aansluiting enkel DVI-D is.
[ Voor 5% gewijzigd door HKS-Skyline op 25-05-2018 11:40 ]
Goed om te weten, ik gebruikte vroeger inderdaad triple screen op AMD (in de tijd van de HD5850), waarbij ik ook nog eens 2 VGA monitoren had. Toen moest ik een actieve kabel hebben om het werkend te krijgen.
Tegenwoordig hebben al mijn monitoren DP en heb ik een NVIDIA kaart dus heb ik dat niet meer nodig.