(Knikarm)zonnescherm prijsverschil en soorten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 09-02-2024
Wij zijn ons aan het oriënteren op een knikarm zonnescherm.
Nu zie ik door de bomen het bos niet meer.

Ik zie prijzen vanaf €280 tot 1700 euro.
Waar zit het verschil in? Ik heb begrepen dat met een open cassete het doek minder mooi blijft.

Wij willen graag zo`n 5 meter breed en 3 meter uitval.

Wat is wijsheid en waar moeten wij opletten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

DukeBox

Voor je 't weet wist je 't nie

Grootste verschil zit in draagarm constructie (hoeveel windkracht kan ie hebben) maar ook kwaliteit doek en type aansturing/motor. Gewoon rijtjes huis waar je hem alleen uit doet als je thuis bent kan je gewoon voor een basis model wat je mooit vind gaan. Wat betreft de duurdere, leuk dat ze ook windkracht 8+ aan kunnen maar dan doe je hem toch niet uit.
Zit je op een windhoek of vrijstaand etc.. of horeca (ook uit bij slechter weer) dan kan je degelijker overwegen.

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
Dankjewel. Niet echt aan de orde allemaal.
Alleen met zware storm vangen wij veel wind maarja dan is ie toch niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Met of zonder motor is natuurlijk een verschil. En de kwaliteit van het doek, maar denk ook aan de kleurvastheid en afwerking

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• P_Tingen
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:18

P_Tingen

omdat het KAN

Dit formaat wil je niet zonder motor hebben, dan draai je jezelf of je scherm kapot (is mij verteld). Daarnaast even bedenken of je extra steunplaten op de muur wil hebben om de krachten op te vangen

Check ook: zonnescherm v.d muur gekomen.. hoe nu verder?

... en gaat over tot de orde van de dag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastaRhymez
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online
Verschil zal 'm in verschillende dingen zitten:
* handmatig in-/uitdraaien vs elektrisch bediend (schakelaar op muur of afstandsbediening)
* doek (kleur, stevigheid, zonwerendheid, etc)
* bevestiging (standaard bevestiging vs extra muurbeugels)
* afwerking (open cassette vs gesloten cassette)
* afwerking materiaal (plastic vs aluminium oid)
etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:05
We hebben zelf 4,5mtr met 3mtr uitval van Luxaflex (Spectra Nova). Smart Choice is goedkoper, maar we konden toen gebruik maken van een mooie kortingsactie.
Dit icm Somfy IO motor, Afstandsbediening, Somfy EOLIS 3D Wirefree IO windsensor en Somfy Connexoon IO (bediening via Smartphone). Bevalt erg goed, maar ondanks dikke korting (buurman is verkoper), best prijzig. Echter gaat dit wel even mee en zo'n windsensor is echt wel briljant als je het scherm open wil terwijl je niet thuis bent.

Powered by KPN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NDF82
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05 21:55

NDF82

Doomed Space Marine

Dat is erg goedkoop hoor. Wij hebben ook offertes aangevraagd voor welliswaar een groter formaat (875*350cm) maar de goedkoopste was 5850 euro!

Merk/type: Brustor b24 prestige (extra stevige uitvoering tot windkracht 6).

Pentium 233MHz MMX + Diamond Monster 3D 3DFX Voodoo II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
Elektrisch vs handmatig is ook nog wel een goed punt om op te letten inderdaad.
Mijn man wil sowieso een gesloten cassette dus dan vallen alle "stuntaanbiedingen" al af.
Bedankt tot dusver.

Sowieso moet het ding aan een uitbouw bevestigd worden. Weliswaar is deze uitbouw tegelijkertijd met het huis meegebouwd maar ik weet niet of dit nog consequenties heeft verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WCA
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:35

WCA

P_Tingen schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 16:15:
Dit formaat wil je niet zonder motor hebben, dan draai je jezelf of je scherm kapot (is mij verteld). Daarnaast even bedenken of je extra steunplaten op de muur wil hebben om de krachten op te vangen

Check ook: zonnescherm v.d muur gekomen.. hoe nu verder?
Als je niet een gepensioneerde oude man met artritis of een spierziekte bent, valt dat reuze mee. Wij hebben al zeker 20+ jaar een scherm zonder motor van dat formaat (en hij is al ouder dan dat, geinstalleerd door de vorige bewoners van het huis) , en dat gaat helemaal prima.

[ Voor 7% gewijzigd door WCA op 25-05-2018 15:20 ]

Share and Enjoy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:34
Het verschil in prijzen is sowieso extreem, zelfs voor hetzelfde model.
Met motor (Somfy) is maar marginaal duurder dan handmatig.

Ik zou gewoon voor een fatsoenlijk merk als Verano gaan, met Somfy motor, etc.

Een redelijke prijs kun je vervolgens bepalen door online de prijs van het materiaal te bepalen, transportkosten en daar arbeidsloon voor 2 a 3x halve dag werk bij op te tellen plus een redelijke marge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Purehz
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 12-05 21:50
Welke omgeving zoek je een leverancier?

Zoals al is gezegd, sonfy IO zodat je kunt bedienen met smartphone.
Verder zit er veel verschil in doek. Kijk eens naar de Tibelly collectie: https://www.tibelly.nl/configurator
Effen of blokstreep of toch de fantasie-collectie.

Verder zijn er veel verschillende namen voor typen knikarmschermen, elke dealer/franchise/keten heeft hun eigen namen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Liefsnoepje
Wij gaan één scherm kopen bij Bauhaus.
Nu kunnen we kiezen tussen polyster en acryl.
Klopt het dat polyster uv wering heeft en geschikter is voor langere schermen (5 meter)? deze informatie heb ik op internet gevonden.

Prijsverschil is ongeveer 300 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:57
Even een *kick*

Wij zitten met eenzelfde probleem; door het grote aanbod zien we door de bomen het bos niet meer.

Maar het is voornamelijk kiezen is tussen een dichte cassette en een semi cassette. Ik begrijp het verschil, maar wat is in de praktijk beter?
- Semi cassette en dus meer beluchting/ventilatie?
- Of een dichte cassette en minder vuil en ongedierte?

Er zit veel prijsverschil tussen beide soorten schermen (scheelt zo 500 euro bij afmeting 500 breed en 300 uitval), maar is dat het ook waard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spank_mojoo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-05 10:59
Ventilatie is alleen van toepassing als het doek nat is geworden.
met een dichte casette wordt het doek niet nat (mits ingeklapt natuurlijk).
mi is de vraag dus; ben de van plan om je scherm nat op te rollen of niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-East
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 20:57
De kans bestaat natuurlijk altijd dat het scherm een keer - om wat voor reden dan ook - vochtig wordt. Een klein (miezer)buitje kan natuurlijk altijd zorgen voor een nat scherm, maar dit proberen we uiteraard te voorkomen. In principe is het de bedoeling het scherm nat te laten worden en dus gewoon droog op te rollen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaaiz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 20:53
Packardhell schreef op vrijdag 25 mei 2018 @ 08:46:
We hebben zelf 4,5mtr met 3mtr uitval van Luxaflex (Spectra Nova). Smart Choice is goedkoper, maar we konden toen gebruik maken van een mooie kortingsactie.
Dit icm Somfy IO motor, Afstandsbediening, Somfy EOLIS 3D Wirefree IO windsensor en Somfy Connexoon IO (bediening via Smartphone). Bevalt erg goed, maar ondanks dikke korting (buurman is verkoper), best prijzig. Echter gaat dit wel even mee en zo'n windsensor is echt wel briljant als je het scherm open wil terwijl je niet thuis bent.
Wat versta je onder prijzig? Wij willen ongeveer de zelfde set bestellen, maar hebben geen idee wat voor offertes we moeten verwachten!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 08:34
Is toch heel simpel om een idee te krijgen: kijk online wat het materiaal kost en reken daar een halve dag werk bij voor 2 a 3 man.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaaiz
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 04-05 20:53
Rukapul schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:41:
Is toch heel simpel om een idee te krijgen: kijk online wat het materiaal kost en reken daar een halve dag werk bij voor 2 a 3 man.
Dat dacht ik eerst ook. Maar behalve de "Smart Choice" kan ik geen prijsopgaven vinden voor de Luxaflex Spectra Nova, zonder dat je een offerte op moet vragen. Vandaar dat ik benieuwd ben wat er bepaald is voor deze set met mooie korting, zodat ik daar ook op kan mikken met een lokale offerte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:05
Gaaiz schreef op vrijdag 3 augustus 2018 @ 11:30:
[...]

Wat versta je onder prijzig? Wij willen ongeveer de zelfde set bestellen, maar hebben geen idee wat voor offertes we moeten verwachten!
Ca. € 2.400,- incl. montage natuurlijk.