Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefantk
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 09-07 22:17
Hallo allemaal,

Ik heb een Corsair H110i GTX in mijn computer, alleen naarmate ik langer gebruik maak van de computer wordt deze steeds warmer en warmer tot soms wel 75 graden. Wanneer ik dan de computer weer laat rusten koelt hij langzaam weer af naar +-30 graden. Ik heb alles volgens de handleiding aangesloten en ik gebruik 2 Noctua NF-A14 FLX fans.

Nu is mijn vraag: zo warm zal mijn cpu toch nooit moeten worden? Ik had gedacht met deze koeler mijn cpu op max 50 graden te houden...

Relevante software en hardware die ik gebruik
CPU: i5 4670K (niet overgeclocked)
GPU: XFX RX 470 4GB
MoBo Gigabyte Z87x-oc

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Ik heb al geprobeerd de koeler als intake en als exhaust te gebruiken, maar hier zit verder weinig verschil in en het probleem blijft. Ook heb ik het cpu block al opnieuw geïnstalleerd met nieuwe thermal paste.
Wat mij wel is opgevallen is dat in HWmonitor de waarde van CPU_Fan blijft steken rond de 900 rpm. Zal dit niet 2000-3000 rpm moeten zijn, gezien de pomp er op is aangesloten?

Alvast bedank voor jullie reacties,

Met vriendelijke groet,

Stefan

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaapio
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:28
Zelf weinig ervaring met waterkoeling, maar de temperaturen zijn verder niet extreem te noemen. Waar gebruik je de computer voor? Tijdens gamen lijkt 75 me namelijk volkomen normaal (afhankelijk van warmte ontwikkeling van andere componenten, slechte airflow etc.), maar ben je alleen aan het e-mailen dan gaat er inderdaad waarschijnlijk iets fout.

Misschien is het ook handig als je één of meerdere foto's van je setup zou kunnen bijvoegen, zodat de kenners kunnen zien of je alles goed aangesloten hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J3S5Efun
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17-01-2024
Zelf weet ik niet veel over de warmteproductie van intel processors, maar mijn fx-8350 wordt behoorlijk heet bij het gamen zelfs met mijn waterkoeling. heb je al gekeken of er niet te veel stof bij de intake/exhaust zit.
zit er toevallig ook geen andere fan in de buurt die de warmte lucht naar buiten blaast, waarna de cpu fan het weer opzuigt?

vergeet al helemaal niet je koelpasta regelmatig te vervangen, het beste is een goede kwaliteit pasta.

Jesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisterJD
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:25

MisterJD

PC - Gamertag MisterJD NL

Ik weet niet of je ook Corsair Link gebuikt, kijk daar eens of hij toevallig op quiet mode staat. Desondanks vind ik voor deze waterkoeler met gaming de temps wel wat hoog. Hoe zit het met airflow, fans etc.. Ik krijg namelijk de indruk dat de kast de warmte niet kwijt kan.

[ Voor 22% gewijzigd door MisterJD op 31-05-2018 19:54 ]

AMD 9800X3D | Noctua NH-D15S chromax | Asus B650m + wifi | Gigabyte RX6800 Gaming OC | G.Skill Flare X 6000 - 32GB | Samsung 990 pro 2TB | Samsung 960 500GB | Samsung G7 27 | MSI MPG A850G | Be quiet pure base 501 LX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

De fans draaien tussen de 900 en 1200 Rpm. wat belangrijk is, welke kast je gebruikt en of de RX470 niet veel warmte afgeeft, wat niet goed afgevoerd wordt. (vergeet niet dat de CPU onder load tot 72gr kan oplopen)

[ Voor 15% gewijzigd door Hackus op 31-05-2018 20:01 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.