Postcodes zichtbaar op Facebook

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asimo
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 09-10 16:59
Ik zit zojuist op Facebook een bericht te bekijken. Opmerkelijk is dat achter de berichten van veel van de medereageerders hun postcode en/of woonplaats verschijnt? Is dit een nieuwe functie op facebook? Is dit met het oog op de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) die morgen ingaat wel wenselijk?

knip

[ Voor 24% gewijzigd door iisschots op 24-05-2018 17:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gertjuhjan
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 13-10 10:03

Gertjuhjan

Software Engineer

Het lijkt mij dat de gebruikers dit er zelf inzetten!

Xbox: Gulpener88

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2019 15:36 . Reden: Leeg ivm privacy ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crashhill
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 26-06-2024
Post dan niet

[ Voor 100% gewijzigd door iisschots op 24-05-2018 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asimo
Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:25:
Wat is het bericht dan? Staat daar iets in van "deel je postcode"?
Ah ik zie het al. ik zit niet op te letten. Goed dat jullie nog wakker zijn.
Het ging om dit berichtL https://www.facebook.com/.../posts/1969973189744798:0

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45
Past mooi in het rijtje van Facebook posts die je vragen om de meisjesnaam van je moeder, de naam van je hond of de straat waar je bent opgegroeid :P

Leuk zo'n privacywetgeving, maar je ziet hoe makkelijk mensen hun informatie de wereld in gooien.

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 09:41
Ideaal. Nu deze facebookprofielen even in de gaten houden tot ze melden dat ze lekker drie weken naar zuid Frankrijk op vakantie zijn en je weet welke huizen klaar staan om leeggeroofd te worden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
RocketKoen schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:30:
Past mooi in het rijtje van Facebook posts die je vragen om de meisjesnaam van je moeder, de naam van je hond of de straat waar je bent opgegroeid :P

Leuk zo'n privacywetgeving, maar je ziet hoe makkelijk mensen hun informatie de wereld in gooien.
Ook weer eens wat anders dan Twitter wat volstaat met creditcardgegevens, BSN's e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asimo
Stoelpoot schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:39:
[...]

Ook weer eens wat anders dan Twitter wat volstaat met creditcardgegevens, BSN's e.d.
Kan mij niet voorstellen dat je je creditcard op Twitter gooit. Dat is wel heel erg naief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Stoelpoot
  • Registratie: September 2012
  • Niet online
Asimo schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:40:
[...]

Kan mij niet voorstellen dat je je creditcard op Twitter gooit. Dat is wel heel erg naief.
Het zal niet gewaardeerd worden als ik het hier direct plaats, maar met wat Google-fu kan je wel wat hashtags vinden. Spoiler: Mensen zijn best wel heel naief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sibrand
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 09:01
[...]

Zoiets?
Deze is nog leuker..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RocketKoen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-10 19:45
[...]

Bij sommige banken kun je zelf je creditcard ontwerpen.
En dan zijn er dus mensen die twitter treads starten waar ze mensen aanmoedigen om hun ontwerp te laten zien.
Zo krijg je een tread vol met foto's van creditcards

TheS4ndm4n#1919

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 10:07
Asimo schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:19:
Ik zit zojuist op Facebook een bericht te bekijken. Opmerkelijk is dat achter de berichten van veel van de medereageerders hun postcode en/of woonplaats verschijnt? Is dit een nieuwe functie op facebook? Is dit met het oog op de Algemene verordening gegevensbescherming (AVG) die morgen ingaat wel wenselijk?
knip
Ik snap best dat je een punt wil maken, maar wellicht wil je je eigen screenshot enigszins anonimiseren voor de gebruikers die hun postcode plaatsen. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door iisschots op 24-05-2018 17:38 ]

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Afvalzak
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 31-08 12:02

Afvalzak

Zet jij mij even buiten?

RocketKoen schreef op donderdag 24 mei 2018 @ 14:30:
[...]
Vaak zijn het van dit soort acties "Deel je postcode en win een fiets", volgens mij mag je mensen niet
op deze manier "chanteren" om persoonsgegevens te delen die niet strict noodzakelijk zijn volgens GDPR.

Last.fm | Code Talks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisschots
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-10 17:38
Modbreak:De mensen die de postcodes hebben geplaatst hebben daarvoor gekozen dat op Facebook te doen. Ze hebben dit niet gedaan voor Tweakers en daarom heb ik de afbeelding weggehaald. Eem discussie hierover is prima en ook het linken naar de post, maar het plaatsen van persoonsgegevens van andere mensen zonder hun toestemming doen we hier niet.

Hackerspace in Friesland | www.frack.nl | Bezig met opzetten, help mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Die post zag ik ook voorbij komen. Geeft wel aan wat de kennis is van de reaguurders

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Pagina: 1